/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Vittigheder / Spørgsmål
10  Tilde38 720
Hvordag er vejret hos jer i dag og i mor
Fra : granner01
Vist : 1026 gange
400 point
Dato : 05-12-13 11:09

Her i København er det stille og roligt, men hvordan er stormen hos jer i de øvrige landsdele.

Jeg kunne godt tænke mig til at vi holdt hinanden opdateret.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 05-12-13 11:20

Det blæser lidt mere end normalt her i Udsholt!
32,4ms i stød!
MV2

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-12-13 11:31

Citat
Jeg kunne godt tænke mig til at vi holdt hinanden opdateret.

Glimrende idè,granner01. Her i Nordthy (20 km.fra Hanstholm) blæser det nogenlunde som vanligt.

Men har dog en fornemmelse af at vindstødene,bliver mere og mere aggressive.
Min søn skal flyve fra Ålborg til Kastrup,nu her kl. 12. Men foreløbig er der ingen aflysninger.

M.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 05-12-13 11:33

Det skulle jo være en vittighed.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-12-13 11:49

Stærkt tiltagende kuling med vindstød og store bølger her ved Flensborg Fjord,
har lige været nede for at "spare", tidligt fordi det bliver værre i eftermiddag...

ikke særlig sjovt, slet ingen vittighed.

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 05-12-13 12:58

Hejsa,
Her i Nordsjælland er det taget til med regn og selv 2 l. sodavand i haven flyver rundt.

Bluesky

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-12-13 13:43

Er åbenbart i "Bodils øje". Næsten vindstille. Naboens vimpel blafrer dovent ned langs flagstangen.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-12-13 14:06

M. Nu med SOLSKIN, og stadigvæk kun let vind.

Tør man håbe...........eller er det bare for "at narre fjenden"??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-12-13 14:24

Du kan rolig vente meget dårligere vejr, Mosebaek

Her er det helt forfærdeligt nu, næsten på højde med den sidste storm,
hvor træer væltede og tagsten fløj gennem luften.

Også andre med let vind længere østpå, vil få dette at mærke lidt senere, glæd jer...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-12-13 14:50

Her blæser det nu og regner.
Vi har handlet og har ingen planer om at gå ud de næste 2 dage.

Min svigerdatter fik tidligt fri fra arbejdet i Danmark og nåede lige hjem til Sverige inden de lukkede Øresundsbroen.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 05-12-13 14:53

Nu er det Bodil Storm øje, der giver vindstille her i Midtjylland. Bagefter kommer hendes giftige øje, som meteorologerne kalder det. Den kommer til at overgå alt det andet betragteligt.

Jeg har fået fortalt, at der er blevet målt vindstød på 100 sm i Østgrønland og den måling resulterede i at vindmåleren gik i stykker. I Nuuk, hvor jeg har boet en del år, måltes der vindstød på 80 sm. Så det vi ser her er ingen ting i forhold til hvad der målt andre steder i Danmark.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 05-12-13 14:54

Lige nu er der "kun" en lettere sydvestenvind men det kommer nok!
Tid til hundeluftning
MV2

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-12-13 14:56

Citat
Du kan rolig vente meget dårligere vejr

Jeg er bange for,du får ret. Det er tit når det bliver mørk,det rigtigt "går løs". Og så virker det dobbelt skræmmende. Nærmest som en Hitchcock gyser.

Men stadigvæk lidt underligt: I Hanstholm meldte de om fuld stormstyrke (orkan),ved middagstid. Og her står det stadigvæk kun med en "sommerdags brise". Kun 20 km.væk.

M.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 05-12-13 15:30

Du kan holde dig orienteret hvis du ser TV og hører radio...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-12-13 15:46

TV 2 kører her med opdatering på vejret.

Men [B]Marken84[B] Se du bare TV, vi andre holder os orienterede her.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 05-12-13 16:50

Ja marken84, TV og radio kan du blive klog af.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-12-13 17:05

Så fik svendgiversen ret. Nu er vi lige der,hvor det ikke er sjovt. Var lige ude at fange skraldespanden.

Håber skittet holder. Trøster med med at huset klarede orkaner i 84 og 99....så jeg håber...

M.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 05-12-13 17:47

Citat
Se du bare TV, vi andre holder os orienterede her.

Ja gør du bare det

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-12-13 17:59

Jeg har eller får altid ret,
nu er vinden her drejet mere mod nord og vi ligger lidt i læ, bag ved kirkegården,
så nu er det ikke mere bølger eller tagsten, der farer forbi, måske skeletter?

Og jeg får altid det sidste ord: "Ja det skal jeg nok Erna".

Måske ses vi, nogle af os, længere nordpå på lørdag, i bedre vejr?
Vi skal først til Mors, men så senere til Skive, inden vi skal aflevere julegaver nordenfjords...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-12-13 18:18

Citat
så nu er det ikke mere bølger eller tagsten, der farer forbi, måske skeletter?

Og jeg får altid det sidste ord: "Ja det skal jeg nok Erna".

Svend din skælm.......

Måske er det ønsketænkning,men jeg synes vindstødene her,er knap så kraftige som de har været.

Når det lyder som en 100 kg granat fra en Slagskib,kommer drønende gennem luften,sidder jeg altså let i sædet. (Har dog aldrig hørt det i virkeligheden...heldigvis).

M.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 05-12-13 18:38

Så er der vind med 62,6 ms i stødene fra Nord, noget der ligner 225,360 km/timen, så det er ganske luftigt her i det rigtige Nordsjælland 1 km fugleflugt fra Rågeleje! Så er det vel dejligt at de nærmeste store træer står syd for huset.
MV2

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-12-13 19:14

De har lige sagt i TV at der er ro i Nordsjælland, men vejret hørte det nok ikke

Kommentar
Fra : prio

Dato : 05-12-13 19:57

Sig mig, overreagerer vi ikke lidt denne gang, man skulle tro, at vi aldrig før havde oplevet lidt blæsevejr i Danmark

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-12-13 20:01

Stormene plejer ikke at var i næsten 2 dage. De plejer at vare nogle timer. Denne her har blæst her i flere timer og den vil fortsætte til i morgen en gang.

Men vi er ikke i Vest Jylland.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-12-13 20:08

Nej, vi overreagerer ikke, og det er den værste, eller næst værste, storm i år?
Nu ligger vi i det sydlige/vestlige Danmark lidt i læ, se bare her:

http://www.dmi.dk/vejr/maalinger/vejret-lige-nu/

mens nogle længere østpå stadig har fornøjelsen af årets værste storm.

Hav en rolig nat, vi sover nu snart trygt her, med aftagende vind i Hovedlandet...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-12-13 22:37

I tror det nok ikke men her sydpå sluttede stormen med is og sne,
har lige været på aftentur med en sort hund i meget koldt hvid sne og stadig stiv kuling.

Noget af det koldeste jeg har oplevet...

>Her i København er det stille og roligt,
godt spurgt granner, men det var lang tid før det blev rigtig slemt, jeg ryster stadig af kulde...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-12-13 23:23

Her blæser der stadig en stiv vind, og det regner. Men alle vores S tog er indstillet, det er aldrig sket før. Her er dødstille. Ikke ret mange biler på motorvejen (det høres normalt som et sus)
Og ingen tog. Så bortset fra rabalder fra væltede træer og tage på udhus der klaprer, så er her forbavsende stille. Ikke engang et lille S tog. Dybt underlgt.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-12-13 00:49

Situationsrapport fra vestsjælland.

For satan da, Bodil er gået amok. Blæste G-strengen af konen da hun kom gående rundt om hjørnet til vores ladebygning. G-strengen fløj over - og op i naboens flagstang, hvor de nu agerer vimpel. Kan se at stormen er i det nordvestlige hjørne.

Spændende bliver det, om herligheden hænger der i morgen. Hmmmmm... naboen får nok et forklaringsproblem, når han skal forklare sin madamme, hvorfor der hænger et par dametrusser i deres flagstang.
Nå, men under alle omstændigheder, jeg henter dem ikke ned.

God vind til alle.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-12-13 01:44

Det er en halv times tid siden jeg kom hjem fra jobbet i snestorm! 27 m/sekund er lige i overkanten af hvad jeg synes er sjovt, det var umuligt at se mere end 5-10 meter frem på vejen og så da jeg endelig kom hjem kunne jeg se at der er blevet hul i taget på stalden, heldigvis ikke lige over køerne men der er snevejr indendørs

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-12-13 10:13

Det stormer stadig og det hagler nu.

Og her håbede jeg det hele var overstået. For jeg har sådan lyst til at gå tur.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-12-13 10:47

Her blæser det en nogenlunde human vind. Skal ud i samfundet her over middag. Er lidt spændt på at se om julepyntet har klaret sig. Een bestemt husejer,har klistret hele facaden til med lyskæder,geder bjørne og hvad ved jeg.
Fik lidt snebyger ved midnatstid,ellers ikke det store at bemærke.

Og typisk: Net-IP i Thisted mistede 200 kvm. tag. Næsten ny bygning. Det er tit nye huse bliver hårdere ramt,end gamle.

M.

Sender lige en venlig tanke til Nelson Mandela. Een af verdens største personligheder...måske den største.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-12-13 11:24

Her sydpå blæser det ikke slet så meget mere, til gengæld har vi slud byger,
og ekstrem lav vandstand, vor badebro og også fortøjringspælen udenfor er tørlagte,
det har jeg aldrig set før.

Men når der er højvande nogle steder må det modsatte være tilfældet andre steder,
og vi får sikkert ektrem højvande når bølgebevægelsen kommer tilbage fra Finland.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-12-13 12:42

Engang når miljø-flipperne får analyseret Bodil i hoved og røv, kommer de nok frem til at Bodil var menneskeskabt , og næringen til hendes hidsighed var co2-udledningen fra de fæle bilejere, rygere, misbrugere af kanelsnegle, de skidende køer, som venter på at blive halalslagtet, gartneriejernes krumme agurker og ikke at forglemme, lakridspibefabrikanterne.........Hov forresten, jeg glemte at nævne Pia Kjærsgaard, hun har satme også en stor andel i Bodil.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-12-13 13:36

Det blæser med en stiv vind og sneen er ankommet.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-12-13 20:25

Rart i disse tider,at bo 33,4 m. over havet.

http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/index.htm

Det er faktisk først idag,katastrofen slår rigtigt igennem,med oversmømmelser m.m.

M.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 06-12-13 21:48

ja og jeg føler mig tryg og sikker her hvor jeg bor. Jeg bor på en god morænebakke i 80 m højde her i det bjergrige område af Jylland nær Himmelbjerget blandt bjergbønder, kan man sige. Her kommer ingen stormflod eller sunahmi.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-12-13 21:59

Jeg bor også højt, der er trapper for at komme ned til P-pladsen og trapper for at komme ned på den anden side. Og så har vi en kanal til regnvand, men der er trapperne for at komme ned til den. Så det er højst vores krybekælder der bliver våd, men det kræver nok at en masse sne smelter lige ude i haven.

Så det ser vist ud til at vi har vores på det tørre

Men det er ikke sjovt for alle der bor rundt om Roskilde og Isse fjord. For der er der 2½ m vand over dagligt vande.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 07-12-13 09:41

Nogen har for meget vand, og vi har slet ingen.

P.g.a. et stort brud på en transmissionsvandledning er der lukket for vandet i hele kommunen.

Så der er rift om kildevand på flasker.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-12-13 10:28

Citat
Nogen har for meget vand, og vi har slet ingen.

Ja,det er nu rarest med en del vand. F.eks. i toilettet.

Men ellers griner jeg nu ikke af andres ulykker.

Her er næsten vindstille. Sol og høj blå himmel.

M.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 08-12-13 00:32

Citat
Ja,det er nu rarest med en del vand. F.eks. i toilettet. [Hihihihihi]

Åååh jo. Da først både knægten og jeg havde været ude og ***** lugtede der ikke ligefrem af violer.
Døren til badeværelset blev kun åbnet når det var absolut nødvendigt.

Klokken var lidt over 14 da de havde fået hullet repareret, og så begyndte de, at åbne for vandet, men ikke det hele på én gang, da de frygtede, at det kunne give mange mindre huller.
Klokken var mellem 15 og 15.30 før jeg kunne få trukket ud i toilettet.

Så begynder man, at sætte pris på de ting vi ellers tager som en selvfølge.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-12-13 11:25

Manden kørte til kolonihaven i går, 26 ruder i drivhuset var ødelagt og vangerne har vredet sig.

I sidste måned skiftede vi 14 ruder efter stormen.

Og nu snakker vi om et mere solidt drivhus. De laves i Thisted.

Er der nogen der har sådan et og måske kan fortælle om de kan overleve en storm.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-12-13 17:48

Da vi kørte nordpå fredag stod vor bro her ved Flensborg Fjord stadig i tørt sand,
jeg nåede lige at udskifte et brækket trin på bade stigen selv om det var blæsende koldt,
mærkeligt at stå dernede på bar bund et par meter under daglig vande med tørre sko uden støvler.

Nu hvor vi kom hjem søndag er vandet i Østersøen kommet tilbage fra Finland
(og måske/forhåbenligt også fra nogle danske øer og fjorde ikke så langt væk),
nu vi har moderat højvande, selv om der er stadig vestenvind, der er jo tale om store langtids bølger.

Og vi så mange følger af stormen både i det sydlige og vestlige Jylland, på Mors og i Thy.
Søndag var vejret helt fantastisk, vi blev næsten blændet på vej til en ferniseringen i Skive.

Hjemad så vi også mange storm skader i Østjylland og Sønderjylland,
vi kørte hjem i regnvejr hele vejen, selv DMI havde lovet opklaring her sydpå.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-12-13 22:29

Tilstandsrapport fra Thy:

Her har været surt regn,det meste af dagen. (Ikke at forveksle med sur regn).

Rimeligt normale vindforhold,efter Thy-standard. Hvilket vil sige,man kan styre en Opel Astra,med een hånd på rattet.

Selv Sangsvanerne,sidder igen roligt på markerne og æder,af livsens lyst. Såe...jooe,alt er (næsten) ved det gamle.

M.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-12-13 00:00

Alt vel hos os, tømreren kommer en af dagene og skifter de bortfløjne tagplader ud, heldigvis blevet hullet ikke større end det var da jeg kom hjem fra jobbet, selv om det blæste kraftigt hele fredagen, koldt og regnfuld søndag så det hed inderdørs sysler, jeg fik sat en server op til mit hjemmenetværk.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-12-13 00:03

Det har et regnet her hele dagen og det har været mørkt. Og vi har siddet og forsøgt at finde på knold og tot løsninger til vores drivhus. For 26 smadrede ruder og de 14 af dem har sidder der siden sidste storm for 1 måned siden.

Løsningen er måske på trapperne.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-12-13 20:21

Citat
Engang når miljø-flipperne får analyseret Bodil i hoved og røv, kommer de nok frem til at Bodil var menneskeskabt , og næringen til hendes hidsighed var co2-udledningen fra de fæle bilejere, rygere, misbrugere af kanelsnegle, de skidende køer, som venter på at blive halalslagtet, gartneriejernes krumme agurker og ikke at forglemme, lakridspibefabrikanterne.........Hov forresten, jeg glemte at nævne Pia Kjærsgaard, hun har satme også en stor andel i Bodil.
Ikke fordi indlægget skal gentages - så godt var det heller ikke. Men noget rigtig var der nu i det, fordi, nu er de elitære startet op med " Bodil skyldes klimaforandringer pgr.a. forurening, bla bla bla bla og jæ ska' komme efter dig, ska' jæ.

Derfor, kære venner, det er nu I skal holde fast på tegnebogen. Martin Ulideliggaard og Conni Hedebølge er ved at tale sig varme.

Jeg er 137,7 % sikker på, at indenfor de næste 2 mdr. kommer de første afgifter.
Som om det forhindrer den næste Bodil i at puste sig op.

Det er godt klimaløgnen er opfundet. Sikken masse penge staten kan skovle ind - endda uden at kalde det, røveri ved højlys dag.

Vejret hos os: Lunt med støvregn. Nøjagtig som i 1970'serne.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-12-13 21:07

Nu var det ikke lige en politisk tråd jeg lavede, men fred være med det.

Min veninde har sommerhus ned til Issefjorden og der var massive oversvømmelser. Bare ikke hos min veninde, hendes hus ligger højt. Men en anden i området hun kender blev alvorligt oversvømmet. Og nu har min veninde så "lånt" sit sommerhus ud til disse stakler. De skal låne huset mens deres eget får skiftet alle vægge og alle gulve. Samt alle døre. Hvad hun ikke vidste, da hun sagde ja, det var al det ikke kun er ægteparret som flytter ind, der er også 3 papegøjer, et par kakaduer samt en tam krage. Hun så temmelig rystet ud da hun fortalte det. Og hun sluttede med at sige "Man må hjælpe i nødens stund".

Jeg synes også vi skal hjælpe, men!

Hvad siger i?

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 14-12-13 08:58

@granner01: Jeg forstår ikke, hvorfor disse dyr ikke må komme med i sommerhuset. De er vel indespærret i bure.