/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
Fredning
Fra : groenvall
Vist : 296 gange
37 point
Dato : 29-11-13 19:29

Spørgsmål :
hvad er årsagen til at en del af kælderen under den nu nedbrændte Fabers klædefabrik i Randers er fredet. Man er i øjeblikket i gang med at bygge rækkehuse på området men kælderen er pt. urørt.

mvh. Groenvall.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-11-13 20:10

For at bevare historie, endda nyere idet der har været mange tøjfabrikker allerede i 1800-tallet i Jylland.

Masser af steder finder man jo også brosten og gamle grundmure blot en meter nede, men der er ingen grund til at afdække alt og frede det til udstilling, man måler op, registrerer genstande og dækker det så til igen.

Kommentar
Fra : groenvall

Dato : 29-11-13 23:11

mange tak for dit svar Luffe A
mvh. Groenvall