/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
familie eller?
Fra : jjkandus
Vist : 532 gange
100 point
Dato : 28-11-13 15:46

Hej slægtsforskere

Jeg har tænkt på om man ved skilsmisse mellem ens tante og hendes mand (onkel) om onklen i slægtsmæssig forbindelse stadig medregnes som familie, det kunne også være i forbindelse med den enes død.
Et andet eksempel, onklen var enkemand, skal man så medregne 1. kone i slægten og eventuelle børn??

venligst

Jens

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-11-13 15:51

1. det bliver en eks-onkel
2. ja naturligvis.

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 28-11-13 16:27

Det kommer vel kun på tale hvis der er børn i det tidligere ægteskab, i juridisk forstand. Men i slægtsforskning er det medregnet for at få historien omkring personen med.