/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Alufolie, selvklæbende eller med papir.
Fra : lukas2502
Vist : 803 gange
50 point
Dato : 27-11-13 21:36

Hvem ved hvor jeg kan købe et stykke alufolie som er selvklæbende eller med papir på den ene side, så at det er muligt at klæbe det selv. Den mængde jeg har brug for er ca. 1/2 - 1 m².

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 27-11-13 23:25

Der findes jo madpakkefolie som er beklædt med alu på den ene side og papir på den anden...

https://www.abenaonline.dk/Products.aspx?ProductGroupId=000406303310

Ellers er der jo også den slags folie man bruger på tage - dampspærre - men det er jo sikkert meget store ruller det findes i...

http://optimera.dk/da-dk/webshop/byggematerialer/isolering-og-dampspaerre/dampspaerre-vindspaerre-og-murpap/p-821455818/opus-dampspaerrefolie-30-0-20mm-x-2-x-50m-groentonet-ce-13984

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 27-11-13 23:34

Ellers brug dobbeltklæbende tape og standardfolie, men har du ikke det, så er madpakkefolien et fint bud.. Husk dog på, at folien er damptæt, så hvis du skal klæbe det på noget andet damptæt, tager almindelig lim en krig om at tørre. Så skal du bruge montagelim på sprayflaske eller kontaktlim, begge dele brugt efter anvisningen. Monterer du på træ, spånplade, pap eller gipsplade, kan du bruge hvid snedkerlim/hobbylim strøget meget tyndt, gerne efter fortynding med vand.
vh
pbp

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 27-11-13 23:36

Med kontaktlim eller montagelim behøver du ikke en gang papir bag folien. Husk bare, at både folie og underlag skal have et pust/strøg.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 27-11-13 23:38

Alternativt kan du knalde folien på med en hæftepistol. Så slipper du for tørretid. Brug eventuelt frysefolie, den er tykkere og mere robust.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-11-13 05:49

I bauhaus ville være et god sted at starte eller elgiganten/HTH

Man bruger det i forbindelse med tørre/vaskemaskine og opvaskemaskiner i køkkenet for at beskyldte træet mod damp

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 28-11-13 11:07

Det var lidt nemme at vejlede, hvis du fortalte lidt om hvad du skulle bruge det til.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 28-11-13 11:23

Citat
Det var lidt nemmere at vejlede, hvis du fortalte lidt om hvad du skulle bruge det til.

Det skal såmænd bare klæbes på en træplade og bruges som "varmeskjold" imellem em radiator og et vindue. Jeg vil nu få fat i noget madpakkefolie og se om det er egnet.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 28-11-13 12:08

Du kan købe alufolie som tape i samme bredt som Gaffatape. Gå i et byggemarked, de har en god løsning til dig.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 28-11-13 13:11

Du skal søge i den grafiske branche, de leverer til storformatprintere og der hvor du skal søge er f.eks
E.W. Jensen - Michaelis A/S - Papyrus, eller der er måske størst chance hos et firma der hedder WIKI-ALLO, der købte vi storformatmedier, vi brugte ruller i 114cm bredde, men der findes endnu bredere ruller.
Men det kommer selvfølgelig an på hvor meget du vil ofre på sagen, men WIKI-Allo har sommetider rester.
Eller prøv et printfirma der kører storformatprint. De vil måske sælge en meters penge, hvis de har en rulle.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 28-11-13 13:14

Du kan stryge hvid trælim på træpladen, lade det tørre og stryge folien på med et strygejern indstillet på to prikker.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-11-13 17:34

Citat
Det skal såmænd bare klæbes på en træplade og bruges som "varmeskjold" imellem em radiator og et vindue. Jeg vil nu få fat i noget madpakkefolie og se om det er egnet.

Så er det sikkert også en genial og billig løsning som kan købes i de fleste supermarkeder.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 28-11-13 21:55

Det kan gøre en anelse mere end hvid maling. Hvis du vil have noget, der virker, så sæt en isolerende plade polystyrenskum op i stedet, og gør det også på resten af ydervæggene. det er noget, der batter i et gammelt hus uden isolering i murene. Hvis der er en to-stens mur, så vil bare 6 mm polystyrenskum (det hed Flamingo en gang i halvtredserne) halvere varmetabet gennem muren. Tætningslister og dobbeltglas i vinduerne er også noget der virker i gamle huse, men alufolie - glem det!
vh
pbp

Annuller spørgsmålet
Fra : lukas2502

Dato : 28-01-14 09:55

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål