/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
HTS
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 547 gange
50 point
Dato : 26-11-13 21:15

Hvor falsk har man lov at være..?
https://www.youtube.com/watch?v=oTMxBsnmq1Q

Jeg spørger bare

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 26-11-13 22:02

Det er fordi Don Corleone havde et tilbud de andre ikke kunne sige nej til

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-11-13 00:06

Som jeg har forstået det (muligvis ikke rigtigt),vil de gøre det individuelt,og ikke tvinge folk til et bad dagligt. Det er jo ikke alle,der er lige glad for vand.

Det minder mig om Morsingboen og Thyboen,der væddede om,hvem der kunne opholde sig længst i skuret,med en Ged.

Først prøvede Thyboen,han kom ud efter fem minutter.Så Morsingboen...der gik fem,ti minutter....
....efter et kvarter,kom Geden ud.

M.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 50 point
Dato : 27-11-13 07:06

Vejen til helvede er som bekendt brolagt med gode intentioner og dårlige undskyldninger!

De to tidligste løftebrud i dansk politik jeg kan huske:

V og K fik i 1963 forkastet jordlovene ved en folkeafstemning, fem år senere da de var i regering med R fik de gennemført stort set de samme love.

I mellemtiden havde J. O. Krag (A) i 1966 dannet regering med SF som parlamentarisk grundlag, men inden valget udtrykkeligt lovet IKKE at gøre det: "Man har et standpunkt indtil man tager et nyt!"

Jeg kunne fortsætte i uendelighed, Foghs "skattestop" der blev brudt 285 gange

http://www.bt.dk/politik/fogh-broed-skattestop-285-gange

Løkkes kæmpelange pressemøde om GGGI, hvor han lægger alt frem, det var bare ikke alt!

Så Helle tramper ad en vej med meget tyndslidte brosten!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-11-13 07:54

Citat
V og K fik i 1963 forkastet jordlovene ved en folkeafstemning, fem år senere da de var i regering med R fik de gennemført stort set de samme love.

Med støtte fra Retsforbundet, som iøvrigt er genoplivet og opstillede flere steder ved kommunevalget.

Jeg har også hørt at gammelkommunisterne rører på sig..........det kunne blive morsomt

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-11-13 11:25

Citat
Jeg har også hørt at gammelkommunisterne rører på sig

Kommunistisk Parti,var opstillet i Region Nordjylland. De fik så ialt 15 stemmer.

Fortsætter "fremgangen" i samme takt,vil de jo snart kunne gå ind og "afløse" SF.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-11-13 11:49

Citat
Fortsætter "fremgangen" i samme takt,vil de jo snart kunne gå ind og "afløse" SF

Dagens bedste

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-11-13 13:26

Nårh jaaaahhhh, det var bare et eksempel - ud af mange, hvor Helle siger et og gør noget andet. Men så'en er det jo.

Nææææhhhh, så hellere lave et Christian Friis Bach stunt, hvor man ikke mindes at ha' godkendt noget med rejseregler, for derefter at udråbe sig selv som martyr ved at gå af som uskyldren - med ministerpension - ikke at forglemme.

Hvad du skriver vagnr, det er rigtigt - derfor siger jeg også; Tak for svaret vagnr.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-11-13 17:34

Selv tak, Kaptajn-Tommy.

"Gode gamle" Machiavelli skrev drejebogen for politik for præcis 500 år siden, den følger alle partier med indflydelse stadigvæk, mens EL netop har vist hvad der sker hvis man ikke gør!

Til gengæld får de mange stemmer

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-11-13 18:23

Citat
Til gengæld får de mange stemmer
Ja, alt S.F. frafaldet
Nu er der jo kommet et nyt parti "Alternativet"

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-11-13 18:50

"Alternativet" for de alternativt begavede, seksuelle mv?

Nu hvor Jakob Haugaard næsten har fået opfyldt sit valgløfte om medvind på cykelstierne i Århus, med udjævning af bakkerne og overdækning må det være svært at finde på noget nyt?

http://www.aarhus.dk/da/omkommunen/nyheder/2013/Maj/Historisk-stort-stoettebeloeb-til-supercykelsti-i-Aarhus.aspx?page=1

Men tilsyneladende vil Alternativet slå sig op på IKKE at have en politik, den skal først fastlægges efter medlemmerne er strømmet til

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy