/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Uønskede mails
Fra : Dieter
Vist : 533 gange
50 point
Dato : 26-11-13 00:53

Kan man gøre noget for at forhindre at der fremkommer uønskede mails (hver dag)??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-11-13 01:27

Ja det kan du, slå spamfilter til og gerne på postserveren, hvis du kan logge ind på din mail i en browser så er der sikkert en indstilling hvor du kan slå en spamfilter til.
Det havde været nemmere at vejlede hvis du havde skrevet hvem du bruger som udbyder til mails?
Du kan også bruge et postprogram som har indbygget spamfilter, for eksempel Thunderbird.
Igen: Det havde været nemmere at vejlede hvis du havde skrevet hvordan du læser og sender mails, bruger du et postprogram eller bruger du browseren?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-11-13 07:44

Dieter:
Bruger du TDC eller gmail eller noget andet.
Hvilket program bruger du til at læse dine mails.

PS. Jeg syntes det er bedst at sortere mails på egen maskine, så man samtidig kan holde øje med om der er kommet mail i spamkassen som ikke skulle være der.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 26-11-13 09:02

o.v.n.
Hej,
jeg vil samle nogle stykker e-mail som jeg modtager og sende dem til dig.
Jeg bruger Outlook og serveren WEB10
Vil nu afprøve Thunderbird

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 27-11-13 01:59

Thunderbird har en effektiv spamfilter og du kan med et enkelt klik på knappen Spam lære programmet at sortere de mails du klikker Spam på fra automatisk, det tager et stykke tid (uger - måske måneder) og den tid må du selv markere uønskede mails som spam.
SpamFighter er et gratis program som kan kombineres med flere e-mail programmer, blandt andre Outlook og Thunderbird, der er rigtig mange som er meget glade for SpamFighter:
http://www.spamfighter.com/SPAMfighter/Lang_DA/Product_Info.asp
selv om SpamFighter er et godt program, så lad dig ikke lokke af de andre programmer som firmaet udgiver, for eksempel er SlowPC fighter det samme som at smide penge ud af vinduet altså værdiløs eller ikke bedre end gratis programmer.
Citat
jeg vil samle nogle stykker e-mail som jeg modtager og sende dem til dig.
jeg er glad for at du ikke har min e-mail adresse, den slags mails frabedes du bør ikke videre sende eller åbne den slags mail! Slet dem uden at åbne

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 29-12-13 17:46

Tak for svaret o.v.n..