/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor bliver Søren Frank Mohr af efter 19
Fra : 2601
Vist : 1009 gange
500 point
Dato : 25-11-13 12:29

Hvor blive Søren Frank Mohr, født 31 dec. 1901 Østergade 3, Nykøbing sogn i Falsters Sønder herred, Maribo amt af.

Det sidste jeg har på ham er en FT.
FT 1925.
Griffenfeldtsgade 31, 4. hos Schröder.
Mohr Søren Frank,01 31/12, Nykøbing F. Maribo Amt, U, Logerende, Maskinist.
AO opslag 603.

Han er væk i FT 1930 og jeg har ledt efter ham i de fleste kirkebøger i København for at se om han bliver gift.

Nogle der kender ham?

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-11-13 14:54

fra politiets registerblade
http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/index.php?option=com_sfup&controller=politsearch&task=displayresults&searchname=polit_adv&searchidentifier=2548404

1. Søren Frank Mohr, født i Nykøbing F. d. 31-12-1901. Stilling: Maskinist
Registreret i station 6 (Nørrebro), filmrulle 0024

senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-11-13 14:58

har du tjekket skiftet efter Søren Frank Mohr på ao?
du kan være heldig der står lidt om sønnen
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 25-11-13 15:23

Til senta.

Først tak for din hjælp.

Via politiets registerblade fandt jeg har i FT 1925 hvor han boede samme sted, men hos en nye familie. via hans mos skifte fandt jeg ud af at han boede i København, men hans søsters tre piger er døbt før 1916 så der er ikke nogen hjælp at hente. Jeg har ikke kunne finde ham død via skifteret.

Da jeg nu har svært ved at komme på Stadsarkivet i København har jeg ikke kunne se om han er død i København, men da han er født i 1901 nærmere 1902 så er han nok død MEN hvor?

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-11-13 15:38

hvad med skiftet efter hans far ?
hvor er faderen død.?
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 25-11-13 15:45

Til senta.

Han er død 04 feb 1918 på Kommunehospitalet , Kommunehospitalet sogn i København, Københavns amt.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-11-13 16:09

Nykøbing Falster byfoged   Dødsanmeldelsesprotokol   1916   1922
opslag 44 finder du søren andersen mohr skifte eller ønsket om fra hustrurs side at sidde uskiftet bo
har du det ?
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 25-11-13 16:59

Til senta.

Ja det har jeg.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-11-13 17:05

i folketællingen 1916 bor hans mor amagerbrogade 2 københavn og resten af familien mohr bor skolegade6 nykøbing falster .% søren frank mohr
men det ved du vel.
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 25-11-13 20:58

Til senta

Ja den har jeg også.

Hans søster Petra Henriette Mohr gift med Barbermester Aage Bernhardt Christian Christiansen
er ikke død 1913 som nogle skriver. Hun fødte 3 piger Grethe Signe f. 20/1-1916
Kirsten Rita f. 18/5-1920
Inge Jytte f. 30/8-1924.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 26-11-13 12:21

hvornår dør søren franks mor og hvor?
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 26-11-13 15:03

Til senta.

Det sidste jeg har på Søren Frank Mohrs mor er følgende:
Thomasine Petersen gift Mohr født 28 dec. 1859 i Holstebro sogn i Hjerm herred, Ringkøbing amt.

Ifølge en slægtning ( kusine) skulle hun være død ca. 1954 men hvor. Hun forsvinder for mig med FT 1930.
Ved FT 1930 var hun fraværende fra Tværgade 24 B ( Jernbanetværgade), stuen alene og var Rentier.
Hun var taget til København, Reykjaviksgade 5.
AO opslag 55.

Ved FT 1930 var hun på besøg på Reykjaviksgade 5 hos Barbermester Aage Bernhardt Christian Christiansen og hustru Petra Henriette Christiansen født i Århus 18/11 1889. Hun står opført som slægtning med bopæl Nykøbing Falster Tværgade 2..
AO opslag 43.

Jeg er ved at finde ud af om der findes en bog om medarbejder i søfarten da Søren er Maskinist og det er en faglært maskinarbejder med en nu udgået efteruddannelse til brug i maskinrummet på skibe eller kraftværker.

Desværre er Jenny nu død så jeg kan ikke mere få noget af hende.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 26-11-13 19:10

søren frank mohrs mor er vel sted til hvile i nykøbing ?
prøv at kontakte nykøbing falster kirkegård om de evt. har et gravsted med slægten mohr , det kan jo være en mulighed.
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 26-11-13 22:41

Til senta

Det vil jeg gøre.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 27-11-13 02:00

Tilmeld dig denne side, det ser ud til familien Mohr er her
http://www.myheritage.dk/FP/entry.php?s=179649772

Sukkervarefabrikant, Søren Andersen Mohr - Karin´s slægts Web ...
www.myheritage.dk/person.../sukkervarefabrikant-soren-ersen-mohr
Thomasine Mohr (født Petersen) Hans kone. Mette Kirstine Deleuran (født Mohr) Hans datter. Christen Mohr Hans søn. Petra Henriette Christiansen (født Mohr)

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 25-01-14 12:17

Til katekismus.

Tak for din hjælp.

Desværre så er disse personer nogle der har deres oplysninger fra mig.

Jeg har stadig ikke fundet ham.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 26-01-14 10:45

Til Handelsregistret for Nykøbing F-Købstad er sket saalydende Anmeldelse- Enkefru Thomasine Mohr, Nykøbing F.i forsætter under Firma "Søren Mohrs Sukkervarefabrik", som eneste og ansvarlige indehaver den af hendes afdøde Mand, Sukkervarefabrikant Søren Mohr, Nykøbing F., hidtil drevne Fabriksvirksomhed. Der er meddelt Forretningsfører Peter Johannes Deleuran Nykøbing F. Prokura. den 12. April 1918.

Fundet her: https://tidsskrift.dk/index.php/Handelsregistrene/article/view/67789/124471

Accepteret svar
Fra : stkra

Modtaget 500 point
Dato : 26-01-14 11:10

Hej 2601
Thomasine Mohr, f. Petersen dør 20. feb. 1942 på sygehuset i Nykøbing. AO, Nykøbing Falster, 1940-1943, opslag 185, nr. 18.
Hilsen Stkra.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 26-01-14 14:01

Til stkra.

Må jeg sige dig mange tak for de to nye oplysninger.

Med venlig hilsen.

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 27-01-14 02:45

Tak for svaret stkra.

Jeg vil sige dig mange tak for din hjælp. Desvære så kan jeg ikke se hendes skifte da det ikke er på AO.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 27-01-14 06:49

Hej 2601
Tak for godkendelsen. Du må væbne dig lidt med tålmodighed inden skiftet kommer på AO. Skiftet vil antagelig give dig svaret ang. Søren Frank Mohrs færden.
Hilsen stkra