/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Jeg har skudt et underligt dyr.....
Fra : Flash77
Vist : 851 gange
20 point
Dato : 15-11-13 16:37

Jeg har skudt denne underlige fugl og lavet et flot trofæ af den. Er der nogen der kan sige mig hvad det er for en underlig fugl og ved i om der evt. er et godt sted hvor jeg kan skyde flere af dem, da jeg synes det kunne være enormt dekorativt at have en masse af den slags hoveder hængende over min pejs.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 30 point
Dato : 15-11-13 16:41

Det er den meget sjældne Dansk Pipfugl.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 15-11-13 16:41
Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 15-11-13 16:43

Er det en pipfugl???? Då blev jeg da en hel del klogere! Men ved du også hvor de plejer at holde til? Jeg har aldrig set sådan en fugl før.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 15-11-13 16:50

Er der ikke en eller anden med et jagttegn der kan tage OP med ud på jagt og skyde en Flash77, det vil være en humanitær gerning, der vil løfte den globale IQ med flere point.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 15-11-13 16:56

fun2 - nu er det slet ikke for at være kedelig, men du bliver lige nød til at holde dig til emnet. Det er jo ikke en IQ test det her, men det handler i meget højere grad om at få skudt nogle pipfugle. Hvis du ved noget om hvor jeg kan finde pipfugle, så vil jeg rigtigt gerne høre fra dig.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-11-13 16:58

Flash har fået pip.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 15-11-13 17:00

Ved i om denne fugl evt. er i familie med den pipfugl der er på billedet? http://hdglas.dk/Energi-Ruder_files/pipfugl.gif

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-11-13 17:25

Jeg kan ikke give dig et link til Pipfuglens fætter ............men søg på kukkabura, så du kan høre hvordan den lyder.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-11-13 18:39

Her er en fætter til Pipfuglen.
jer bruger den til at afprøve mine vittigheder.
http://www.wimp.com/kookaburrabird/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-11-13 19:54

Var dét noget, jeg var på Fasan jagt, i byen - den ville dog ikke køres ned af mig, da jeg må ikke køre på fortovet, så den var vist-nok heldig, billisten foran mig gassede op og troede at ´natmaden´ var sikret/ afsikret = men? man må vist ikke tage dyr man har nedlagt med 4 eller flere kaliber 16 - 28* dæk med hjem, skal de ikke afleveres til en ´rigtig´ Jæger gik at jage
for et eller andet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-11-13 19:56

BTW: hvor Fanden ligger Jylland hænne

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-11-13 23:32

Flash77 du er ekspert i at få skudt papegøjen, godt gået og hyggeligt med et grin

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 16-11-13 02:10

bentjuul: Ja, man skal jo altid skyde hvad der skydes kan

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 16-11-13 03:35

Så var der gevinst igen på dagens jagt. Når man ser et af de gule bæster her, så er det bare om at få dem plaffet ned, så de kan komme hjem og hænge over pejsen!

http://3.bp.blogspot.com/_f3SZ5Tu916o/S6I4KaQhWwI/AAAAAAAAPlI/kPcJ58CmJws/s1600-h/il_430xN.125057698.jpg

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 16-11-13 18:38

Ikke enig!

Det var nu sjovere, da de medvirkede i tegnefilm!

http://neo-fringe.com/nimg.php?fn=Cartoon-Trophy-Hunter.jpg&f=areas/a3/f3272.jpg

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 17-11-13 00:14

katekismus: Det var godt nok en flot samling du har der!!! Hvor plejer du at gå på jagt?

MEN - jeg kan nu også godt være med lidt endnu hvis vi skal konkurrere om de flotteste jagt trofæer. Denne samling her plejer jeg ikke at vise frem til hvem som helst, men du imponerede mig virkeligt med det du kunne fremvise, så prøv at se dem her:

http://flowris.files.wordpress.com/2011/09/smurfpins21.jpg

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 17-11-13 01:57

Jeg skal lige ha fat i en lup.
Hold da op en miniature størrelse

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 17-11-13 02:25

De var dælme også svære at ramme de små blå djævle, men jeg fik ram på rigtigt mange af dem

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 18-11-13 18:58

Nu frådser du da vist med pointgivningen

https://da-dk.facebook.com/sprogpolitiet/posts/177632065633795

Godkendelse af svar
Fra : Flash77

Dato : 09-12-13 14:32

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-12-13 14:36

Tak det luner med påængernø.