/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
langsom shut down
Fra : sonjor
Vist : 426 gange
200 point
Dato : 14-11-13 11:26

Hej
Min PC er meget længe om at lukke ned.( Win 8.1.) Undertiden må jeg tvangslukke - det sker der så heller ikke noget ved, så den må jo være "færdig"- slukker bare ikke.
Er der mon noget at gøre ved det?
Den er "renset" med Ccleaner.
Hilsen
Sonja

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-11-13 12:24

Slå automatiske opdateringer fra og scan for virus

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-11-13 12:25

Og du har vel en firewall?

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 14-11-13 12:44

@migselv. Ja, jeg har en firewall (Bullguard),min indstilling for update står til, at win. skal fortælle, når der er opdateringer, og jeg vælger selv hvilke og hvornår. Ikke længe siden jeg scannede, men gør det da gerne igen. Tvivler på det hjælper.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-11-13 12:50

Normalt går det jo rimeligt hurtigt med at lukke ned, står der at den ´gemmer/ logger af´ eller at den ´slukker´.
Hvis du har noget på dine usb porte, så prøv at tag dem ud.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-11-13 12:54

Og er den lige begyndt eller er det kommet langsomt.
Sidst jeg oplevede det, var en af mine diske der var fejl på, så de fik alle en tur over kommandopromt med CHKDSK/F/R og det hjalp.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 14-11-13 13:15

@mig selv. Der står computeren lukkes. Jeg har en ekst. HD tilsluttet USB, den vil jeg prøve dit råd på.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 200 point
Dato : 14-11-13 19:53

Prøv at gå ind i den menu, hvor du kan se hvad der opstartes. Måske der er kommet emner som har tilladt sig selv at køre i baggrunden.
CC cleaner har i menuen "værktøj", en undermenu "opstart", her kan du se hvad der slæber sig med ved opstart at din PC.

Godkendelse af svar
Fra : sonjor

Dato : 14-11-13 20:23

Tak for svaret severino. Der var nogat at deaktivere i Ccleaners værktøj, det hjalp

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-11-13 21:02

Håber det har hjulpet.
Det er kun en glæde at kunne hjælpe!