/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
overføre "Favorites"
Fra : lham
Vist : 971 gange
100 point
Dato : 11-11-13 09:24

Haves winXP SP3
Browser IE 8
Har installeret ny Browser Google Crome da flere og flere hjemmesider meddeler jeg skal opdatere browser.

Hvordan få jeg flyttet alle mine favorites ( foretrukne) fra IE til Crome ??

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 11-11-13 09:43

Mon ikke "favorites" er det samme som bogmærker.

I så fald er dette svaret jeg tidligere har fået herinde:
"Du gemmer bogmærker ved at klikke på Bogmærker og klikke på Vis alle Bogmærker, i det nye vindue klikker du på fanebladet Import og backup, klik på Backup og vælg et sted at gemme json filen, når du får installeret Firefox igen så åbner du igen Vis alle Bogmærker og under Import og backup klikker du på Import og finder din json fil, sig ja til at overskrive alle bogmærker som er på den nye Firefox.
Min Firefox er på engelsk og måske hedder de forskellige muligheder noget andet men lignende det jeg har skrevet, jeg tror at Import og backup hedder Administrer"

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 11-11-13 09:44

Og dette skrev jeg selv, i en gammel tråd herinde:
Citat
Af hensyn til hvis jeg selv skulle få brug for det igen, og andre, som kan få glæde af det vil jeg lige skrive hvordan jeg gjorde.

"Bogmærker" > "organiser bogmærker" > "Funktioner" > "Sikkerhedskopier" > "Filnavn (bookmarks-2012-12-20)" > "Filtype JSON"

Da jeg så havde installeret Firefox påny skulle jeg have mine bogmærker på igen:
"Bogmærker" > "organiser bogmærker" > "Funktioner" > (peg på) "Gendan" > "bookmarks-2012-12-20"

Så var bogmærkerne på plads. [Glad] [Glad]

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 11-11-13 09:59

Chrome plejer da at spørge om du vil inportere fra IE. ellers er der et sted du kan gøre det.
hilsen Steen

Accepteret svar
Fra : bja2

Modtaget 110 point
Dato : 11-11-13 10:05

Oppe i højre hjørne trykker du på de tre vandrette streger Derfeterpå Bogmærker og importer bogmærker og indstillinger

Kommentar
Fra : molped

Dato : 11-11-13 11:17

Når du så har overført dine bogmærker til Chrome, vil jeg foreslå, at du bruger en online tjeneste til at opbevare dine bogmærker fremover.
Selv bruger jeg https://pinboard.in
Her importerer du dine bogmærker og kan derefter bruge dem uafhængigt af, hvor du er, og om du bruger Chrome eller en anden browser - du kan sågar tilgå dem via en app på din smartphone.
Falder du over en spændende webside, gemmer du den bare som et bogmærke på pinboard.in istedet for i browseren.
Du kan også tag'e dine bogmærker, så de er hurtige at finde igen.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 11-11-13 17:55
Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 12-11-13 09:01

Du kan ikke flytte dem. Der sidder en lille dværg inde i din PC som har spist dem alle sammen!!!

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 14-11-13 16:09

Tak for svaret bja2.
lige det jeg skulle bruge-der venter sikkert flere spørgsmål-det er svært for mig at finde "de gode gamle" funktioner i IE8 i Chrome :)

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 15-11-13 10:46

Tak du er altid velkommen.