/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Vild med Allan
Fra : fun2
Vist : 1151 gange
98 point
Dato : 08-11-13 17:41

Jeg har aldrig set Vild med Dans, kan slet ikke se TV2, så jeg burde nok være helt ligeglad. Men jeg har bemærket at der går en del stemmer til Allan, og at dem der går op i amatørdans i bedste sendetid, er sure over dette. Spørgsmålet er nu, hvorfor stemmer du på Allan? Hvorfor synes du man skal lade være med at stemme på Allan?

Jeg må tilstå at jeg har overvejet at stemme på Allan, blot for at drille dem der går lidt for meget op i standarddans.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-11-13 17:52

Hvem gider ofre en Fredag med at se på mennesker har ´lampe´ feber.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-11-13 17:56

Citat
jeg har overvejet at stemme på Allan, blot for at drille dem der går lidt for meget op i standarddans.
et barnligt argument Hvis man deltager i noget det være sig sport eller andre arrangementer skal man da gå op i det, ellers opnås der ikke resultater.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 08-11-13 17:58

>mig-selv, programmet har over en million seere hver fredag.

>bentjuul, så vidt jeg kan læse går Allan meget op i Dansen, at han så (tilsyneladende) ikke kan danse er noget andet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-11-13 18:05

Citat
>mig-selv, programmet har over en million seere hver fredag.

Og det skulle vel sige noget om det lille Danmark, som har sans for humor og noget der kaldes for TIDSSPILD, men kan man nogle hygge sig sammen med børnene på den måde,
NEJ-TAK så hellere en god gammel Dansk FILM, gerne en Klassker med alle de glemte skuespillere, som aldrig har fået deres ´berømmelse´ frem i nær-lyset

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 108 point
Dato : 08-11-13 18:09

jeg stemmer helt klart på allan. det er i ren protest over, at man bare henter programmerne fra alle andre stationer/lande. der er sgu ikke meget egenproduktion i dansk tv længere, og uanset hvilket program man stiller ind på, er der ikke meget andet end madprogrammer, realitishows og vild med dans og i den stil. det er sgu frustrerende, at der kun laves tv for kvinder nu om dage.
en gang kunne man se en ordentlig boksekamp eller fodboldkamp, men det nærmeste man kommer nu om dage, er vel robinsonekspeditionen.
så stem på allan så vi kan slippe for mere af den slags.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 08-11-13 18:14

Folk må da selv bestemme hvem de stemmer på.

Men at de stemmer på Allan er for mig helt ved siden af.

Jeg syntes det er synd for de andre deltagere at de ryger en efter en, selvom de danser 100 gange bedre en Allan.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 08-11-13 18:16

@trimare46.

Måske du skulle udvige din tv pakke.

Her hos os er der da meget fodbold.

Men du har vel ikke råd, da du smider en masse sms'er på Allan istedet

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 08-11-13 18:31

På den ene side, det er da fint at man hellere vil se gamle danske film eller fodbold i stedet for dans, men er det så ok at ødelægge dansen for andre? Og virker det? Næppe, så vidt jeg ved har vild med dans lige så mange seere nu som de havde sidste år, så TV2 sender det sikkert igen (de ændrer nok reglerne så "Allan syndromet" ikke gentager sig).

Jeg synes Vild med Dans er et latterligt program, så jeg lader være med at se det. Jeg tvivler på at TV2 begyndte at sende noget jeg gad at se, selv om de pillede Vild Med Dans af plakaten.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-11-13 18:37

Jeg er også heldig - jeg kan se alle de fodboldkampe jeg vil, masser af boksning, håndbold, film osv osv og det betaler vi da bare lidt for - men jeg bruger ingen penge på sms'er...

Det er stadig barnligt at stemme på Allan for at drille eller protestere, men er det fordi han er god så er det da OK, men jeg ser nu ikke Vild med dans, ser istedet "boksning kl. 20.30 direkte" og så optager jeg Fodbold: Hannover 96-Braunschweig, direkte kl. 20.30 på min optager......

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-11-13 18:42

Citat
Jeg har aldrig set Vild med Dans, kan slet ikke se TV2

Citat
Jeg synes Vild med Dans er et latterligt program, så jeg lader være med at se det

Sjovt at fun2 kan sætte sig til dommer over et program som han/hun ikke kan

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 08-11-13 18:49

bentjuul, jeg har ganske rigtigt aldrig set det, jeg kan ikke se det, og jeg er heller ikke interesseret i at se det. Hvis jeg gætter ret, så består en stor del af programmet af at amatører danser, bagefter er der nogle "dommere" der fortæller hvor fantastiske de er. Til slut bestemmes det hvem der går ud.

Jeg gider ikke se folk der danser. Hvis jeg skulle se nogen danse, så skulle det være nogen der kunne danse, ikke en flok afdankede amatører, der bruger programmet til at skubbe gang i en skrantende karriere (hvis det da ikke er fru Fogh, der bliver sendt i byen for at score stemmer til sin mand, ved at blotte trusser i den bedste sendetid).

Konceptet er kunstigt, den form for "dans" de "danser" er kunstig og deltagerne er kunstige.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-11-13 18:53

Citat
Hvem gider ofre en Fredag med at se på mennesker har ´lampe´ feber.

Det samme her. Konen er godtnok helt elektrisk,fredag aften. Heldigvis kan jeg istedet finde en god Spagetty Vestern på pc`en,i stedet.

Jeg forstår godt dommerne føler sig ydmyget over at medvirke,i sådan et parodi af et program.

Det ville svare til,at sætte Amin Jensen på fodboldlandsholdet,som angriber.

M.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-11-13 19:01

Citat
Det ville svare til,at sætte Amin Jensen på fodboldlandsholdet,som angriber.
fin sammenligning

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-11-13 19:07

Citat
bentjuul, jeg har ganske rigtigt aldrig set det, jeg kan ikke se det, og jeg er heller ikke interesseret i at se det. Hvis jeg gætter ret, så består en stor del af programmet af at amatører danser, bagefter er der nogle "dommere" der fortæller hvor fantastiske de er. Til slut bestemmes det hvem der går ud.

Jeg gider ikke se folk der danser. Hvis jeg skulle se nogen danse, så skulle det være nogen der kunne danse, ikke en flok afdankede amatører, der bruger programmet til at skubbe gang i en skrantende karriere (hvis det da ikke er fru Fogh, der bliver sendt i byen for at score stemmer til sin mand, ved at blotte trusser i den bedste sendetid).

Konceptet er kunstigt, den form for "dans" de "danser" er kunstig og deltagerne er kunstige.
Citat
Jeg har aldrig set Vild med Dans, kan slet ikke se TV2

Du aner jo intet om det, så udtal dig kritisk når du ved noget og selv har set det.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 08-11-13 19:15

Der er intet latterligt ved Vild med dans.
Ingen kan vel have noget imod et program, hvor deltagerne bliver besatte af dans,
et program med begejstring og glæde, og hvor folk tør kramme og vise følelser.

Det er et ok familieprogram, og helt fejlagtigt ikke at stemme på de deltagere, der gør det bedst.
Jeg kan ikke se formålet med at stemme på en, der danser så dårligt, og er så tør at se på.

Og ungerne i de små hjem undrer sig

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 08-11-13 19:40

De personer der stemmer på Allan er dem der ikke selv kan danse, ikke har rytme i kroppen og ikke kender til den glade der er ved et danse.
Allan før søger og gør det bedste han kan og det skal han da have ros for, men han har ikke rytme nok i kroppen til at kunne lære en dans på en uge og komme på højde med de andre danser, derfor de lave karaktere fra dommerne.
At en person med så lave karaktere kan blive i programmet og bedre danser udgår er da forkasteligt, det er slet ikke til glade for Allan at få alle de stemmer for personer der ikke selv kan danse og forsøger at spolere/drille programmet.
Allan er en sportsmand og i sport er det den bedste person/hold der vinder.
Hvis Allan har scoret 3 mål i en ude kamp og det andet hold o mål på deres hjemmebane og tilskuerne skal stemmer om hvem der skal vinde kampen og gå videre i turneringen, og det bliver hjemmeholdet med 0 mål! der skal gå videre.
Tror i Allan synes at det er retfærdig?
Og det er da heller ikke en glæde for Allan at være sammen med de personer der er udgået selv om de er bedre end Allen, han vil da kun føle sig pinlig berørt ved stadig at være med i vild med dans.
SÅ GØR ALLAN EN BJØRNE TJENESTE VED IKKE AT STEMME PÅ HAM.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 08-11-13 19:49

Citat
et program med begejstring og glæde, og hvor folk tør kramme og vise følelser.

Problemet er jo at det er kunstig "begejstring", det er forstilt "glæde", "følelserne" er skuespil og smilene påklistrede.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-11-13 20:06

Citat
Problemet er jo at det er kunstig "begejstring", det er forstilt "glæde", "følelserne" er skuespil og smilene påklistrede.

fun2 du aner intet om det du skriver - du tangerer at være latterlig når du kan blive ved med at postulere noget om et program du ikke har set

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 08-11-13 20:10

>bentjuul, det er fint at du spiller med på spillet, at du tager deres skuespil for gode varer. Jeg er ked det hvis du mistede nogen illusioner, det var bestemt ikke meningen at vække nogen fra deres drømme i sofaen.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 08-11-13 20:11

Citat
Jeg synes Vild med Dans er et latterligt program, så jeg lader være med at se det.

fun2, du ser ikke dette "latterlige" program, men vil alligevel gerne sabotere det, for at ødelægge fornøjelsen for de mange, der nyder det???

Citat
så stem på allan så vi kan slippe for mere af den slags.

trimare46 - hvor små sko kan man gå i, når man ikke under andre seere, at se "Vild med dans" ca. 10 aftener i løbet af en vinterhalvår - blot fordi, man selv foretrækker sport?

Skulle os, der ikke interesserer os for sport, så ønske det væk fra skærmen?

Jamen, hvad er det dog for noget barnligt noget

Nu vil jeg gå ind og nyde danseglæden, musikken, de smukke kjoler og konkurrence-momentet.

Så kan i tåber jo spilde en masse penge ved at stemme på en danseklovn.

Jeg håber, at "Vild med dans" overlever

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 08-11-13 20:16

>prio, jeg skrev at jeg overvejede at stemme på Allan for at drille. Jeg har ikke gjort det, og gør det sandsynligvis heller ikke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-11-13 20:22

Jeg er vild med Dans......................................pauserne, og min kone kalder når der er pause.
Så skal jeg nemlig se Live fra Bremen.

Ps. hvor finder jeg et program som kan sende en masse SMS,
uden at de kan genkende afsenderen.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-11-13 20:33

Citat
men jeg ser nu ikke Vild med dans, ser istedet "boksning kl. 20.30 direkte" og så optager jeg Fodbold: Hannover 96-Braunschweig, direkte kl. 20.30 på min optager......
tror at ovenstående er forbigået din opmæksomhed fun2

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-11-13 20:48

Citat
Jeg født med en gen-defekt der gør at jeg ikke nødvendigvis holder mig til sandheden
Fun2 er ude på opmærksomhed og en debat om noget som personen ikke selv ved hvad er

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 08-11-13 22:16

Hvordan mon det ville lyde, hvis en flok fjolser der ikke kan lide fodbold, skulle stemme om der skal viser mere fodbold i TV.
Ja det er jo sådan det er, en flok uvidende fjolser sidder og ødelægger et program, de ikke kan lide, og måske slet ikke ser.
Der må være mange der har gendefekter.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 08-11-13 23:01

Citat
Der må være mange der har gendefekter.

Man skal ikke kaste med sten når man bor i et glashus.
Jeg mener;
at når man under interesser angiver musik OG KANDIS, står det slemt til.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 08-11-13 23:17

Jeg er nok ikke meget skuffet i forhold til danserne der har meldt sig til noget som de regnede med var en fornuftig ærlig konkurrence.
Ja og det med en glashus, nogen har jo slet ingen glashus, hvis ikke man har så solid et skellet, at glas ikke kan sidde fast, kan man jo lige så godt opgive at bygge et glashus.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 09-11-13 13:30

Det er sjovt at det udvikler sig til en krig mellem TV2 og "internettet" (og internettet vinder som bekendt altid). TV2 forsøger at afværge "katastrofen" (at Allan vinder), men jo mere TV2 gør for at undgå at han vinder, jo flere vil stemme på Allan. Det er ikke sikkert det er rimeligt eller retfærdigt, det er ikke sikkert at det er pænt gjort over for dem der holder af Vild med Dans, men det er for sent at gøre noget nu.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-11-13 15:16

Såså Reset!
Citat
når man under interesser angiver musik OG KANDIS, står det slemt til.

Som Thybo er jeg da lidt stolt over,at Thy har fostret to af DK`s mest økonomisk indbringende orkestre, nemlig Bjørn & Okay samt Kandis. Der er ikke mange der kan hamle op med dem,hvad indtjening angår. Og dermed popularitet.
Som min kære,desværre nu eks svigersøn sagde:Man må lade Kandis,at det er dem,der scorer kassen. Og han var mildest talt,ikke til Kandis musik. Han medvirkede i flere Christianshavner rock bands. Jeg er heller ikke den store Kandis fan,men må indrømme at de har et kæmpe publikum.

Så der er åbenbart mange,der har en dårlig smag.

M.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 09-11-13 18:43

Ja så er jeg jo en af dem der har en dårlig musik smag sammen med et par stykker flere, Kandis spiller vel sikkert til et par hundrede fester og koncerter om året, til deres hal baller er der vel omkring 5 - 700 mennesker hver gang, så der er mange der har dårlig smag.

Og til det der med at det er for sent at gøre noget med vild med dans, sikke noget sludder, hvis Allan stoppede af sig selv, og sagde det som det er, ville han gå derfra som en mand, som der er nu, mister han alt popularitet, som han har opnået ved sin egen sportsgren.

Det er jo ikke fordi der er noget galt med Allan i den forstand, han er da en dygtig sportsmand, en rar og hyggelig mand tror jeg bestemt han er, men en stor skare af "mennesker" sidder hver fredag og gør ham og alle andre deltagere, dommere til grin i særdeleshed Allan.

Det ville jo være sjovt hvis man kunne ødelægge en fodbold kamp på samme vis, det tror jeg da ikke Allan og andre ville syntes om.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 09-11-13 19:47

Allan kan naturligvis ikke bare stoppe, han er en sportsmand, og er som sådan nødt til at følge spillets regler. I fodbold er vinderen den der scorer flest mål, vinderen er ikke den der spiller bedst, den der har de bedste spillere eller den man bliver enige om det skal være bagefter. Hvis Brøndby vinder over FCK i CL, kan Brøndby da ikke bagefter sige at FCK spiller meget bedre, så det er dem der skal gå videre. I Vild med Dans er det SMS stemmerne der afgør slagets gang og vinder. Det er ikke den der danser bedst der skal vinde, det er udelukkende den der får flest SMS stemmer. Og deltagerne kan som i fodbold, ikke bare overtrumfe dommerens afgørelse. Hvis ikke TV2 kan lide den den måde folk stemmer, må de lave reglerne om.

PS: Jeg ser heller aldrig sport i TV.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-11-13 12:07

Vild med dans er sgu som udgangspunkt et underholdningsprogram i form af en dansekonkurrence.

Og i en konkurrence går det som bekendt ud på, at kåre en vinder. Altså den der yder den bedste præstation
I andre konkurrencer vinderkårer man jo heller ikke nummer sjok blot fordi vedkommende engang kunne pisse uden at ramme ved siden af kummen

Hvis det var meningen at en eller anden kejtet mandsling, der engang i nittenhundredeoghvidkål måske nok var dygtig til at ramme en fodbold, men som fredag efter fredag kun er i stand til at frembringe nogle stive bevægelser, der på ingen måde kan betegnes som dans, ja ikke engang som en parodi på dans, skal sendes videre og efter manges mening endda vinde programmet, så fatter jeg slet ikke hvad programmet skal med dommere, deres vurderinger og pointgivning

Jeg håber sgu ikke der er nogen i min familie eller bekendtskabskreds der er tåbelige, dumme og lalleglade nok til at stemme på Allan Simonsen, uanset om deres motiv så måtte være fordi han er forhenværende fodboldspiller eller om det bare er for at irritere men hvis der er, skal jeg helst ikke vide det, for så er de forhenværende, for så hjerndøde kapaciteter omgiver jeg mig helst ikke med

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 10-11-13 13:25

Citat
Allan kan naturligvis ikke bare stoppe, han er en sportsmand, og er som sådan nødt til at følge spillets regler. I fodbold er vinderen den der scorer flest mål

Hvis Allan stadig er en sportsman der går ind for færplay ville/kan han trække sig, for alle de SMS han får er fra personer der ikke synes om dans og ikke er på "banen"

Citat
I fodbold er vinderen den der scorer flest mål
JA heldigvis, men hvis nu en af tilskuerne får fat i bolden og skyder den i mål, skal det så også tælle med i det samlede antal mål, for det svare jo til de amatør SMS der bliver sendt.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 10-11-13 13:46

Hejdu58, man kan naturligvis ikke begynde at sortere i sms-stemmerne, vurdere om de er givet af de "rigtige" grunde. Fuldstændigt som man i foldbold ikke bedømmer mål om de er kønne. En sms stemme er en sms stemme og et mål er et mål.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 10-11-13 14:37

fun2,
Citat
En sms stemme er en sms stemme og et mål er et mål.

Ja en SMS stemme er en stemme og et mål er et mål, men kommer målet fra en tilskuer er det så også et mål! nej heldigvis da.

SMS stemmerne på Allan er da så indlysende at de er sendt for at sabotere programmet, og den eneste der kan stoppe det er Allan selv, ved at trække sig.

Reglerne har ikke taget højde for at nogle vil sabotere programmet desværre, men hvis det nu kostede kr. 10,- for at sende en SMS, lige som det koster penge at komme ind og se en fodboldkamp, ja så blev det et andet resultat.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 10-11-13 20:31

Hejdu58, jeg har allerede forklaret hvorfor Allan ikke kan trække sig og at man ikke kan sortere i SMS stemmerne, så det hjælper ikke at du gentager dine forkerte argumenter.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 10-11-13 21:45

Hej til dova og Hejdu58.

Det var dejlig at der er andre der har fornuftige meninger som jeg syntes jeg har.
Og så engang til - Allan bestemmer hvornår han syntes han og resten er nok til grin for hele det danske befolknings licens penge og ødelægger et program for dem der er interesseret i dans.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 10-11-13 22:06

Måske er det lige på plads at sige at det altså ikke er Allans skyld at han vinder Vild med Dans, han gør sit bedste, og overlader resten til dommerne, dvs. SMS afstemningen. Helt efter bogen, som en sand sportsmand gør.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 12-11-13 15:20

Allan er jo en sand danse-gud. Jeg nyder så meget at se Allan danse at jeg slet ikke kan få armene ned hver gang han har været en tur på dansegulvet - det er ganske enkelt verdensklasse. Dommerene er simpelthen ikke fagligt kompetente hvis de ikke kan se Allans talent, men så er det jo godt at alle os ægte danse-glade folk der KAN se det, har muligheden for at sende Allan videre. 5 stemmer herfra på forhånd til Allan!!!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-11-13 19:07

Citat
Allan er jo en sand danse-gud.

Ja,ingen tvivl om at Fred Astaire og Gene Kelly,er hans store forbilleder.

M.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 12-11-13 19:36

Det er næsten rigtigt hvad du siger - men kun næsten: Hvis Fred Astaire og Gene Kelly havde oplevet Allan i Vild med dans, så ville de have haft ham som deres store forebillede. Allan er det største der nogensinde er sket for vild med dans!

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 12-11-13 19:39

VI ER VILDE MED ALLAN!!!!!

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 14-11-13 01:55

ja, det går da meget godt

Godkendelse af svar
Fra : fun2

Dato : 15-11-13 16:29

Må hellere få lukket her. Point går til trimare46, det er hverken rimeligt eller retfærdigt, men jeg er dommer og må selv bestemme.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 17-11-13 00:18

Citat
Allan bestemmer hvornår han syntes han og resten er nok til grin for hele det danske befolknings licens penge og ødelægger et program for dem der er interesseret i dans.

Du betaler uden tvivl licens, men ikke til TV2.

http://behold.tv2.dk/baggrund/betaler-jeg-licens-til-tv-2/