/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
TV vil ikke modtage digitalt.
Fra : jøjø
Vist : 677 gange
500 point
Dato : 06-11-13 19:33

I går købte jeg et Thompson-TV i Elgiganten.

Det var et restparti og desuden en demo-model, og derfor nedsat.
Er der mon nogen, der ved om en demo-model kan returneres?

Problemet er, at det ikke vil vise digitalt, kun analogt, og da jeg så prøve at nærlæse om dette TVs specifikationer, så ser jeg, at der står, at Stofa ikke har godkendt det.

Det blev jeg jo ikke informeret om, og jeg anede ikke, at der var nogle TV, som ikke kan benyttes til Stofa digital.

Stofa skriver på deres hjemmeside. at fjernsynet skal indstilles på frekvens 3460000, men mit nye Thompson vil kun stå på frekvens 143000, og kan åbenbart ikke ændres.

Kan nogle her hjælpe med et råd, inden jeg måske bliver nødt til at kontakte Elgiganten?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-11-13 20:18

Du kører da bare tilbage med det, så hurtigt som muligt.
Ved demo-modeller gælder samme returret som ved nyt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-11-13 01:02

Når man køber en vare i en butik, er det efter loven en bindende handel uden fortrydelsesret.
Men elgiganten er der vistnok alligevel en regel om at de tager varer retur.
Det er helt op til Elgiganten , om det også gælder særtilbud.

Kun hvis de har lovet en egenskab , som kabelkanalerne- er de bundet af at dette løfte. Men det er ikke givet at alle TV, skal kunne dette aparte frekvensområde.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-11-13 01:29
Kommentar
Fra : alka

Dato : 07-11-13 06:39

Du skal blot pakke TV sammen. Køre ud og aflevere det i "Udleveringen". Du får så pengene retur via din konto.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-11-13 08:44

Forhandlerne ved ikke noget om de forskellige udbydere og deres net-ide samt frekvensrate der også skal defineres, YouSee er også lidt dum på det område da hver model har sine egne ideer, det eneste sted hvor man til enhver tid får perfekt vejledning er via producenternes hjemmesider.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 11-11-13 18:01

Har du prøvet at starte det op helt fra grunden med ny kanalsøgning?
Det virkede da jeg købte brugt TV

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 17-11-13 20:26

Citat
Har du prøvet at starte det op helt fra grunden med ny kanalsøgning?

Ja, Sønder, det har jeg prøvet.

Nu er jeg kommet så langt, at jeg kan få ændret frekvensen til de ønskede 3460000, og dermed har fået mulighed få at få de digitale kanaler.

Men både billede og lyd flimrer næsten konstant, så TVet kan ikke engang bruges som radio til nyhederne.

Jeg har fundet ud af, at frekvensen hopper tilbage til de oprindelige 1430000 efter scanning, og jeg kan ikke TVet til at stå på 3460000 permanent, så måske er det årsagen til flimmeret?

Hvis det ikke havde været Elgiganten, at TVet var købt, så havde jeg henvendt mig for hjælp.

Men jeg orker ikke mere af Elgigantens arrogante og nedladende opførsel, og jeg ærgrer mig grundigt over, at jeg ikke holdt mig laaaangt væk fra Elgiganten - som jeg førhen har lovet mig selv.

I morgen er sidste frist for returnering, så det bliver nok det.
Træls, for Thompson plejer at være et godt mærke.

Så køber jeg et i Bilka, der ved jeg af erfaring , at servicen er i top.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-11-13 08:36

Har du prøvet at opdatere softwaren?