/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 8.1 vil have Adgangskode
Fra : yearhouse
Vist : 538 gange
100 point
Dato : 05-11-13 08:45

Daws venner.

Jeg har opgraderet til 8.1, og er nu godt nok tilpas med det.
Men: Nu vil den have adgangskode helt i starten. Jeg har næsten aldrig brugt adgangskode og kom til at svede grundigt. Men jeg forsøgt nogle gange, og ramte til sidst plet.

Jeg har forsøgt at at neutralisere det, men uden held.

Er der en klog Kandu, der kan fortælle mig, hvordan jeg undgår détte.?

Mange hilsner
TOM

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 05-11-13 10:28

Der har været flere tip her på Kandu, så selv en mindre klog som jeg kan blande sig
Stryg indad på skærmen fra venstre og klik på Søg og skriv
Kode
netplwiz
og tryk på Enter, klik på den app'en Netplwiz så åbner Brugerkonti og der fjerner du markering ved Brugere skal angive brugernavn og adgangskode for at bruge computeren, klik på Anvend og nu skal du for sidste gang skrive kodeordet og gentage det på linjen under, klik Ok og næste gang går du direkte til skrivebordet hvis du har indstillet din Windows 8.1 til det ellers er det fliseforsiden som åbner

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 05-11-13 10:31

Her er et lidt om mulighederne for W8,1. Har ikke selv læst artiklen men måske kan du finde noget du kan bruge. Jeg har ikke opgraderet til W8,1 og "nøjes" indtil videre med W8.

http://www.computerworld.dk/art/228821/saadan-slipper-du-for-startskaermen-i-windows-8-1?utm_source=Computerworld+ComON+nyhedsb

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 05-11-13 17:26

Tak for svaret o.v.n.. Det var jo ikke så svært at Udføre. Vidste bare ikke, der var noget der hed Netplwiz. Så du ER klog, O.V.N.