/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Outlook - mange billeder modtaget
Fra : ingelein
Vist : 538 gange
50 point
Dato : 04-11-13 18:59

Hej -
Jeg har modtaget 50 billeder fra en fisketur. Nu har jeg ikke lyst til at åbne dem enkeltvis. Kan jeg åbne eller flytte/kopiere alle billeder på een gang? Jeg vil selvfølgelig gerne se dem som thumbs inden jeg lægger dem i mit album.
mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 04-11-13 19:38

kan du ikke gøre det ved at trykke ctrl+a og derefter copy-paste

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-11-13 20:00

Hej Trimare46
Jeg har kopieret og sat billederne ind i Word. Det var da altid en måde at se dem på. Men hvordan får jeg dem ind i et billedprogram? Jeg har ACDsee Pro 6 og Photo Filtre, men jeg aner ikke, hvordan jeg får billederne pastet i disse programmer.
Har du en mening om det? -
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 04-11-13 22:48

jeg keder ingen af de programmer. selv bruger jeg picasa. det finder selv alle mine billeder og sætter dem i mapper. og det kan faktisk rigtig mange ting.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-11-13 07:48

Du skal bare gemme billederne i fx din billede mappe. Har du ACDsee installeret så er det dit standard program til at åbne billede og det vil derfor være det program der viser billederne når du dobbelt klikker på et billede.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 05-11-13 21:56

Kopier dem direkte over i en mappe.
Gå op i mappe visning og vælg store ikoner.......................så kan du se og sortere.
Kopier mappen og sæt ind.

I kopi-mappen
marker det øverste venstre billede > Ctrl+A > højreklik > omdøb > skriv November > tryk på enter
Nu står de linet op "November (1) .....................osv
Hvis du vil flytte rundt på billederne og have nr (47) til at stå efter nr (3)
Så omdøber du bare nr (47) til (3a) > enter

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-11-13 20:38

Du skriver Outlook men mener du programmet Outlook eller det tidligere Hotmail som nu hedder Outlook?
Uanset hvad så hent alle billederne, i Outlook (Hotmail) kan du bare klikke på Hent alt som zip fil, og så pakke zippen ud bagefter og lægge billederne i mappen Billeder
Dit foto program scanner sikkert selv billedmappen og du kan få billederne vist i programmet næste gang du åbner det, ellers kan du manuel sætte foto programmet til at scanne efter nye billeder
Citat
Jeg vil selvfølgelig gerne se dem som thumbs inden jeg lægger dem i mit album
du sætter bare visning til Store ikoner i mappen Billeder, højre klik et tomt sted i mappen og klik på Vis Store ikoner

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 05-12-13 19:22

Tak for svaret Eyvind.
Hej
Det fungerede ikke helt som foreslået, du har dog bragt mig på sporet. Jeg har fundet løsningen.
Outlook. Åbn mailen med alle billeder. Vælg menuen rediger/marker alt/kopier.
Opret en mappe i dokumenter/billeder/fisketur og indsæt med højreklik.
Mange hilsner og tak for forslagene til en løsning.
Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-12-13 21:07

ok