/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 8.1 hænger
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 673 gange
100 point
Dato : 03-11-13 19:11

Jeg har opdateret til Windows 8.1 men har nu det problem, at computeren fryser ved opstart. Der kommer de normale roterende prikker, men så fryser computeren og jeg bliver nødt til at holde tænd/sluk-knappen inde. Jeg kan ikke boote. Når den så starter op igen kører den normalt. Lige indtil næste jeg tænder.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 03-11-13 20:15

Gå tilbage til win7

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-11-13 22:47

Win 8 er en særudgave af win7, som er til berøringsskærme .
Hvis du bruger mus er win8 kun til besvær.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 03-11-13 23:16

Den eneste fordel med win8 er det mindre krævende resurseforbrug i ram. Ellers virker det som om alting ikke virker som det skal i modsætning til win7. Ja, selvfølgelig er den nødvendig til berøringsskærm.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 04-11-13 00:51

Sikken hjælp i kommer med, ikke engang et forsøg på at hjælpe spørgeren

Det er driverne til bundkortet du skal have opdateret, hvis du kan, er bundkortet for gammelt så er der måske ikke en opdatering til Windows 8 og så kan du ikke løse problemet
Windows 8 er ellers et fantastisk styresystem, men at bruge både med og uden berøringsskærm, der skal lidt tilvænning til den nye brugerflade og det er der nogle Kandu brugere som ikke vil lære, det forhindrer dem dog ikke i at give deres uvidenhed til kende

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-11-13 04:26

Med dette kan du se med det samme om disken er på vej til PC himlen.
http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html

Ellers kunne noget så simpelt som CHKDSK/F/R måske rette dine problemer.
Det kan tage tid - så lad den arbejde færdig.

Og hvad man ellers kan læse ´herinde´ og andre steder, så er opgradering til 8,1 ikke lige sagen.

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 04-11-13 09:04

Helt enig med o.v.n. Jeg er glad for min W8. Har dog endnu ikke opdateret til W 8,1. Venter til senere. Håber du får din version til at virke.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 04-11-13 09:56

Jeg må indrømme, jeg ikke selv har installeret win 8, alene af den grund, at jeg læst om så mange dårligheder her på Kandu og på nettet. Men efter, hvad jeg kan læse her, skal maskinen være fuld opdateret, men hvor meget?
Men f.eks. det at man er tvunget til at skrive password, hver gang man starter maskinen, kan få mig til at vente på et bedre styresystem. Iøvrigt er der vist også flere andre unyttige ting man er tvunget til, som man ikke har brug for at gøre i den almndelige praktiske hverdag.

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 04-11-13 10:53

PC'en skulle ikke være på vej til himlen - så langt så godt. Men jeg kan ikke få CHKDSK til at køre. Så vidt jeg kan læse mig frem til, er det anderledes med Windows 8. Forsøgte mig med driveropdatering gennem Drivermax. Fandt en opdatering til SATA og hentede den. Da jeg efterfølgende genstartede "stødte computeren på et problem" og genstartede selv nogle gange. Derefter gik en automatisk diagnosticering i gang og jeg endte med at gendanne. Men er dermed tilbage til det oprindelige problem. Overvejer nu at gå tilbage til Windows 8. Kan umiddelbart heller ikke se den store gevinst i Windows 8.1.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-11-13 12:10

Drivere til bundkortet skal hentes hos producenten af hardwaren, enten computer producenten eller bundkort producenten, hvis det er en bærbar så er det computer producenten, der finder du driverne.
Du skal ikke bruge noget mystisk program til at søge, du skal selv finde frem til de drivere du mangler, når du kommer ind på producentens hjemmeside så se efter Support, det er som regel der man finder downloads til sit grej

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-11-13 14:48

Citat
skrive password, hver gang man starter maskinen, kan få mig til at vente på et bedre styresystem

Hvem tvinger dig til det? du skriver bare forkert et par gange eller forsøger at oprette en live konto, og når det fejler = får du beskeden ´fortsæt uden´ og det er det samme, om det er Win8 eller 8,1

Har selv lige leget lidt med 8,1 og den er faktisk meget nem at få til at køre som den skal, det er bare hamrende træls at den ikke kan klare mange af de ældre programmer som man trods alt er vant til.
Min ligger på en anden disk, som jeg kan hente frem af gemmeren og lege lidt med.
Selv havde jeg ingen problemer med Java/ Netbank, det kørte bare med det samme, bare man henter den udgave der skal downloades gennem en downloader.

Men rart at være tilbage på en 7´er.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-11-13 20:44

Citat
Selv havde jeg ingen problemer med Java/ Netbank, det kørte bare med det samme, bare man henter den udgave der skal downloades gennem en downloader
hvad mener du med det? Java hentes fra http://www.java.com/en/ direkte i browseren og uden downloader program, den Internet Explorer som åbner hvis man klikker på Flisen Internet Explorer kan ikke bruge Java og dermed heller ikke netbank og andet som kræver NemID, brug den Internet Explorer (eller en anden browser) som er på skrivebordet hvis du vil bruge NemID

Godkendelse af svar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 11-12-13 10:28

Tak for svaret o.v.n. Jeg kan konstatere, at win 8.1 opfører sig forskelligt på forskellige computere. Nogle kører det fint på, andre hænger. Win 8 er grundlæggende et godt program, men jeg holder mig lidt væk fra 8.1.