/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Bckgroundcontainer.dll
Fra : 234
Vist : 577 gange
50 point
Dato : 03-11-13 12:37

Hej.
Hver gang jeg starter min pc op , får jeg en fejlmeddelelse om at den ikke kan finde min backgrondcontainer , og så vidt jeg kan se , er det en dll. file.

Er der nogle som kan hjælpe mig med mit problem?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-11-13 12:41

This was a malware. It was removed by your AntiVirus Scanner, but the registry entries are still present to start the malware at startup.

Start regedit.exe and search (F3 or CTRL+F) for BackgroundContainer.dll and delete all entries you find.

To be safe, make a full scan with an AntiVirus Scanner like Microsoft Security Essentials/ Defender and also scan your PC with Malwarebytes' Anti-Malware.

If you can find nothing in the registry, download and run Autoruns from sysinterals and look here for an entry " BackgroundContainer". Look under logon and scheduled task first. When found, left click on the entry to highlight it. Then right click on your mouse and select delete from the menu that comes up for that entry. Right click on delete to delete that entry. Be careful to only delete the entry/entries you want to permanently delete.

Kilde:
http://superuser.com/questions/661971/how-to-resolve-backgroundcontainer-dll-error-on-startup

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-11-13 12:44

Frit oversat af Google!

Dette var et malware. Den blev fjernet af AntiVirus scanner, men registreringsdatabasen er stadig til stede for at starte malware ved opstart.

Start regedit.exe og søg (F3 eller CTRL + F) for BackgroundContainer.dll og slette alle poster, du finder.

For at være sikker, foretage en fuld scanning med en AntiVirus scanner som Microsoft Security Essentials / Defender og også scanne din pc med Malwarebytes 'Anti-Malware.

Hvis du kan finde noget i registreringsdatabasen, downloade og køre Autoruns fra sysinterals og kigge her for en post "BackgroundContainer". Kig under logon og planlagte opgave først. Når fundet, venstre klik på posten for at fremhæve det. Derefter højreklikke på musen og vælg slet fra menuen der kommer op for indrejse. Højreklik på Slet for at slette denne post. Vær omhyggelig med kun at slette posten / poster, du vil slette permanent.

Kommentar
Fra : 234

Dato : 03-11-13 13:46

Tak for svaret , jeg vender tilbage.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 03-11-13 14:51

Frit oversat af mig

Det kunne være en malware.
Den er sikkert blevet fjernet af dit AntiVirus program, men registreringsdatabase henvisningen er stadig til stede, og den forsøger så at starte malwaren igen ved opstart.

Start regedit.exe (WinLogo+R skriv regedit.exe og klik OK) søg efter BackgroundContainer.dll (tast F3 eller CTRL + B eller CTRL+F) og slet alle poster du finder med BackgroundContainer.dll.

Og for at være sikker, kør en fuld scanning med dit AntiVirus program og scan også din pc med Malwarebytes Anti-Malware. http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free/
Kør evt os en tur med ADW Cleaner http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/

Hvis du ikke kan finde noget i registreringsdatabasen, download og kør Autoruns fra Sysinterals http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902.aspx og kig efter posten "BackgroundContainer".
Kig under Logon og planlagte opgaver(Scheduled Tasks) først.

Hvis du finder den, så venstre klik på posten for at fremhæve den, højreklik så og vælg slet(Delete) fra menuen der popper op.

Vær omhyggelig med kun at slette poster, du vil slette permanent.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-13 00:16

Prøv: http://www.superantispyware.com/ (..Free !!!)

..for at fjerne evt. 'snavs'.

..og kør derefter CCleaner fra Piriform: https://www.piriform.com/ccleaner/download (..Free !!!)

..menuen til venstre 'Register' -> [Skan efter problemer] -> og efter skanning; [Udbedre valgte problemer]

Genstart !

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : 234

Dato : 05-11-13 11:28

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-11-13 14:00

velbekomme, kom du af med fejlen?!