/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Tidlig Abfart Hamburg
Fra : svendgiversen
Vist : 833 gange
132 point
Dato : 03-11-13 10:24

Vi har lovet at køre min bror og svigerinde til Hamborg på torsdag, og da vi bor
kun et kvarters kørsel fra grænsen ved Kruså, plejer jeg at kunne køre derned på et par timer,
men nu hører jeg, at der er trafik problemer på grund at broarbejde ved Kieler kanalen.

Er der nogen der kan bekræfte dette? og hvor slemt er det??

De skal flyve 12.05 og skal være i lufthavnen to timer før, altså ca kl. 10.
Hvor tidlig skal vi så køre fra Egernsund for at være sikker på at de når deres fly???

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 132 point
Dato : 03-11-13 11:37

Hvis det er broen over Kielerkanalen ved Rendsburg E45
Så har Rendsburg også en tunnel på route 77 som er næsten paralell med E45

Endelig kan du også i Rendsburg komme over her:
http://www.graenseforeningen.dk/leksikon/r/a/4415 ....................... gratis

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-11-13 12:22

Det er der hvor motorvejen 7 eren går over Kielerkanalen øst for Rendsborg,
at der forsinkelser. E45 siger mig ikke noget?

Men tak alligevel, vi kan om nødvendigt lave en afstikker over Rendsborg,
men må så addere noget kørsels tid...

Hvor meget, det er det spørgsmålet drejer sig om?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-11-13 12:39

Se krak

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-11-13 12:50

Læg en halv time til, så er du på den sikre side.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-11-13 13:53

Måske ikke nok Bille,

jeg har hørt nogle har været 4 timer om at køre fra grænsen til Hamborg,
men de er måske blevet hængende på motorvejen, i stedet for at tage afstikkeren over Rensborg,
hvor der jo så også kan være kø, hvis motorvejen er blokeret.

Er der slet ingen, der har prøvet at køre den vej for nylig, eller har hørt om problemerne der?

Det forsinkede bro arbejde skyldes vist iøvrigt, at bro arbejderne ikke har fået løn
på grund af manglende bevillinger, så det er ikke kun herhjemme det kniber.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-11-13 13:58

Jeg var med bus til Frankring for en måneds tid siden, og den kan jo ikke køre over broen - på grund af vægten - vi brugte ikke meget mere tid på at komme på den anden side Hamborg, end vi plejer, og vi var ude på de almindelige tyske landeveje.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-11-13 14:15

Da vi kørte over midt i august, en fredag formiddag drejede det sig om ca. 15 minutter forsinkelse. Vi blev på motorvejen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-11-13 14:24

Så er jeg mere rolig, min kone ville have at vi skal stå op klokken 5 og køre før 6,
nu ser det ud til, at vi roligt kan sove mindst en time længere...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-11-13 14:24

Din motorvej "7" hedder også E45 (Europavej)
Lige efter og syd for schleswig kan du dreje fra ad Vej 77 mod Rendsburg og gennem tunnellen.
Men om der også også er kø grundet problemer ved østbroen ved jeg ikke, for det er jo nok lige i myldretrafikken.

Alternativt kan du fra Flensburg køre over Husum > Tønning > Itzehoe > Hamburg

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-11-13 14:32

Ps. Jeg var netop her til sommer nede i Rendsburg og "sejle" over Kieler-kanalen med den sjove hængefærge. Den tur kan i tage på tilbagevejen.
http://www.graenseforeningen.dk/leksikon/r/a/4415

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-11-13 14:56

På denne side står der

Citat
Broarbejde på Rader Hochbrücke på A7 ved Rendsburg mellem Flensburg og Hamburg indtil november.
Grundet revner i betonkonstruktionen er broen indsnævnret til en vejbane i hver retning. Broen er desuden spærret for lastbiler. Arbejdet med at sanere broen ventes at vare til november. Indtil må påregnes ekstra køretid på strækningen. Særligt i weekender.

Det er særligt i weekender, der er kødannelse.

http://www.fdm.dk/koer-selv-ferie/aktuel-koeprognose

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-11-13 16:32

Tak for svaret Eyvind.

Også tak til alle I andre

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-11-13 19:36

Så må i have en god (morgen) tur.