/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Printserver eller ny printer?
Fra : o.v.n.
Vist : 616 gange
300 point
Dato : 02-11-13 23:48

I gamle dage printede jeg gennem den indbyggede printserver i min D-Link DI-524UP,
det gør jeg stadig men kun med Linux computeren, da jeg opgraderede til Windows 8 kunne jeg godt nok tilføje printeren på samme måde og med de nyeste driver som med Windows XP og Windows 7, men det virker ikke.
Spørgsmålet er om en selvstændig printserver på netværket kan løse problemet eller der skal en ny netværksprinter til?
Printeren er en HP Photosmart C3180 og den virker fint med direkte usb tilslutning men ikke når den er tilsluttet usb stikket på routeren.
Hvis Ja til printserver, hvilken kan i så anbefale?

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 300 point
Dato : 03-11-13 14:33

Har du givet tilladelse til deling i din routers opsætning.
Prøv om det virker når du lukker din firewall.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-11-13 18:45

Der er ikke noget med tilladelser i routeren og det virker jo med andre styresystemer end Windows 8, der er ingen forskel om firewall er slået til eller fra, "Printeren melder fej"l står der i en popop, sjov nok kan printeren godt printe når den er tilsluttet direkte med usb kabel til Windows 8 computeren

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-11-13 20:32

Jeg har en D-link DP-301U Print server som jeg ikke bruger........................den kan du få.
Tilhørende strømforsyning er der også.
Det er denne:
http://files.dlink.com.au/Products/DP-301U/Manuals/DP-301U_B2_Manual_v3.10.pdf

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-11-13 10:41

Tak for svaret mig-selv. det bliver en ny netværksprinter, kan købes rimelig billigt vistnok billigere end at hente en printserver helt ovre fra det køvenhavnske område:
http://www.proshop.dk/Printer/Canon-PIXMA-iP7250-2376198.html
så må vi se om jeg kan få den nettet eller kommer der et nyt spørgsmål