/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Pendrive > not initializet
Fra : Eyvind
Vist : 398 gange
100 point
Dato : 01-11-13 21:25

Hej.
Jeg har en 32 GB pen som gerne skulle overtage indholdet fra en mindre 16 GB pen. (Portable apps)
Men når jeg forsøger kommer denne melding Disk 2 > not initialized
http://peecee.dk/upload/view/424821/full
( hvis nogen skulle være i tvivl så er det ikke den 300 Gb jeg forsøger at clone)
Den er forsøgt formateret med HP værktøjet, men melder fejl til sidst.

Samme 32 Gb pen går ikke nemt ind som et drev når den tilsluttes. (jeg bruger altid sikker fjernelse)
Dog lidt nemmere efter en tur med PartitionMagic - som ville rette lidt.

Spørgsmålet er hvorfor den er > not initialized
Og hvordan får jeg den initialiseret.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-11-13 21:59

Gå i Start/ h-klik på komputer/ administrer/diskhåndtering/ og der mener jeg du får muligheden for ´sætte den igang´. Har før haft såkaldte dårlige diske der skulle samme tur igennem.
ELLER´s ville jeg prøve med med kommandopromt = chkdsk/f/r
Og er du sikker på den kan bruges - med NFTS og ikke fat32?

En anden grund kan være at du bruger den på flere maskiner som åbenbart lægger noget `opstart´ ind på den, så der går GED i den efter ´gen´brug, på en anden pc.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-11-13 22:05

Sjovt nok - har selv en der ikke lige er aktiveret.
http://www.gratisimage.dk/image-7635_52741739.jpg

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-11-13 22:12

Den du viser ligner meget den gamle Partitionmagic.
Jeg har lige været en tur gennem Gparted hvor den fik lov til at lave en ny partitions tabel.
Så nu vil jeg lige afprøve det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-11-13 22:18

Nixen - samme resultat. Måske det er størrelsen som driller.
Måske jeg skulle dele den op i 2 drev
Det må jeg prøve i morgen..........................der er snart TV.

I morgen får jeg måske ikke tid, hvis jeg skal ud til BellaCenter og købe mig en smart bil eller MC.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-11-13 22:20

Det kan også være den skal have en tur med noget low format.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 110 point
Dato : 01-11-13 22:21

Sådan er der så meget...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-11-13 09:52

Nu har jeg prøvet med "Eraze" fra hirens boot CD
Slet alle data
Slet MBr

Startet diskhåndtering
Den viser sig som RAW
formateret med fat 32 som den selv foreslår
"kan ikke fuldføres"
Men > i orden fat 32
ud med pendrive
ind igen .............................venter
F. skal formateres - men den går alligevel til automatisk sfspilning og kan vise drevet og
er tilsyneladende tom og klar til brug.
Der kan oprettes mappe og lægges data ind.

Test med acronis clone (som startede med at melde fejl)
.......................not initialized...........

Men jeg tør ikke at bruge den permanent til opbevaring af data som måske ikke kan hives ud.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-11-13 21:19

Jeg kopierede lidt feriebilleder og film, over på den "fine" 32 GB stick, for at flytte til en anden harddisk. Start win7 og sætte sticken ind...........................RAW formater drevet. Hmpf

Start win 8 i samme computer og sætte sticken ind ...............alle billeder og film er tilstede.
Nå ud med filerne og over på et andet medie.

Måske man lige skulle åbne den stick, og lodde lidt på den.

Det kan være at win 7 slet ikke kan håndtere så stor en stick på de 32 GB

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 05-12-13 16:49

Tak for svaret mig-selv. Ja det har du ret i.