/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Kuglefang???
Fra : Tonganeseren
Vist : 995 gange
200 point
Dato : 28-10-13 12:34

Har I set denne her?

En ældre norsk mand blev alvorligt såret, da han torsdag blev ramt af skud, mens han sad på toilettet i sin hytte i Hvaler syd for Oslo.

Skuddet kom fra en jæger, der sigtede efter en elg, men ramte forbi.

Den sårede mand er sendt med lægehelikopter til Ullevål Sygehus.

- Han blev skudt igennem væggen til hytten, og han er alvorligt såret. Skuddet blev affyret af et jagtlag, som befandt sig cirka 100 meter fra hytten, siger vagthavende ved Østfolds politi.

Ulykken skete i Løkkevika på Vesterøy i Hvaler kommune.

- Manden havde netop sat sig på toilettet, da et skud gik gennem væggen og ramte ham i maven, siger indsatsleder Anders Strømsæther til Fredriksstad Blad.

Den ramte mand, som er over 70 år, var ikke med i jagtlaget. Han var i sin hytte sammen med sin kone for at lukke den ned for vinteren.

Ifølge politiet er mandens tilstand stabil, men hans skader betegnes som alvorlige.

Jægeren, som affyrede skuddet, brugte en jagtriffel med kraftig ammunition.

- Jægeren har ikke været påpasselig med, hvad der var i baggrunden, før han affyrede skuddet, eftersom elgen stod imellem jagtlaget og hytten, siger Strømsæther.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Charlottefrich

Dato : 28-10-13 12:53

Ja, har set den.

For pokker det er dumt! Meget dumt!

Og rigtig uheldigt for den stakkels mand.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 28-10-13 13:26

En gæv bondemand fra Bylderup- Bov blev truffet i låret af en tung riffelkugle - for nogle år siden. På operationsbordet konstaterede man at kuglen var gået gennem han højre øvre lår og at yderste led af højre tommelfinger stak ud af udgangssåret.
Det var en tysker - på "skumringsjagt" i Danevang. Han mente at have set et "bukkeøje gløde" og skød efter det.
Det viste sig også, at bondemanden havde stået i skumringen, med en cigaret i højre hånd - lige foran højre lår - da tyskeren slap kuglen.

Bondemandens kommentar - efter vellykket behandling på Tønder Sygehus: "Hold da helt kjæft! Det var da godt a ikk`ha´e cigaretten i æ snut".

"Snut" på nudansk: Munden eller kæften.
Gæv søndejyde.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 28-10-13 16:45

Jamen det er sgu' sørgeligt, at jægere ikke kan finde ud af de enkle regler der gælder når man skyder med riffel - er man i tvivel m.h.t. kuglefang eller andre eventuelle farer, skal man ikke skyde - er det da for fanden så svært at forstå ????
Men når et par DJ riffelinstruktører ikke kan finde ud af dette, filmet på TV2 for få siden i Sønderjylland, så er jægerne godt hjulpet. Ikke alene var den pågældende "uheldige" "jæger" velsagtens ked af det, men han blev sgu' forsvaret af en anden af DJ's riffelinstruktører, den kendte forfatter Bendt Ballegård Knudsen - nå, men mon han stadig er medlem af DJ eller har han modtaget besked om, at de "endnu fire år" blot er drømme, efter skandalen omkring hans engagement i jagtforeningen i Horsens ??

Jafttegn og riffel skulle inddrages for disse forseelser - hvorledes loven er udformet i de øvrige nordiske lande ved jeg for lidt om, men herhjemme sker der ikke en skid, medmindre man skyder et andet menneske - lad os håbe den brave nordmand som blev ramt, kommer sig og får en klækkelig erstatning !!!

ØV4
Multi-X³

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 28-10-13 17:22

UPS! Er der sket nyt i Horsenssagen???

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 28-10-13 18:20

Jo jooooooooooooooo da da, vist er der nyt

http://www.horsensjagt.dk/medlemsinfo

SHV, der sidder med bumpen

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-10-13 18:51

Har der har været for mange bukkejægere om buddet..? Måske var det derfor den "feberramte" jæger slap kuglen uden at tænke sig om.

Men som en klog jysk jæger, forfatter, skydeinstruktør - og endelig ikke at forglemme, hundeinstruktør engang skrev:

Citat
Hvor mange bukke jægere der kan gå på 363 ha er allene afhængi af hvor mange bukke, der er til afskydning på stykket.
Så derfor skal man kende det antal for at kunne udtale sig om det - der er stor forskel på hvor i landet det er og om hvilke krav der evt. stilles til afskydningen..

Gætte og spille kloge Åge kan alle,men det føre ingen steder hend

Ja, sådan er det jo.

Mvh.
Tommy
I orkanen øje

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-10-13 06:38

At sidde med bukserne nede på et das og så blive skudt........

Tjaeh, jeg grinede lidt i første omgang, men læste så videre og fandt det ganske alvorligt.

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 200 point
Dato : 29-10-13 10:01

Jeg bruger som regel min hustru som "kuglefang" !!!??? Det er altid sikkert, uanset hvilken "skydestilling" man indtager !!??

M.h.t. den ekstraordinære generalforsamling i den horsensianske jagtforening, bliver det spændende med resultatet - men typisk for sådan en flok grødbønder, så vil de gerne nyde godt af den store DJ, men ikke yde det som andre foreninger yder for sammenholdets skyld (jægerne) - men uanset udgangen på hele sagen er, at Balledoof ikke, jeg gentager, ikke kan blive andet end tallerkenvasker i en evt. ny forening - han er færdig i DJ-regi, og det tror jeg ikke ret mange begræder ! NO MORE YEARS !!

ØV4
Tro Balledoof kritiker

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-10-13 19:47

Citat
Jeg bruger som regel min hustru som "kuglefang" !!!??? Det er altid sikkert, uanset hvilken "skydestilling" man indtager !!??

I sædvanens tro...

Citat
at Balledoof ikke, jeg gentager, ikke kan blive andet end tallerkenvasker i en evt. ny forening - han er færdig i
Går dog det..? Må jeg foreslå engangtallerkener, det er billigere i længden - og hvem gider at stjæle en gang pap.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 29-10-13 22:03

Jeg er nu ikke helt så sikker. Balladen med HOJ har at gøre med en ganske særlig type mennesker, og hvis KnaldBalle har været med til at skabe balladen, vil han givetvis få en bestyrelsesplads i den nye forening - så længe han kan tilbyde gratisjagter for dem, han fedter for.
Men lad os nu se. Advokatens jamren omkring fortidig dansk jagt - og revisionsrapporter - bringer ikke sagen i mål for HOJ, men det er så en helt anden sag.

Mvh.
Tonganeseren
Hader vandskader.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-10-13 20:09

Det lader til at sagen er mere "tricky" end som så - hvis jeg må være så fri at anvende denne talemåde..

Sagen er den, at den forening jeg er medlem af har følgende ordlyd i de vedtægter/love som blev vedtaget på en generalforsamling i 1992 - Dengang foreningen blev oprettet under DJ-regi. (Sammenlægningen af div. jægerforbund/foreninger)

Ordlyden: (frit efter min hukommelse)

I tilfælde af foreningens opløsning tilfalder evt. overskud til kommunens idrætklubber.
Nogenlunde den ordlyd.

Derfor følger vores kasserer og formand meget intenst med på, hvad evt. der sker i HOJ-sagen.

Jeg tror squ, når div. foreninger i DK får læst deres vedtægter og love igennem får de et chock over ordlyden....?????

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-10-13 20:37

Der var tale om enkle og let forståelige klausuler, for at forhindre ren og skær spekulation i at høste overskud efter likvidation af en forening. Men spændende er det da.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 31-10-13 12:03

Hulk Og Jammer (H.O.J.) kan bare aflevere de midler og andet, som de har modtaget fra DJ igennem tiderne og så stå fritstillet fremover.

DJ´s monopol skal forvaltes med omhu, det er de små lokalforening, som har skabt DJ og meningen kan ikke være, at de skovler hele molivitten ind på egen konto, hverken DJ eller lokal foreningen.

Jow det kuglefang var "skide uheldigt", beklager udtryksformen

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 01-11-13 16:21

Nu praler Knudsen også om, han har lavet en båd for 30 år siden, som har vundet America Cup trofæet hans gode ven og opfinder E.B. har ikke fået den lavet færdig, men det vil raketeksperten så hjælpe til med

SHV, glæder sig til Knudsen sætter alle sejl

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 01-11-13 18:11

Kære jægere m.fl.

De der har mulighed for at logge ind på Facebook, bør ikke gå glip af et besøg hos Bent Ballegaard Knudsen !! Her er virkelig guf for feinschmeckere - billeder i massevis - åbningsbilledet af Bent med hund og barn viser så tydeligt, at Hæ er ude af billedet - fjolset Ballegaard har selv forsøgt at "rette" billedet til, med et fuldstændigt mislykket resultat !! Men prøv selv - det er virkelig guld, dette her !!

Rigtig god week-end til alle - også til Balle

Med venlig hilsen
Provsten1
Multi-X

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-11-13 22:24

Satans osse! Af hensyn til mit arbejde holder jeg mig langt væk fra Facebook. Kunne ellers være sjovt at følge tumlingen. Vi må squ se at få ham tilbage hertil. Savner klovnen.

Mvh.
Tonganeseren

Vandskaden er under kontrol.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-11-13 22:25

Der stikker tre slanger ud af en plade - monteret i et vindue. Ud af slangerne drøner der varm luft - og jeg har helt gratis fået en gummistøvletørrer.

Mvh.
Tonganeseren

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-11-13 00:17

Tak for svaret Øjenvidnet4.

Mvh.
Tonganeseren

Kuglefang!!!!!

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 04-11-13 08:19

Mange tak for poings kære Tonganeser !!

Ballcatch !!!???

ØV4
Multi-X³ - drei Stein