/ Forside/ Interesser / Helbred / Naturpleje / Spørgsmål
10  pve 300
Ansigtscreme
Fra : laikatøs
Vist : 350 gange
200 point
Dato : 25-10-13 09:18

En rigtig god ansigtscreme til tør,rødmosset hud uden farlige stoffer, der ikke er for kostbar ?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 25-10-13 09:32

Garanteret - MATAS f.eks. har en masse og de er gode til at vejlede...

Kommentar
Fra : laikatøs

Dato : 25-10-13 09:46

Tak Marken84, men jeg efterlyser én der kan tale af egen erfaring

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 25-10-13 09:56

Jeg ved ikke med det rødmossede, men den her er god til problem-hud og tør hud: http://www.naturoghelse.dk/shop/b5-panthex-salve-1069p.html

Hånd-creme fra Neutral er også god, den fås jævnligt i Netto til under 20 kr.

Ved sår og børneeksem kan jeg anbefale morgenfruesalve, f.eks. Weleda Baby, body cream: http://www.naturoghelse.dk/shop/baby-calendula-body-8519p.html

Morgenfrue har en sår-helende effekt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-10-13 13:16

Alle hudcremerne er olieemulsioner, som er riggig guf for mange ubehagelige bakterier. Derfor er man nød til at tilsætte bakteriehæmmende middel.
Dermed er der "farlige stoffer" i alle hudcremer.

Det kan naturligvis diskutteres hvor farlige de er, så længe de kun smøres på huden.
Efter min opfattelse skal man lade være med sådan noge, med mindre man har en lidelse, som nødvendiggør det.