/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ikoner på skrivebordet....Windows 8
Fra : axelbjarne
Vist : 1224 gange
100 point
Dato : 24-10-13 11:02

Det er skrapt, nu kan jeg ikke huske hvordan jeg fik ikoner på skrivebordet:

eks. Windows Live Mail, Word etc...

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 24-10-13 11:09

Du skal ind i din Metro skærm, den side med alle APP`sene og højreklikke på dem så får du muligheden for at flytte dem til dit skrivebord

PPK

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-10-13 11:15

De fleste programmer giver dig mulighed for at lægge en genvej på skrivebordet når du installerer, hvis du er kommet til at sige Nej eller ikke haft muligheden, så kan du gå til DennePC og videre til Lokal disk (C), derfra åbner du Programmer og åbner mappen med det program som du vil have en genvej til på skrivebordet, finder programmet og højre klikker på det, klik på Send til og vælg Skrivebord (Opret en genvej)
Eksempel: Windows Live mail er her i denne mappe: C:\Program Files\Windows Live\Mail

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 24-10-13 12:35

Jeg er ikke helt med, eks. hvordan får jeg fat i stifinder?

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 24-10-13 12:51

Højre klik på dit nye Windows ikon i nederste venstre hjørne, og så kommer der en boks frem hvor du kan åbne stifinder

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 24-10-13 13:01

Jeg har ikke noget Windows ikon i venstre hjørne...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-10-13 13:45

Du har et flise som hedder Skrivebord på forsiden, klik på den og du er på det gamle kendte skrivebord som ligner det i Windows 7, når du er på skrivebordet så er der en mappe ikon nede til venstre, klik på den for at åbne Stifinder, den åbner i Biblioteker hvis du har Windows 8, hvis du har opgraderet og har Windows 8.1 så åbner Stifinder med DennePC.
Du skifter nemt fra skrivebord til fliseforsiden ved at trykke på Windows tasten på tastaturet, eller ved at gå helt ned i venstre hjørne på skærmen, så kommer startfeltet frem som du kan klikke på

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 24-10-13 14:37

Jeg har ikke et mappe ikon i venstre hjørne....jeg opgraderer fra Vista til Windows 8 - tror jeg gav 229,- kr.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 24-10-13 15:28

hvordan får jeg lige skrivebordet tilbage...jeg har selvfølgelig prøvet lidt af hvert, med det resultat, at skrivebordet forsvandt....fra de firkanter man oplever i opstarten....

Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 100 point
Dato : 24-10-13 18:54

Installer Classic Shell http://download.cnet.com/Classic-Shell/3000-2072_4-75553853.html så kan du få "det tilbage"

Det er jeg rigtig glad for at have installeret.

Clou

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-13 01:17

Opgrader til Windows 8.1 det er en helt ny Windows og næsten alt bliver nulstillet, det vil bringe flisen med skrivebordet tilbage, der er flere muligheder for at komme på skrivebordet uden at have flisen Skrivebord, mange af de andre apps som er på fliseforsiden får computeren til at skifte til skrivebordet og åbne programmet der, Personer, Mail, Kalender og flere andre apps åbner på en anden måde men prøv et af de andre for eksempel dit antivirus program vil sikkert gå til skrivebordet, at du ikke har flisen Skrivebord kan måske skyldes et program som Classic Shell, da jeg en kort prøvede programmet forsvandt min Skrivebord flise og jeg måtte gennem en systemgendannelse for at få den tilbage, men prøv at opgradere til Windows 8.1 og se om det ikke løser problemet, opgraderingen finder du i flisen Store
Prøv dig frem om ikke en app springer til skrivebordet og åbner programmet der, Windows Live mail og Words har også en flise og de vil helt sikkert gå til skrivebordet og åbne der
Citat
Jeg har ikke et mappe ikon i venstre hjørne.
nej ikke på fliseforsiden men det har du på skrivebordet
Citat
.jeg har selvfølgelig prøvet lidt af hvert, med det resultat, at skrivebordet forsvandt....fra de firkanter man oplever i opstarten..
det er de firkanter jeg kalder fliser, og nu har du pludselig ændret spørgsmålet, er det slet ikke om at lægge en genvej på skrivebordet men at komme på skrivebordet du spørger om?
Jeg opgraderede også min computer for 229 kr jeg nyder Windows 8 og vil ikke anbefale nogen at installere et program som giver det gamle udsende og brugsmåde tilbage, Microsoft har faktisk udviklet styresystemer gennem mange år og hver gang der er kommet en ny version så er det for at gøre livet lidt lettere for brugerne, sådan er det også med Windows 8, du skal bare lære at bruge systemet så vil du ikke tilbage til tidligere Windows versioner, hvem ønsker sig tilbage til Windows 95? Ikke jeg, jeg synes at Windows 8 er godt skruet sammen, dog er der meget stor forskel på Windows XP og Windows 8 og der er meget nyt at lære men hver dag man har lært lidt nyt er en god dag

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-13 01:20

Jeg glemte at fortælle at med Windows 8.1 så skulle der være mulighed for at indstille så du går direkte til skrivebordet og helt undgår flise forsiden, opgrader din Windows 8 og se om dine problemer bliver løst

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 25-10-13 17:08

Tak for svaret clou. Jeg har lige selv taget det ned, og det virker upåklageligt...rigtigt fint...jeg sender lige et link med...

http://www.classicshell.net/

Det burde alle benytte sig af....

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : clou

Dato : 25-10-13 17:40

Dejligt for dig at det virker!

Og tak for det direkte link, den er nu gemt som Favoritter

Clou