/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
video formater?
Fra : gorm12
Vist : 394 gange
105 point
Dato : 21-10-13 01:44

Jeg bruger Windows Vista nyester vers.

Hvorfor kan jeg ikke afspille:
Windows Media (TM) filer
VLC media filer (.m4v)
MPEG video

Please ikke for teknisk komplicerede svar.

gorm 12

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-10-13 02:13

TM filer er ikke video filer
m4v er filer som burde kunne afspilles med de rigtige programmer, ITunes eller VLC eller med Windows Media player men så skal du have de rigtige codecs installeret, ellers kan Windows ikke finde ud af hvad den skal gøre, jeg og mange andre bruger K-Lite Full pakken, så kommer man ikke til at mangle codecs til filer foreløbig;
http://www.filehippo.com/download_klite_codec_pack/
der er ikke noget uønsket med i pakken og under installation kan du vælge hvilke formater du vil bruge pakken til, jeg foreslår at vælge Alle og sætte Windows Media player som standard afspiller

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-10-13 09:12

Rod i din registreringsdatabase? Rens den med CCleaner fra Piriform:

http://www.piriform.com/ccleaner

Når du har hentet og installeret programmet kører du det og vælger i menuen til venstre: Register

Derefter sætter du alle fluebenene ved:Registreringsdatabase rens og vælger knappen forneden: [Skan efter problemer]

Nu vælger du, hvis der dukker reg. nøgler op i vinduet til højre, knappen: [Udbedre valgte problemer...]

Kør derefter en tur mere efter samme skema, for at være sikker på du har fået det hele med.

Luk programmet og genstart.

</MOLOKYLE>