/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
bedste batteri tester?
Fra : lillelyst
Vist : 596 gange
50 point
Dato : 20-10-13 14:49

Nettet vrimler med alle mulige typer af modeller til ganske almindelige test af hobbybatterier, altså til typer som f.eks. duracell 1,2v - 1,5v - 3v - 9v osv.
Har selv en billig tronic tester liggende som måler hvor meget kapacitet der er tilbage men er ikke helt tilfreds med den.
Kan I anbefale et godt mærke I har gjort jer nogle gode erfaringer med?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-10-13 16:25

Jeg her dette her, som jeg er godt tilfreds med: Multimeter DÜWI 07974

Købt i Flensborg, men fås også på nettet, eksempelvis her:
http://www.ebay.de/itm/Digital-Messgeraet-Multimeter-Duewi-07974-/330672938127

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 20-10-13 17:04

Ser godt nok ud til at være mange indstillingsmuligheder. Måske er det ikke så kompliceret som så, men med den jeg har sætter man bare batteriet i og så måler den uden at man skal indstille noget.
Hvor i Flensborg har du købt den?

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 50 point
Dato : 20-10-13 17:34

Den er købt i City Grossmarkt, men lige uden for dette supermarked har man Media Markt,
med endnu flere og sikkert billigere El måle tilbud.

Og ja den kan ikke kun måle jævnstrøms batteri volt på 1,5 og 9 volt,
men også eksempelvis hus vekselspænding på 220 volt, modstande i Ohm og strømstyrker i Amp...

Hvorfor købe en simpel bateri tester, når du kan købe et universal instrument til under 100 kr?

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 20-10-13 17:56

Tak for svaret svendgiversen. Jeg trorjeg vælger din model her og får den hentet næste gang jeg er i Flensborg. God søndag fortsat:)

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-10-13 19:30

Selv tak,
hvis du har problemer med at finde rundt i Flensborg hjælper vi gerne...