/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
VPN på min tablet andriod
Fra : dcedata1977
Vist : 301 gange
100 point
Dato : 17-10-13 14:13

Hej

Jeg kører en server "windows 2008 server"
AD
DNS
DCHP
og har lavet dial in på administrator-kontoen

og jeg skal have adgang til en mappe på serveren
som er

\\server\test

hvordan sætter jeg den op så når jeg logger på min VPN på serveren ? så får jeg en "mappe" på serveren ? på min tablet ? som jeg kan skrive/læse til ?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-10-13 15:11
Kommentar
Fra : dcedata1977

Dato : 17-10-13 16:22

den logger fint på serveren :)

problemet er bare at jeg skal have adgang til en mappe på serveren

i windows er det bare at skrive

net use z: \\server\test

men hvordan gør jeg på min tablet ?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-10-13 16:33

har du lavet så du/brugere automatisk mapper drevet ??

>>administrative tools >>active directory users...>> username >>profile

enten lave et login script eller sæt hak ved >>connect X: to \\server\test

Kommentar
Fra : dcedata1977

Dato : 17-10-13 16:41

hvordan gør jeg sådan at jeg kan åbne en mappen på min tablet som kører android ????

Kommentar
Fra : dcedata1977

Dato : 17-10-13 16:52

det skal være sådan at jeg kan logge ind på min server udefra og kan se en delt mappe på min android tablet via en vpn tunnel.

håber at du forstår mig

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-10-13 17:04

har du en "file explore" på din mobi ?? f.eks ES file oversigt / linda filemanager /
eller ghislers total kommander kan mere end du lige umiddelbart kan se

kan pt ikke huske om du skal op på Windows server 2008 SBS før du kan hvad du søger

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-10-13 17:10

se her
http://ghisler.com/smartphone.htm

eller via play butik

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-10-13 17:12

den smuttede
rigtige link http://ghisler.com/android.htm

Kommentar
Fra : dcedata1977

Dato : 17-10-13 17:14

http://www.computercity.dk/product/13280208/asus-fonepad-me371mg?ref=section&sec=1232637112326368

det er sådan en fætter jeg har. håber at det kan bruges til noget

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-10-13 21:13

jeg benytter selv denne her: https://play.google.com/store/apps/details?id=lysesoft.andsmb&hl=da
Med den kan du forbinde til samba/cifs og dermed få fat i din mappe.

Kommentar
Fra : dcedata1977

Dato : 19-10-13 20:33

hej

Jeg har prøvet med den

https://play.google.com/store/apps/details?id=lysesoft.andsmb&hl=da

men jeg kan ikke få den til at logge på vpn på min server, hvis jeg bruger en pc så er der ingen problemer

hvad gør jeg forkert ????

Kommentar
Fra : dcedata1977

Dato : 19-10-13 20:38

jeg kunne evt lave en konto så du kan prøve ad, var det en mulighed ????

så kunne du evt guide mig igennem det ??

Kommentar
Fra : dcedata1977

Dato : 19-10-13 20:39

hvis der skulle være noget software som gør det nemmere for mig, så betaler jeg gerne for den dog med måde