/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
filer fra NAS til pc
Fra : ara
Vist : 503 gange
100 point
Dato : 15-10-13 16:25

Hej.

Jeg har nogle musikfiler liggende på min NASserver som jeg gerne vil have kopieret over på min pc.

Pludselig kan det ikke lade sig gøre mere. Nu åbner "windows media player inde på serveren" og her kan jeg ikke finde alle sangene.

Før kunne jeg se de album der var og kopiere over men ikke mere.

Har i en ida til hvordan man gør?

Kommentar
Fra : myg

Dato : 15-10-13 16:30

Gå i NAS'ens setup program og gør det derfra.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 15-10-13 16:40

Er det inde i "file station" du mener.

Jeg er ved det nu, men det tager godt nok lang tid ift. hvad det gjorde før (bruge total commander)

Kommentar
Fra : myg

Dato : 15-10-13 16:58

Jeg er ikke Windowsbruger, men du må vel kunne slå MediaPlayer fra.
Er det ikke noget med en associering til filefternavnet - så vidt jeg husker

Kommentar
Fra : ara

Dato : 15-10-13 17:07

Hvad menes med -
Er det ikke noget med en associering til filefternavnet - så vidt jeg husker

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-10-13 17:42

Der er flere forskellige NAS fabrikater og typer . Der er også flere forskellige slags styresystemer til en såkaldt PC.
Hvis du ikke oplyser mere får du ingen brugbar hjælp.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 15-10-13 18:20

"Så vidt jeg husker" betyder det der står. Jeg har for år tilbage brugt Windows, men er nu fri for dets fortrædeligheder med min Mac

Men associering af filefternavnet betyder, at hvis din fil (musiknummer) ender på .mp3 eller .wav osv. så er den knyttet til et bestemt program. I dette tilfælde Windows Mediaplayer.

Når du så klikker på filen starter programmet automatisk.

Denne associering må kunne slås fra - men i stifinder/computer må du da kunne flytte filerne ???

Kommentar
Fra : ara

Dato : 15-10-13 18:47

Det har jeg også gjort mange gange.

Men her idag så NAS'en anderledes ud.
Jeg kunne ikke vælge de numre jeg ville, da ikke alle var der hvor jeg skulle vælge (til trods for at de er på serveren).

Det må være fordi at windows media server starter op og det kun er "dens" filer jeg kan flytte.''

Men jeg kan flytte den inde fra "file station" men det tager meget længere tid.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 15-10-13 18:59

Har du prøvet al genstarte både computer og NAS ???

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 15-10-13 20:43

Alle NAS´er kan ses via START/KOMPUTER/NEVÆRK ellers er der noget galt.
Prøv at slå din Firewall fra, her har jeg 2 stk NAS kørende og ingen problemer med at finde eller bruge dem = den ene kan dog ikke findes, hvis ikke jeg deaktiverer min Firewall, mens den starter op
http://www.gratisimage.dk/image-006D_525D8BE4.jpg

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-10-13 20:45

NB: du skal IKKE røre ved
Citat
Denne associering må kunne slås fra - men i stifinder/computer må du da kunne flytte filerne ???

Da det intet har med flytning af filer at gøre - kun afspilning.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-10-13 20:47

Citat
Jeg har nogle musikfiler liggende på min NASserver som jeg gerne vil have kopieret over på min pc

Er det noget du har hentet ned til selve NAS enheden, så skal du sikkert lede efter dem et andet sted end hvor du normalt lægger dine filer - under downloads eller lignende.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 15-10-13 21:18

mig-selv => Det siger jeg heller ikke - kommentaren var beregnet på at Media-player starter - og den kan jo starte når man klikker på en associeret fil.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-10-13 21:33

Også bare der jeg vil hen, men den Player dukker KUN OP, hvis man ikke er inde på selve serveren.
Serveren er sikkert tilsluttet og alt dét dyre, men der er bare ikke adgang til den.
Hos mig er det altid min Firewall der udelukker min NAS, men jeg sagtens kan se min WD Live

Prøv lige at smid en USB pind i rø___ på din nas, og se hvad der så sker.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 15-10-13 21:41

Inde i "totalcommander" står der NEIGHBORHOOD. Dette mener jeg ikke der plejer at stå.

Men når jeg åbner denne kan jeg se DISKSTATION 209+ og LOGITECH MEDIASERVER.

Hvis jeg vælger Diskstatione 209+ kommer jeg ind på NAS'en.

Vælger jeg Logitch mediaserveren åbner denne . Problemet er bare at her er ikke alle sangene.

Jeg brugte det så sent som igår og her virkede det fint.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-10-13 21:43

NB: fik du ikke noget software med til den?
Alle NAS har et program der skal indstalleres og som giver dig adgang til din NAS, der kan du bla redigere mapper og opsætning - prøv at start dét program - hos mig hedder det NAS Navigator, og skal bruges når jeg vil lave ændringer.

Har du intet software, så gå til producentens side og hent det ned.

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 15-10-13 21:43

Tak for svaret mig-selv.

Jeg prøvede at lukke for firewall'en og så virkede det igen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-10-13 21:45

Citat
Problemet er bare at her er ikke alle sangene

Opdater/ lav ny playliste