/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Er dette typisk for jyder?
Fra : grow
Vist : 595 gange
50 point
Dato : 14-10-13 13:49

Jeg får som alle andre på nettet tilbud på "billig" software. Normalt, ved mange af de udenlandske tilbud, står der først på siden om alle de dejlige muligheder i programmet og nederst kommer så prisen. Hvorfor vil jeg helst se prisen først og så vurdere om det har interesse. Hvis det har så læser jeg resten. Er jeg unormal eller blot typisk jyde? Da jeg er jyde giver svarene kun 50 point.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 14-10-13 14:12

Forhåbentlig er det en almen praksis landet over, ellers er de ski' da for dumme alle andre steder...

Kommentar
Fra : grow

Dato : 14-10-13 14:19

marken84. Til andet bliver bevist så er de ski' desværre for dumme.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-10-13 14:27

Jeg har ganske vist lidt Jyske aner, men jeg ser overskrift / emnebillede først og derefter til prisen. så kigger jeg nærmere på dimsen og til sidst spekulerer jeg på hvordan konen skal overbevises om nødvendigheden af dette køb.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 14-10-13 14:37

Eyvind. Jeg tror dine jyske aner er kraftige! Dejligt, så føler jeg mig ikke alene. Det med konens mening kan vi oprette et nyt grupespørgsmål om. Jeg har efter mange års ægteskab erfaret to muligheder. 1. Du holder med konen og får dejlig mad til aften. 2. Du laver det selv.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-10-13 14:48

2. Er udelukket...........................A ka et lau mah.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 14-10-13 14:59

Citat
A ka et lau mah

Så må du lærét... Ellers kan du få naun å æ dækkel

Kommentar
Fra : grow

Dato : 14-10-13 17:17

A ka' heller ikke lav mad, men a har en jydekrog og ka' finde både sorte grise og komm over grænsen efter øl. Har a brug for mere?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-10-13 17:50

Som kbh'ner - ser overskriften derefter rulles ned til prisen, helt normalt for alle de nørder jeg kender.
PS ingen jyske aner

Kommentar
Fra : grow

Dato : 14-10-13 18:22

bentjuul. A tror ik du er helt dum og ka' klar dig uden jyske aner.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-10-13 19:31

Jeg har noget der er endnu bedre end Jydekrogen..............Xantia med hydraulisk affjedring. Der kan være mange øller fra Harrislee og omegn - naturligvis Harboe øller fra Sjælland, uden at det kan ses.

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 15-10-13 23:10

Også KBHer, ser overskriften

Ser prisen og tjekker om det er prisen værd. Tjekker der efter med en ven(fyn-bo og nørd) om der er et gratis og lige så godt alternativ.
Sender ham julekort hvert år, for ligesom at holde kontakten ved lige til næste gang vigtigt spørgsmål dukker op.

;)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-10-13 09:43

Citat
Jeg får som alle andre på nettet tilbud på "billig" software.

Ja, og... ? Jydefjolser
Man klikker sgu da ikke på uopfordrede tilbud. Det er at tigge om, at bli' inficeret med Malware og anden snavs. Det er omtrent lige så dumt som at reagere på fishing (Nigeria-breve, POLITI scam som forlanger betaling for at få computeren 'låst op' og anden svindel.)
Har man brug for specifik software til et eller andet formål kan man med fordel benytte div. softwareportaler, som samler og sammenligner tilbud. F.eks.

1.) http://www.cnet.com/
2.) http://www.edbpriser.dk/

Se dét er en Københavner løsning !!!
</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 18-10-13 09:48

Ps. Alternativt; sender I mig en check på nogle få tusinde kroner. Så skal jeg nok finde noget gratis software til jer jyder
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : grow

Dato : 18-10-13 10:15

Tak for svaret molokyle. Dejligt at en dum jyde som mig kan få et rigtigt godt råd. Det havde jeg slet ikke overvejet. PS. Du har da vist ikke nogen familie i Jylland?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-10-13 10:41

Ham Molokyle er slet ikke Københavner, men bare en Amager-kaner.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-10-13 10:57

Citat
Ham Molokyle er slet ikke Københavner, men bare en Amager-kaner.

Det kan da vist - set herovrefra - være et fedt...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-10-13 11:10

Ja ja Marken - vi er lige skøre alle sammen, her ovre.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-10-13 09:52

Nu er jeg bleven klar over at jyder kender et godt tilbud, når de ser det!
Jf. påæng-givningen i dette spørgsmål
Rent faktisk er jeg 5. generations indvandre fra Norge, så det må være de norske gener jeg skylder mit handelstallent. Se bare hvordan de nordmænd tjener penge på deres olie, mens vi danskere har foræret en stor del af fortjenesten fra Nordsøolien væk til en dansk privatperson og givet resten til udenlandske firmaer, som i mange år selv har kunne bestemme deres skattebidrag. Smart !!!
</MOLOKYLE>