/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
Een af de store,er borte.
Fra : Mosebaek
Vist : 948 gange
100 point
Dato : 13-10-13 18:47

Det er med stor vemod,jeg må konstatere,at een af de helt store i Italiensk/EU film er død. I en bil ulykke. Nemlig Giuliano Gemma. Har "fulgt" ham siden hans karriere-start. Bl.a. gennem
http://www.giulianogemma.it/
Fik chokket her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Giuliano_Gemma

Een af de helt store inden for Spaghetti Western genren. Og een af de få,der kunne fortsætte karrieren, efter genren døde ud. Mange af hans "fæller",gled ud i glemsel....eller begik selvmord.

Det lyder måske uhøvisk,at udtrykke dette for en (for de fleste) ukendt Italiensk skuespiller: Æret være hans minde.

Spørgsmålet: Er der andre,der har har gode "minder" med Giuliano Gemma?? Den første der giver udtryk for dette,får mine point.

Med sorg i sinde...M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-10-13 18:58

Når han er født i 1938, er det jo helt naturligt at han nu er død,
gennemsnitsalderen for mænd er jo ikke højere.

Han har haft et langt aktivt liv, der findes mange der dør langt tidligere...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-10-13 19:09

svendgiversen

Han døde ikke p.g.a. alder, men i en trafikulykke.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-10-13 20:08

Nogen vil måske synes,det er lidt for Teatralsk,at gøre et stort nummer ud af en Italiener,der dør i en bilulykke. Det sker jo nok hvert minut,rundt om i verden. Men vi har jo nok alle,et eller andet "fænomèn",der har fulgt os siden vore unge dage. For mit vedkommende,blev Spaghetti Westerns,noget af en lidenskab for mig....indrømmet,det lå nok ikke særligt højt,på den finkulturelle liste. Blev regnet som snusket B-film. Men fakta var jo,at de blev utroligt populære. Blev set over hele jordkloden. Og alverdens håbefulde skuespillere,strømmede til Rom og Madrid,i håb om at få en rolle.

Der er lavet ca. 800 Spaghetti Westerns,over ca. 10 år. Det er der vist ikke ret mange andre genrer,der kan prale med. Jeg tror mange har det med Spaghetti Westerns,som med Morten Kock....ingen vil indrømme de kan li`dem.

Her er fire tagiske eksempler,der gik det modsat Giuliano Gemma:

Peter Lee Lawrence.
Frank Wolff.
Claudio Camaso.
Al Mulock.

Det var ikke lykken for alle.

M.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 13-10-13 20:48

sådan en gammel torsk skal slet ikke køre bil

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 100 point
Dato : 13-10-13 23:56

Citat
Når han er født i 1938, er det jo helt naturligt at han nu er død,
gennemsnitsalderen for mænd er jo ikke højere.

Han har haft et langt aktivt liv, der findes mange der dør langt tidligere...
Arhhh, sku vi nu ik' liiige........ 75 år er ingen alder. Farfar - altså min, som i daglig tale tituleres "Gammel Nok" er 86 år og han drøner rundt som en på 65 - han er altid på jagt efter en god cigar....af begge slags....

Mosebaek, jeg føler med dig. Jeg ved hvor hvor tomt det føles når man pludselig mister en filmhelt.

Mvh.
Tommy.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-10-13 10:35

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.Endelig èn,der forstår mig. Selvfølgeligt skal vi ikke gøre det værre,end det er. Jeg kommer nok over det. Lidt som når man har mistet en gammel ven. Det der måske var lidt `skæbnens ironi`var,at jeg lige havde set ARIZONA COLT. Èn af hans store præstationer.
Du får lige et tillægspræmie,hvis dit ikon skal fornyes.
http://peecee.dk/upload/view/423613

Vh. M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-10-13 10:56

Tak for point.

Lad mig da være ærlig. Clint Eastwood er en af mine store filmidoler - og westernfilm hitter 100% hos mig. Jeg er måske ikke så vild med spaghettiwestern som du er - jeg er mere til de go'e gamle cowboyfilm, hvor en mand var en mand, og bøsser - det var noget der blev brugt til at skyde med.
Men alligevel - og sjovt nok, så er "Den onde, den gode......." en af mine yndlingsfilm.

Fortsat god efterårsferie.

Mvh.
Tommy.