/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gram køleskab
Fra : svendgiversen
Vist : 1352 gange
264 point
Dato : 08-10-13 12:05

Vort godt tjente Gram køleskab er stået af...

Type KS 240 01,
længde brede højde: 1200 550 580, Vol 246 dm^3

Hvor, helst i Sønderborg, køber vi et tilsvarende?
Gerne Gram igen, hvilken type og til hvilken pris??

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 08-10-13 14:24

Hvis du ikke lige specielt vil have et nyt, er det næsten altid termostaten der skal udskiftes, det er nemt at gøre og den koster ca et par hundrede. https://www.youtube.com/watch?v=MqNXrHUzDmE
Jeg havde et køleskab, der kørte i 35 år, det fulgte med huset jeg solgte, måske kører det endnu. Også et Gram.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 08-10-13 15:19

Plejer du ikke blot at smutte over grænsen?

Gram har hovedkontor i Vojens, så mon ikke der forhandlere i nærheden.

Kig nogle sider på nettet og i jeres ugeavis, så du kan danne dig et billede af normal pris, nedsat pris osv.

Så er energiklasse selvfølgelig vigtigt, strømforbruget er væsentligt mindre på nyere køleskabe, fremfor på et 10 årigt gammelt køleskab,
Køleskabe, der har energi A+ eller A++ mærkning, har et lavt energiforbrug

og så har køleskabe idag Biofresh/ Perfect FRESH eller 0 zone:
Biofresh/ Perfect FRESH eller 0 zone. Kært barn har mange navne. Det er samme betegnelse for en funktion, der ofte er placeret nederst i køleskabet. Temperaturen i disse skuffer er lavere end i resten af køleskabet og hjælper med at forlænge levetiden på kød, fisk og grønsager. I disse skuffer har man mulighed for at regulere fugtigheden, alt efter om den opbevarer kød eller grønsager. En rigtig nyttig funktion som man har stor glæde af.

Køleskabe med Agion:
Agion er en smart funktion der hæmmer bakterievækst og forbedrer holdbarheden på ens madvarer. Det gør den via en belægning af sølv, man har placeret på indensiden af det køleskabet.

hapset fra denne side http://www.lavprishvidevarer.dk/hvidevarer/koeleskab/fritstaaende-koeleskab/

http://www.gram.dk/Productgroups/Køleskab.aspx

Måske inspireres i pludselig til at købe et køle/fryseskab, hvem ved hvor mange fisk, der skal i fryseren

Held og lykke med projektet

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-10-13 15:28

Pas på med gamle køleskabe og frysere .
Efterhånden som de slides og kompressoren bliver mere slidt om stemplet skal de køre længere for at holde tempereaturen. Det giver et tilsvarende øget strømforbrug.
Dertil kommer at de nyere skabe er bedre isoleret og derfor har et mindre forbrug fra nye af.
Dårlige køleskabe og frysere er en af de største energislugere i en bolig.

Udgiften til en ny fryser kan spares ind på 1 til 2 år.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 264 point
Dato : 08-10-13 15:45
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-10-13 17:26

ærgeligt hvis det kun var termostaten,
og vi kørte ikke ned syd for Padborg, for lidt at spare,
men vi købte nyt, der hurtigt spares ind
og før vi så det sidst anbefalede køleskab,

som vi valgte, også til 2.347 kr, købt på 10 minutter hos Skousen

Tak for 4 gode indlæg, men vi har nu handlet, som katekismus foreslog...

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-10-13 20:33

Tak for svaret katekismus.
for det helt rigtige bud, der kommer på fredag...

Kommentar
Fra : hansimanden

Dato : 13-11-13 14:03

ellers hvis det er du er til nyt køleskab, er der mange forskellige du os kan bestille ved online, hvis du er til det ?
eks
http://www.de3bedste.dk/soeg/k%C3%B8leskabe?st=k%C3%B8leskabe

Men håber du finder det du vil have.