/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Rensning af PC
Fra : Dieter
Vist : 964 gange
100 point
Dato : 06-10-13 15:02

der findes jo rigtig mange programmer hvorpå der påstås at de kan finde diverse fejl og rette dem.
Der loves også at PC en derved bliver hurtigere.
Jeg synes bare at det er besynderlig at de alle finde dels de samme men også enkelte fejl (som ikkealle finder).
Hvad skal man tro ?
Er der nogen programmer der er det værd at spendere penge på ?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-10-13 17:07

Jeg synes egentlig http://www.iobit.com/download.html?ref=asc er rimelig god.

Den omtalte udgave er ganske gratis og så kan man tilkøbe en pro udgave, der kan noget mere til en, synes jeg - rimelig pris...

Bruger PRO udgaven.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-10-13 17:26

Absolut : Ccleaner fra Pirirform = http://www.piriform.com/ccleaner

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 06-10-13 18:07

marken84: Jeg afprøver den en af dagene.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-10-13 19:00

Citat
Absolut : Ccleaner fra Pirirform = http://www.piriform.com/ccleaner

Nok et godt program for kendere.

Men man skal være forsigtigt,med flueben. Første gang jeg prøvede den,resulterede det i at jeg ikke mere kan bruge Google Earth. Kan godt indlæse Google Earth,med menuer o.s.v., men skærmen forbliver sort.

Jeg bruger den ikke mere.(Ccleaner).

M.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 06-10-13 19:06

AVG pc tuneup er ganske udmærket og nem at finde ud af.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 06-10-13 23:46

Du kan læse her om Ccleaner
http://www.spywarefri.dk/search/01fed07a07a5e664688706afc795492a/

Og her kan du se hvordan du bruger Ccleaner og installation af CCleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/

Og er der noget du er i tvivl om så melder du dig ind i spywarefri.dk og spørger om det du vil, det koster ikke noget for private, de er super til at hjælpe alle

Hilsen swarn/Hans

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-10-13 23:46

Mosebaek -> Bare du ikke selv er sort
..er du sikker på det ikke var regedit du du rodede dig ud i ???

http://www.techsupportalert.com/content/learn-how-use-windows-registry-editor-regedit-one-easy-lesson.htm
Dét er nemlig for 'kendere' !
Ccleaner er et udmærket værktøj for alm. brugere. Både til filsletning af midlertidige filer/Log's osv. samt rensning af registringsdatabase nøgler og sletning af tidligere gendannelsespunkter
...hvis man overlader det til "Standard/Default" indstillingerne at bestemme opsætningen.

Selvom man sætter alle de flueben der kan sættes? Så sker der højst det, at man kommer 'tilbage' til selve operativsystemets default. Der 'ødelægges' bestemt IKKE noget.
Jeg VED det. Jeg har brugt programmet i mere end 6 år !!!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-10-13 23:51

swarn -> Udmærkede henvisninger, men programmet er pt. i ver. 4.04.4197
..ikke at det ændrer noget i forhold til installation og opsætning
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 07-10-13 00:25

Til molokyle
Det er så ikke rigtig den nye hedder v4,06,4324 til 64 bit

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 07-10-13 00:26

Og den kommer selv og siger der er opdat. når man åbner den og skal bruge den.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 07-10-13 00:33

Og lige en ting til hvis du ind her http://www.spywarefri.dk/forum/ og trykker på dette lidt nede med blåt Vis nye indlæg så er der altid nogle der siger til når der opdate. til Ccleaner

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 100 point
Dato : 07-10-13 11:12

Citat
..er du sikker på det ikke var regedit du du rodede dig ud i ???

Helt sikkert...her er beviset http://peecee.dk/upload/view/423031

Og her er noget jeg fik,da jeg ville installere Google Earth igen,efter at Ccleaner havde ødelagt det.

http://peecee.dk/upload/view/423032

Havde brugt det en enkelt gang før,uden problemer. Men sidste gang gik det galt.
Har nu en fornemmelse af,at Ccleaner kan "rense" pc`en,så den er tømt for alt. Incl. Windows.

(Win XP sp3. 32 bit).

M.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 07-10-13 13:02

WOW, tak for alle jeres svar.
Men idet jeg er lidt hjerneskadet efter en ulykke i Mai måned er det ved at gå over min evne til at begribe:
hvad skal jeg nu egentlig foretage mig !

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 07-10-13 17:15

Til Dieter

Hvis jeg må komme med et forslag, så syntes jeg du skal prøve at gå ind på denne side, http://www.spywarefri.dk/forum/ og oprette dig som medlem, det er gratis at oprette, og så syntes jeg du skal stille dit spørgsmål der og samtidige fortælle at du har et problem, at du har været ude for en ulykke og har en lille hjerneskadet, så er jeg sikker på at de vil hjælpe dig med det, de er meget hjælpsomme der.
Du kan også fortælle at jeg har henvist dig til disse to sider som jeg har skrevet i mit indlæg her på siden.
(06-10-13 23:46
Du kan læse her om Ccleaner
http://www.spywarefri.dk/search/01fed07a07a5e664688706afc795492a/
Og her kan du se hvordan du bruger Ccleaner og installation af CCleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Og er der noget du er i tvivl om så melder du dig ind i spywarefri.dk og spørger om det du vil, det koster ikke noget for private, de er super til at hjælpe alle Glad
Hilsen swarn/Hans)

Mange hilsner swarn/Hans

Hvis tiden gik med træsko på,
var der nok mere vi ku´nå,
nu tikker den så vildt af sted,
at det er svært at følge med

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-10-13 23:08

Summa Sumarum : Ccleaner er et godt valg
(Ps. swarn Jeg bruger selv Win XP pro 32 bit ...og der er ingen 'auto-opdatering' ...medmindre man sætter fluebenet under menuen : Indstillinger -> Søg automatisk efter opdateringer til CCleaner. Hvilket IKKE er en default indstilling !!! )
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 08-10-13 01:20

Nå men det gør den her.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-10-13 11:11

Citat
Summa Sumarum : Ccleaner er et godt valg

Hej Dieter. Selvfølgeligt skal du ikke lade dig "gå på",af mine negative oplevelse med Ccleaner.
Jeg er jo nok,et eller andet sted,selv skyld i det...er ikke ligefrem en ørn,i brug af pc prg.

Så stol du blot på molokyle,swarn m.fl.

M.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 08-10-13 18:43

Hej alle sammen,
grundet min førhen beskrevne skavank tager det lidt tid inden jeg tager rigtig action på jeres meddelelser.

M.v.h.
Horst

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-10-13 19:03

Man bestemmer heldigvis selv farten,Dieter.

Man skal ikke lade sig Hundse...som Dynamit-Harry sagde til Egon Olsen.

M.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 08-10-13 23:37

Citat
Man skal ikke lade sig Hundse

Nemli' det - sinde gas

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 29-12-13 17:51

Tak for svaret Mosebaek.