/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Siemens vaskemaskine køre i hak
Fra : Bstba
Vist : 436 gange
20 point
Dato : 30-09-13 16:12

Hej kandu medlemmer

Min vaskemaskine køre ikke mere, dog skal det siges at den forsøger " den laver 3 små ryk i tromlen " også ikke mere.

Jeg har skiftet kul, remmen er hel og stram samt den får det strøm den skal

Er der nogle gode forslag?.??.?.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-09-13 16:43

Motorens store kondensator.
VH Palle

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-09-13 18:28

Motorer med kul har ikke kondensator.

Kommentar
Fra : Bstba

Dato : 30-09-13 21:50

Ja da jeg ikke ved det store om elektromotorer så er jeg ikke blevet meget klogere med de to svar jeg har fået, men tak any way.

Jeg har prøvet at rense motoren med rense væske og trykluft, dog uden held. Da det nu er mørkt bemærkede jeg at lyset i huset blinker når motoren forsøger at køre, ved ikke om denne Info kan bruges til noget, men høre meget gerne fra jer.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 01-10-13 10:48

Jeg tror du har en af de vaskemaskiner hvor maskinen roterer rundt om tromlen, og maskinen simpelthen ikke kan komme til at rotere frit fordi du har stillet den på gulvet.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 20 point
Dato : 01-10-13 20:30

Det første den skal er jo at udpumpe, og lukke vand ind, Gør den det ?
Er det en krafgruppe, eller bare 230V ? den er tilsluttet.
Er det en krafgruppe, så udskift sikringerne.
Prøv at skubbe på lågen for at se om der måske er knas med lågesikringen.
Man kan kortslutte de 2 ledninger ned til lågesikringen for at udlukke den fejl.
Prøv også at dreje programvælgeren og dermed uret, med strøm på, for at se om den går videre.
VH Palle

Godkendelse af svar
Fra : Bstba

Dato : 01-10-13 21:13

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-10-13 22:31

Ja, ja, men har du prøvet det, det fortæller jo om det er programværket der fejler noget.
Lidt tidligt at lukke spørgsmålet.
Endvidere kan det jo nok ikke betale sig at rep. ret meget, da du kan få en fin maskine til 2500
VH Palle