/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Sure tæer mm
Fra : jensviggo
Vist : 559 gange
50 point
Dato : 29-09-13 09:55

Har en ung mand (33) der kommer en del i huset, er meget behjælpelig med haven praktiske opgaver osv.

Der er bare det med ham og hans hygiejne, adfærd mm, at vi ved ikke lige hvordan vi skal gribe sagen an. Altså gøre opmærksom.

Hans fødder lugter/stinker ad h til bøvser og fiser som om det er en hel naturlig ting, tøjet vaskes ikke så tit som andre ville gøre.

Der hænger en frygtelig duft i huset efter han er gået, så døre og vinduer skal stå åben i flere halve timer.
Manden har fast arbejde (udendørs)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-09-13 10:08

Hans hygiejne kommer ikke dig ved, vil du ikke have ´duften´ fra bageriet, så sig til ham at han ikke skal komme mere.
Og det lader ikke til at du betaler for vedkommendes arbejde, så du har næppe noget at brokke dig over.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-09-13 14:10

Spul ham med haveslangen med tøjet på

Der var også sådanne typer i nabolaget da jeg var barn, man kunne sige meget, men deres arbejde kunne der ikke sættes en plet på.

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 50 point
Dato : 29-09-13 16:06

Du/I behøver vel ikke invitere ham indenfor?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-09-13 19:36

Er han eneboer?
Bor han i en skurvogn uden varmt vand. Har han selv en vaskemaskine, eller skal han på møntvaskeri?

Hjælper han jer med praktisk arbejde, kan i jo til gengæld tilbyde en tøjvask!

Brug fantasien, men gør ham ikke forlegen.

Lav en flot kurv med noget sæbe, barberskum, cremer, vin, chokolade, kaffe o.lign som tak for at han altid vil hjælpe.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 01-10-13 10:44

Du skal købe nogle wunderbaum og putte i hans lommer, i hans sko, og så hænge et par stykker i en snor om halsen på ham også. Det er der intet uhøfligt i, og han vil måske endda ligefrem værdsætte det.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 04-10-13 07:15

Åbenbart ikke nogen der ta´r spørgsmålet seriøst!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-10-13 09:59

Citat
Åbenbart ikke nogen der ta´r spørgsmålet seriøst!

Det seriøse består i at hvis Du er bekymret for hans trivsel og oprigtigt gerne vil hjælpe er det om at indlede en snak med ham, stille og roligt for først at finde grænser og derefter årsager.

Folk kan jo have det sådan af utallige årsager såsom tidligere stof- eller alkoholmisbrug, et totalt knæk efter en social begivenhed såsom skilsmisse, medfødt psykisk svag m.fl.

Mit gæt er at han er førtidspensionist og bor alene, er han ikke ude i yderligere problemer med økonomi, kriminalitet eller svær sygdom hjælper det offentlige væsen overhovedet ikke.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-10-13 10:10

http://www.klinikmedicinsk.com/37218/hvad-er-diogenes-syndrom

Det er ikke en diagnose da ingen lægfolk kan stille den, men prøv at læs den alligevel, jeg har bidt mørke i det med at de ramte måske regner det grænseoverskridende hvis man tager en snak med dem.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 11-10-13 09:24

Tak for svaret marken84. Ikke nemt, men det går