/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Squeezeboks på synology server.
Fra : ara
Vist : 272 gange
200 point
Dato : 28-09-13 15:40

Hej.

Jeg har en sonology DS209+ server.

Jeg har også en logitech duet squeezeboks.

Nu kan den pludselig ikke finde mir afspiller.

Hvordan løser jeg dette problem.?

Jeg syntes ikke rigtigt jeg kan finde selve programmet inde på serveren, men måske jeg gør noget forkert.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-09-13 16:17

Du skal helt sikkert ´logge ind´ før du kan få adgang til din server.
Nu kender jeg ikke din ´duet´ men får du ikke flere valg, når du vil ind på din server = noget med at bare afspille/ eller mediaserver/m-uden login eller andet.
Har du prøvet at køre netværks indstillinger = søg netværk
Endvidere kan det være din Router der blokkere for den ene eller anden.

Kan du se dem begge på din pc?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-09-13 16:18

Citat
Har du prøvet at køre netværks indstillinger = søg netværk

På din Duet.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 28-09-13 17:57

Jeg kan ikke se squeezebokse serveren inde på synology serveren.

Hvordan installerer jeg den derinde.?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-09-13 18:48

Den skal ikke installeres - det er en selvstændig enhed der skal koples til din router med et R45 kabel.
Din NAS skal også være koplet til med R45 kabel til router.
Er de begge koplet rigtig, burde du kunne se dem på din pc - under netværk.

Kører du med trådløst?
Citat
Jeg kan ikke se squeezebokse serveren inde på synology serveren.

(Har det virket før)
Ikke sikkert det er muligt - men du burde kunne se NAS på din duet
Og der skal IKKE indstalleres noget på din nas-server eller duet.
Muligvis skal du indstallere noget software på din PC, så du kan se og redigere filer osv på din nas.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-09-13 18:50

NB: prøv at luk for din Firewall, den kan godt udelukke at du kan se noget på din PC.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-09-13 18:53

Selv har jeg en Buffalo nas og en WD-Live og de spiller fint sammen.
Men tider skal jeg altså forny netværka adresser inde i WD´s indstillinger (søg efter netværk = manuelt), især når der er gået et par dage og nas og player har været slukket.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 28-09-13 23:27

Så virker det igen.

Efter 3 timers forsøg fandt jeg ud af følgende.

Af en aller anden grund var media serveren væk inde på NAS serveren.
Jeg ville installere igen, men kunne ikke få lov. Jeg fandt ud af at det var firefox der var skyld
i at jeg ikke kunne opdatere (pga af noget java).

Da jeg brugte Explorer opdaterede jeg firmwaren på Nas'en, og kunne herefter installere logitech media server.

Så nu virker det igen

Kommentar
Fra : ara

Dato : 29-09-13 13:41

Ingen rigtige svar der kunne hjælpe mig. Derfor annulleres spørgsmålet.

Annuller spørgsmålet
Fra : ara

Dato : 29-09-13 13:42

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål