/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
PVR Plus, Elements.
Fra : thoustrup
Vist : 482 gange
100 point
Dato : 17-09-13 18:45

Jeg er i gang med at overspille Videobånd til Pc, og jeg bruger PVR Plus, Elements, og så bruger jeg min gamle Pc, XP. Da min 7’er ikke kan køre programmet.
Jeg har før været heldig, nu får jeg ikke lyden med, jeg prøvet alt muligt i programmet.
Jeg bruger de 3 phono stik, gul, rød og hvid og videoen har både phono stil og Scartstik,. På den ledning der følger med programmet er der også et ekstra stik, et rundt med 4 små stik inden i, og har budet det til min scart stik, der er med 4 indgange, 3 phono og en rundt.
Jeg har skruet op for lyden i programmet, men der er intet at høre.
Hvad gør jeg?

thoustrup

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-09-13 19:33

Det lille runde er til supervhs , eller hvad man nu kalder det. Ser er seperat farve signal og lysstyrke signal, men ingen lyd med. Du har ingen fordel t ud af det med mindre du har en svhs afspiller. I så fald får man et bedre billede.
Der skal så et seperat lydkabel fra afsilleren lydudgang til computeren.

Men din forklaring af hvad du gør er lidt uklar.

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 17-09-13 20:08

Ok.
Jeg har sat de tre stik ind i et scart stik i videoen og sat USB og mini jack stik i pc.
Der er lyd på videoen, når jeg sætter den til TV.
Og der er lyd på pc, alle knapper er skuet op.
Men lyden får jeg ikke med fra videoen over til Pc’en.
I selve programmet har jeg skruet op, men om det skal indstillet på en meget bestemt måde, det er også en del måde at indstille. Jeg har omstillet til PAL B/G som jeg har fundet på Wikipedia er det foretrukne i Europa.
thoustrup

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 17-09-13 20:43

Hvor har du sat mini jack stikket? det skal sidde i LineIn,
er det sat der, så prøv at dobbelt-klikke på det lille højtaler ikon ved uret,
så åbner der en mixer, klik på Indstillinger > Egenskaber,
i vinduet der åbner vælger du Indspilning,
så dukker der en mixer op med inspilnings kontrol, vælg din indgang her!

Måske det virker?!

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 17-09-13 21:06

Jeg har sat den ind i hullet hvor der er vist en mikrofon.
jeg har været inde i pc'en og skruet op og vinget en masse flueben af, så alle muligheder er vinget af.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 18-09-13 16:04

- er det stumfilm du roder med?

Godkendelse af svar
Fra : thoustrup

Dato : 18-09-13 16:49

Tak for svaret Klaudi.
Det virkede.
jeg skulle vinge et knap af der hed mikrofon.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-09-13 16:56

velbekomme, hvordan bliver lyden når den går i mic indgang, er den ikke forvrænget?