/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Lexmark
Fra : clou
Vist : 636 gange
500 point
Dato : 16-09-13 17:42

Hej med Jer

En af mine veninder har et KÆMPE problem, når hun skal udskrive - det er især når det er en PDF fil, så vil den ikke makke ret.

Filen sætter sig i kø i printeren og vil INTET absolut INTET, samtidig blokerer den fra andre filer, der skal udskrives. Hun har prøvet at slette filerne i køen, det går helt fint indtil hun kommer til den pågældende PDF fil, den kan hun IKKE slette fra køen, hvad gør jeg for at hjælpe hende?

Hun har 2 gange tidligere afinstalleret printeren og geninstalleret den, for at komme videre, men der må være en anden løsning, ikk'?

Printeren er en Lexmark (ved desværre ikke modelnummeret)

Clou

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 510 point
Dato : 16-09-13 17:53

Windows er rigtig dårlig når et printjob går i kludder. Jeg har også erfaret at man aldrig kan slette det job som er fejlet. Dette har jeg før løst ved at genstarte hele maskinen.

Denne her løsning brugte jeg sidst - Det tvinger windows til at genstarte hele print kø'en.
1) Go to Control Panel
2) Select System and Maintenance
3) Select Administrative Tools
4) Double-click on Services
5) In the list of services, scroll down until you find one called "Print Spooler"
6) Right-click on "Print Spooler" and select "Restart"
7) The "deleted" jobs will disappear and any queued jobs in your print queue will print.

Angående PDF filen som driller. Er papir størrelsen sat korrekt op ?
Hvilken PDF viewer anvendes der? Måske bør du prøve et alternativ.

Foxit Reader
http://www.foxitsoftware.com/Secure_PDF_Reader/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-09-13 18:21

Jeg har lavet en lille .bat fil til min søster som også har en printer der driller med jobkø

Åbn notepad og indsæt dette

net stop spooler
del %systemroot%\system32\spool\printers\*.shd
del %systemroot%\system32\spool\printers\*.spl
net start spooler

Gem så som slet-udskrifts-koe.bat

Filen stopper printer spooler og sletter så det der er i kø, og så starter den printer spooler igen!

Når den så er gal igen, så kør denne fil, evt med Administrator rettigheder,
håber det kan bruges, er jo ikke en helt holdbar løsning, men i nødstilfælde er den ok!

Download evt filen her
http://peecee.dk/upload/view/421513

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 30-09-13 13:16

Jeg har af og til haft det samme problem (næsten). Når man trykker på "udskriv", sker der bare ikke mere. Netop lige her i skrivende stund. Jeg fulgte så det gode råd fra Katekismus om at forsøge med Foxit Reader. Og så virker det!!!! Så klik på linket - det er absolut et forsøg værd.

Godkendelse af svar
Fra : clou

Dato : 30-09-13 17:20

Tak for svaret katekismus, nu fungerer det!

Clou