/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvor&hvad den 11.9.2001
Fra : lgs
Vist : 459 gange
100 point
Dato : 11-09-13 18:12

Det undrer mig lidt, at dagen i dag, 12 år efter hin historiske dag - og her må det vel være tilladt at bruge ordet "historisk" - går så upåmærket hen.
Jeg selv sad og hørte en P2 udsendelse med Birthe Rønn Hornbech og klassisk musik, da den afbrødes af en ekstraudsendelse - og så var det med at komme på CNN............
Hvor var du og hvad lavede du, da nyheden først ramte dig og får du - som jeg - stadig en klump i halsen ligesom frihedsbudskabet 4. maj 1945?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-09-13 18:39

Jeg var på Rhodos i et lille lejlighedskompleks.
Jeg hørte en mand råbe op fra receptionen, om at de kraft................. skulle slås ihjel alle sammen, altså dem der stod bag angrebet.
Jeg fik er chok, da jeg så hvad han råbte op om.

Vi blev lidt nervøse, for om vi kunne komme hjem med flyveren en af de nærmeste dage.

Spørgsmålet er om vi har lært noget, eller bare lader stå til, med den tankegang disse mennesker har, altså hvis der er en tanke.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-09-13 18:45

Tja??? lige måsen.
Sad med 3 katte i skødet og tænke det MÅ VÆRE Steven Spilberg & Co der laver grin.
Og så sad man ellers klistret op af skærmen - resten af den aften = genudsendelser og gætterier
fra Danske og andre kommentatorer.

Og så var der så og så mange flyvere - men man hører ikke om de andre?
Det kommer frem flere´´´år efter, men hvad? bedre sent end aldrig.

Det værste var den LOV ALLE lande indførte (næsten), med lovlige terroister (forkerte navne) eller lignende lister = men sådan kan man jo få samlet en masse, om intet.

Hvor var du forresten henne ved

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 11-09-13 18:50

Da jeg så det på TV troede jeg, at det var noget fra en Die Hard film.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 110 point
Dato : 11-09-13 18:51

NB: glemte lige at, så sidder man og bliver ophidset over de ?/%#& der sidder og fortolker et sådant et angreb = de sidder ligefrem og ØNSKER mere, kunne man selv under Kuwait og andet sidde at høre dem ytre sig om - på DK TV

MEN DEN VÆRSTE, var SGU de skide arabere (integrede) der i en bil kørte rundt i DANSKE gader med deres SKIDE FLAG efter bilen.... mon ikke det er sådanne scener der får Danske til at hade andre.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-09-13 18:54

Vi stod inde ved vores lille købmand. Da han kom farende,og fortalte at et sportsfly,var havnet inde i World Trade Center. Desværre var det ikke hele sandheden. Ufatteligt at tænke sig,det drejede sig om store rutefly.
Iøvrigt er der stadigvæk en masser konspirationsteorier. Bl.a. at det er iværksat af USA`s regering.

Jeg har læst en del om de undersøgelser,der har været foranstaltet flere år efter. Bl.a. en påstand om at visse videoer,viser kraftige sprængninger i bunden af tårnet,inden flyene ramte.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-09-13 18:58

Citat
Bl.a. en påstand om at visse videoer,viser kraftige sprængninger i bunden af tårnet,inden flyene ramte.
Jeg vil ikke påstå at det ikke passer for jeg ved det ikke - men tårnene kollapsede først et stykke tid efter de var ramt af flyene.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-09-13 19:08

Citat
foranstaltet flere år efter. Bl.a. en påstand om at visse videoer,viser kraftige sprængninger i bunden af tårnet,inden flyene ramte.

DET var i en anden STAT/ bygning (CIA/FBI) og lavet af Lokale VÅBEN - iDIOTER der tror på at et gevær er magt og skal jeg nødig skrive med Charlton Heston ? som formand

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-09-13 19:09

Citat
Charlton Heston ? som formand

Eller? bare DEN største fortaler af VÅBEN TIL ALLE

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-09-13 19:27

Jeg tror heller ikke selv på det. Der er sikkert læssevis af journalister og efterforskere,der får en god hyre,for at grave sådanne teorier frem.
Men...selvom jeg har megen sympati for USA,er jeg godt klar over,at der sker ting og sager,manipulationer,der nok ikke altid tåler dagens lys. (Som herhjemme).

Det har jo også været fremme at hele måne-seancen,foregik et tophemmeligt sted i Nevada ørkenen.
(Area 51).

Men et er tro,eet andet viden. Og den fulde sandhed,er ikke let tilgængeligt.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-09-13 19:31

Citat
(Area 51).

Den er så ikke så "tophemmeligt" længere. Da alle idag kan læse om stedet....måske ikke om alt,hvad der foregår.

M.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-09-13 19:37

Jeg sad faktisk og gloede på CNN da det skete, reporterne sad tavse og flyttede nogle papirer som om de ikke vidste hvad de skulle sige, og kiggede jævnligt op på instruktøren eller andet bag kameraerne.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-09-13 19:40

Hvis I ser filmen 9/11 - mener den ligger på ´tuben´ så sidder Bush/ bussemanden´søn i en børnehave og får nyheden om angrebet og LADER ikke synderligt påvirke af ´skidet´ MEN
Og samtigt forlader hele BIN LADEN´s familie USA, de har LIGE PLUDSELIG FÅR FLYVE-TILLADELSE og skal skynde sig hjem, mens ALT anden flyvning i US er nedlagt, Om det er Fiktion eller GOD reportage - et par år efter??
OG SOM ALT ANDET, kan det bevises...

Men det kunne jo tænkes (langt ude - men hvorfor ikke) at det var Bussemanden der ville have en NY krig - alle tjener penge på våben og olie.

Og så var der også den med 'pulver alarm' i DK
Godt man gav andre besked på at der var HUL en pose MEL fra Netto..

Sidste indlæg fra mig.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 11-09-13 20:02

På vej hjem fra arbejde på cykel med P3 i ørene - da jeg var 500 meter fra hjemmet kollapsede tårn 1 og jeg kørte ind i et busstoppested, da jeg var uopmærksom og totalt forvirret over den direkte reportage . Vel hjemme sad hustru og min datter klinet til TV ......kl. 23 spurgte min datter om vi dog aldrig skulle have aftensmad. Den dag ændrede alt og fik mig til at indse, at vores kultur aldrig kan forenes med islamisk og at de siden har gjort alt for at smadre os, hinanden og de værdier vi sætter højst

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-09-13 22:23

Jeg kørte på Nodre Fasanvej og skulle til at dreje til højre mod Smallegade, da jeg hørte i radioen, at...............
Min gamle mor sad på bagsædet og udbrød forfærdet; NEJ ved du nu hvad, nu står verden da ikke længere.
Jeg husker tydeligt der blev sagt, at 3. verdenskrig var udbrudt.

Godkendelse af svar
Fra : lgs

Dato : 12-09-13 15:44

Tak for svaret mig-selv - og ja, de flagjublende arabere glemmer jeg heller ikke nogensinde!