/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 8 starter ikke op.
Fra : ara
Vist : 523 gange
100 point
Dato : 01-09-13 16:49

Hej.

Laver lige et nyt spørgsmål til mit nye proplem.

Jeg har været igang med at opgradere fra XP til Win8.

Selve installatioen forløb fint i starten.

Den nåede de 100% men nu sker der ikke mere.

Det eneste der er på skærmen er de fire windows ruder og så en cirkel der bare drejer og drejer rundt.

Nogen der har en ide til hvad jeg skal gøre?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-09-13 18:18

Hvor længe har den stået der?
Giv den lidt tid - Hvis den aldrig ser ud til at komme videre er du nok nød til at slukke på den hårde måde. Herefter starte op igen og se om problemet gentager sig.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 01-09-13 18:20

Den har stået i over en time.

Jeg har prøvet at resette pc'en, men den står bare og gør det samme igen.

Nu er jeg ved at installere XP igen, og vil så bagefter prøve at installere win 8 igen.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 01-09-13 18:44

Det er ikke sikkert at dWindows 8 Opgraderingsassistentin pc kan benytte Windows 8. Har du været på Microsoft og kørt programmet: Windows 8 Opgraderingsassistent.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 01-09-13 18:45
Kommentar
Fra : ara

Dato : 01-09-13 19:38

Tror desværre at jeg må opgive.

Her efter at jeg har lagt xp'en ind igen, kan jeg ikke finde grafikkortet inde i "enhedshåndtering".

Jeg må ud og se på en ny.

Jeg leder lige lidt på nettet og spørger lige ind til ¨den når jeg har fundet en.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 01-09-13 22:21

Opfylder din computer kravene til Windows 8? Hvis XP kører hurtigt og velsmurt så burde den også kunne trække 8eren
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-8/system-requirements
Du er blevet spurgt om du kørte opgraderings assistenten, gjorde du det og fik at vide at du godt kan installere Windows 8?

Citat
kan jeg ikke finde grafikkortet inde i "enhedshåndtering".
hent den nyeste driver til grafikkortet så kan du sikkert finde den igen og sørg for at XP kører som den, prøv så min anbefaling (ved ikke om det virker men prøv) hent og kør opgraderings assistenten
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/upgrade-to-windows-8
og forsæt med at opgradere til Windows 8 uden at genstarte computeren, når du får at vide at alt er OK
Hvorfor din computer ikke vil starte efter en vellykket installation tyder på en hardwarefejl, men lyder det ikke usandsynlig at den lige skulle komme sammen med at du installerer nyt styresystem
min opgradering fra Windows XP til Windows 8 gik fuldstændig som jeg forventede og jeg har en hurtigere computer nu efter opgradering, men den oplysning kan du jo ikke bruge til noget

Kommentar
Fra : ara

Dato : 02-09-13 19:59

Jeg får en fejl når jeg kører opgraderingsassistenten inde fra microsoft

Den skriver Windows 8 installationen stødte på en uventet fejl.

Men lidt om min pc.

Athlon 64X2 dual core 4200+
2.2 ghz
3,25 gb ram
Grafikkort msi radeon hd6770
bundkort Asus M2a-vm (tror måske det er bundkortet der netop er problemet)

Desuden er der dvd brændere og to forholdsvise nye HD'ere.

Vil jeg kunne "nøjes" med at købe et nyt bundkort og nye ram, og så få Win8?

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 04-09-13 20:41

Tak for svaret o.v.n..

Desværre er det ikke lykkedes at få hverken Win 7 eller 8 installeret.