/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
En lille advarsel om Sourceforge.net
Fra : Eyvind
Vist : 558 gange
10 point
Dato : 01-09-13 14:29

Hej.
Jeg har set en advarsel, vist i et ubuntu forum, men som egentlig er stilet til windowsbrugere.
http://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=12&t=17701
Så et godt råd må være ikke at hente programmer, fra denne hjemmeside.

Ps. Jeg er ikke superbruger og kan derfor ikke sætte det på som tip.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 01-09-13 15:04

Ejvind - Start med at tildele denne "advarsel" til Windowsbrugere.
Det har intet med at gøre at hente programmer, men må¨den som WINDOWS brugerefår mulighed for at hente filerne.

Jeg har brugt siden flere gange, både til Linux,Mac og Windows og har nu ikke fået denne fejl nogen sinde (heller ikke i torsdags hvor jeg hentede fra en Windowsmaskine sidste gang og ikke idag fra hverken Mac eller Linux)

men man kan altid som bruger starte med sig selv - læse om hvad man henter -

MEN det er sgu alting nemt at lave panik og forkert viden !"!!!!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-09-13 16:10

Har aldrig oplevet at der er mystiske ting med derfra!
Henter da jævnligt portable programmer der via portableapps.com

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-09-13 17:19

Træls at skulle være på vagt når man henter noget, Sourceforge plejer at være et ok sted at hente programmer, der er dog mange programmer som ikke er belemret med den omtalte sf installer, faktisk er Filezilla den eneste som jeg er stødt på nu jeg snusede lidt rundt på siden, men den kan jo hentet fra deres egen side i stedet for.
CNET har tildligere været skældt ud for lignende, de har nu 2 download link, desværre er den med cnet installer den som er fremhævet.
http://download.cnet.com/windows/

øh burde du ikke have "tippet" i kategorien ms-windows, det er kun Windows computere som kan bruge sf installer med tilhørende uønsket skidt

Det er dyrt at have en webside kørende og når brugerne ikke vil betale, så må vi finde os i at pengestærke bagmænd forsøger at luske noget tvivlsomt ind på vore Windows computere

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-09-13 19:15

Tror nærmere deres server er blevet 'hacket' af andre, som lægger deres 'SKIDT' ind på deres server.

Siden plejer aldrig at have noget med VIRUS at gøre, men hvis man ellers læser rundt på nettet og hvad man ellers plejer at betragte som sikre sider - er mange af dem inficeret med en ny ??
Politi-virus, denne gang ødelægger den ALT og gemmer sig i både det ene og andet - sletter du en kommer der 10 nye og er derfor umulig at slette.

Har selv lige haft den og FØJ for den ødelægger ALT, og deler sig som pesten.
https://www.google.dk/#q=dirtydecrypt.exe

Det kan så bare UNDRE mig at diverse Anti Virus programmer og spyware IKKE KAN hindre at den kommer ind????

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-09-13 19:18

NB, den måde de henviser til at fjerne den på, er vist en meget simpel måde at gøre det på, da den egentlig ligger sig i ''Bruger'' og sletter du den/ dem - ja gæt selv

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-09-13 19:30

Citat
MEN det er sgu alting nemt at lave panik og forkert viden !"!!!!

Det er altså bare en lille advarsel, fra et forum som jeg regner for at være meget seriøs.

Jeg har også hentet programmer til min portableapps.com og undrer mig lidt.

Da det er en Website, har jeg lagt denne lille advarsel under Website's - men jeg var da i tvivl.

Men hvis denne lille advarsel ikke har noget på sig, er det vel godt, at der er mulighed for at tilbagevise denne påstand som jeg henviser til.
Det er jo ikke altid nemt, når der skrives et rigtigt tip.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-09-13 22:51

Citat
Men hvis denne lille advarsel ikke har noget på sig
den har skam noget på sig, prøv at hente Filezilla og find ud af at du får hentet en sf installer, det er den som ud over at hente og installerer Filezilla også installerer uønsket malware på en Windows computer
Åben aldrig en installer uden at scanne den først, og sf installer vil give advarsel i antivirus programmet
Altså se efter hvad det er som i henter fra SourceForge, hvis det er en sf installer så scan den med antivirus programmet og se hvor meget den brokker sig, hvis antivirus programmet ikke brokker sig så har du en værdiløs antivirus
Man skal altid være på vagt med hvad man henter og installerer, men SourceForge plejer at være ren, des værre ser det ud til at være fortid

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-09-13 23:15

Se her hvad jeg henter og læg mærke til adressen hvor filen kommer fra
http://peecee.dk/upload/view/420434
jeg scannede med Virus Total og 3 af programmer gav udslag, se her
http://peecee.dk/upload/view/420433
så der er noget om advarslen, ingen tvivl om det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-09-13 10:56

Tak ovn for bekræftelsen.................jeg lader den stå lidt endnu.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-09-13 17:43

Det er ikke andet en "Toolbars" dem kan man jo bare lade være med at installere!

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 10 point
Dato : 03-09-13 01:28

Citat
Toolbars" dem kan man jo bare lade være med at installere!
dem som har prøvet skriver at man ikke får mulighed for at fravælge de omtalte værktøjslinjer, ikke godt at nogen lusker noget uønsket ind på computeren

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 16-09-13 19:17

Nemlig o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-09-13 01:03

Tak og så behøver billederne ikke ligge på Peecee længere, de bliver slettet