/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Hver den første.
Fra : Mosebaek
Vist : 1039 gange
50 point
Dato : 01-09-13 13:13

Efter at have læst om diverse problemer med kalkholdig vand,og dermed fastgroede spærreventiler,Ballofix,Nilhaner...og hvad pokker,de nu ellers hedder.....

....har jeg en genialt,selvudviklet løsning til eliminering af problemet.(Ikke patent anmeldt).

Den første i måneden,når jeg alligevel er rundt for at aflæse gas,vand o.s.v.,motionerer jeg lige de små stophaner. "Vipper" dem 20 gange,frem og tilbage. Det har jeg gjort i fem år nu,og de virker som nye stadigvæk.

Nu kan det jo ske der er andre,der har udviklet samme taktik. Men den der roser mig mest,får 50 point.

Vh. M.

Accepteret svar
Fra : nilsg

Modtaget 60 point
Dato : 01-09-13 13:31

Mosebaek du er genial.
Jeg gør det samme bare den sidste i måneden.
Det har nogenlunde samme virkning.
Jeg har mange point, så giv de 50 til en som mangler.
Dit fantastisk gode råd fiser måske ind hos nogle med gråt hår.

Nilsg

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-09-13 13:34

Alle firmaer der har rettidig omhu og som har med vand at gøre, motionerer sin ventiler en gang om måneden eller hvert ½ år. Det gælder fra små ½" ventiler til store 4-5" skydeventiler. Så dit "patent" er optaget.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 01-09-13 18:13

Sjovtnok anbefaler jeg alle kunde at gøre dette 2 gange om året minimum.

Siger når det er tid til sommertid bevæg alle dine balofixer haner m.m. Og dit HPFI relæ og det samme med vintertid så for du også stolt dine urer alligevel

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 01-09-13 18:34

->Mosebaek
Ikke for påængernes skyld, men din oplysning er genial for dem, der ikke ved det i forvejen.
Som maskinmester har jeg drejet i tusindvis af ventiler, i mine skibe var det fast rutine, at alle ventiler, der ikke blev brugt dagligt, blev åbnet og lukket hvert halve år.
Du kan roligt skrive det under tip.
Mvh
JL

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-09-13 12:51

Tak for svaret nilsg.
Citat
Mosebaek du er genial.

Jeg spurgte konen,om det kunne ha`sin rigtighed....hun mente nok,der manglede en smule.

Vh. M.

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 10-09-13 15:03

at blive belønnet for at kalde mosebaek genial , er fint.
. hvorfor giftede hun sig med dig?
. fordi du var rig? Genial? Eller PGA din flotte auto?
.