/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
CD brænder
Fra : Smukke_Ole
Vist : 646 gange
500 point
Dato : 28-08-13 09:54

Findes der et GRATIS program til Windows XP, som kan overføre VLC Media files (.mts)
til en CD/DVD ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 28-08-13 10:03

Prøv http://cdburnerxp.se/

Om den kan bruges til VLC, ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 28-08-13 10:32

-> meiland

Desværre kan den ikke lide VLC, men ellers tak for oplysningen.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-08-13 11:18

MTS = MPEG Transport Stream video format
Filerne brændes som almindelig DATA.
MEN om du får noget ud af det, tvivler jeg på, da ikke mange afspillere kan klare den type filer.
Hent programmet Formatoz og konverter dem til noget andet end MTS, det er muligt at du skal have ekstra codecs for at klare det = søg på K Lite/fuld pakke

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 28-08-13 17:26

-> mig-selv

Jeg har ikke brug for at kunne afspille de overførte filer på en DVD spiller, men kun for få dem overført til en "skive", idet jeg har optaget noget på min set top box på en USB pen, som jeg ikke vil sende ud i verden. Derimod vil jeg gerne ofre en "skive" på formålet med at sende det optagne, som så kan afspilles v.h.a.en VLC mediaplayer, når den når frem.
Så jeg har kun brug for et program, der kan brænde optagelserne på en CD/DVD.

Smukke_Ole

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 500 point
Dato : 28-08-13 20:00

Citat
Så jeg har kun brug for et program, der kan brænde optagelserne på en CD/DVD.

Kender ikke meget til det nævnte program
Citat
Prøv http://cdburnerxp.se/

Men har du kun brug for at smide ´data´ over på en skive, burde selv Windows kunne finde ud af det? men du nævner ikke hvilken udgave du har? mener at alt efter XP PRO kan klare dit problem,!!!
Marker de elementer du ønsker at ? brænde og vælg BRÆND - det STÅR øverst i i dit browser vindue - du bliver så bedt om at indsætte en skive som du sætter ind - og alt går igang af sig selv???
Billede fra min MS 7

http://www.gratisimage.dk/image-43A5_521E3914.jpg

En anden ting kan være at din ´brænder´ ikke kan klare dine skiver?
MEN men? DVD Burner kan altså klare rent DATA
Så måske det er din PC der ikke vil som DU VIL

Opret Data-CD'er/DVD'er
•brænd alle slags Data på CD-R/CD-RW/DVD+R/DVD-R/DVD+RW/DVD-RW/DVD-RAM/BD/HD-DVD, inklusive dobbeltlags medier
•Supports burning data on permanent backup M-Discs, which promise up to 1000 years of data preservation.
•brænd mp3-CD'er for at gemme mange lyd-filer på en enkelt skive
•Opret startbare CD'er
•Disc spanning: Spread data on multiple discs
•bekræft de skrevne Data automatisk efter brændingen
•brug enten den interne browser for at tilføje dine filer eller brug Drop-boksen til at trække og slippe filerne direkte fra et Windows Explorer vindue
•gem dine kompilationer for oprettelse af sikkerhedskopi
•Brænd on-the -fly (brænd dynamisk) og med buffer-underrun beskyttelse (hvis pc'en ikke sender data hurtigt nok til brænderen)
•importer tidligere (ISO 9660) sessioner og rediger eksisterende fil struktur på CD/DVD
•hurtig og fuldstændig sletning af medier
•kopier data cd/DVD'er (eventuel kopi-beskyttelse kanikke forbigåes)
•se brænder og CD/DVD information

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-08-13 20:01

Næst-sidste line = kan ikke markere teksten

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-08-13 20:04

Eller også er det BARE fra skive til skive??/ Cd burner
Ellers? måske her = pas på alle de SMÅ flueben, der inviterer SPYWARE ind...
https://www.google.dk/#fp=d1cf95da8bdc8e29&q=data+burning+software+free

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-08-13 20:10

Ellers kom jeg lige til at tænke på dette gratis program - måske et forsøg værdhttp://download.cnet.com/AVI-To-DVD-Free/3000-18554_4-75181429.html
bare træk filerne over i programmet og - der-ud-af, det har indbygget brænderprogrom hvis du siger JA til det.

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 28-08-13 23:26

Hvis du bare skal brænde data-filer, så burde alle brænderprogrammer kunne klare det.

I Windows 7 burde det være nok at sætte en tom skive i dvd-drevet og "flytte" filer der over, og så trykke på brænd (Det er lidt efter hukommelsen, så bær lige over med mig hvis det ikke er 100 %.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 30-08-13 09:48

-> alle

Nu har jeg ved et tilfælde (i en reklame på Kandu hjemmesiden) fundet et brænderprogram, der
virker ved navn Free Easy Burner.
Nu er problemet så, at den fremstillede skive kræver et afspilningsprogram, som kan afspille
filerne med efternavnet .mts.
Jeg selv installeret et program, der hedder VLC Mediaplayer, menb når jeg prøver at hente det til
min kones computer kan jeg ikke hente det, idet hjemmesiden www.videolan.org er sat til salg.
Er der nogen, der kender et program, der kan spille .mts filer ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-08-13 11:14
Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 08-09-13 09:27

Tak for svaret mig-selv.