/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows 8 systemgendannelse
Fra : ferik
Vist : 795 gange
500 point
Dato : 27-08-13 20:44

jeg kender ikke win 8
jeg skal hjælpe en nabo, der har problem med jawa, og ikke kan komme på netbank mm
vi har afinstalleret og installeret igen, det hjælper ikke, banken kan ikke hjælpe over supporten
vindue i jawa hvor der skal indtastes kode mm kommer ikke frem på skærm
i komogvind kan vi se at der er problemer med jawa, det er ikke mulig at rette det.
jeg tænker på at lave en system gendannelse, i morgen
hvor finder jeg det i win 8

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-08-13 20:51

Jeg er ret sikker på at i bruger den forkerte Internet Explorer.
I skal IKKE bruge den der er i metro, i skal bruge den der er på det alm. skrivebord.
Java og andre tilføjelses programmer virker ikke i den version der ligger i metrointerfacet.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 510 point
Dato : 27-08-13 20:54

Husker du/i at starte browseren fra Skrivebordet, java virker ikke med IE fra Metro skærmen!

For at starte systemgendan kan du føre musen ud til højre så menuen dukker op med søg del start osv,
klik på Søg og skriv Opret gendannelsespunkt, marker så Indstillinger, klik så på det fundne punkt og følg vejledning

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 27-08-13 20:55

http://www.spywarefri.dk/artikel/systemgendannelse/

er beskrevet et stykke nede på siden .. efter win XP og 7.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 27-08-13 20:56

IE har virket indtil i sidste uge
hvordan finder ud af hvilken IE naboen bruger

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 27-08-13 20:59

naboen har et ikon fra netbank på på skærmen ( den gammeldags )
det har han brugt altid

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 27-08-13 21:03

citat:
java virker ikke med IE fra Metro skærmen!
mit ? er
hvad er Metro skærmen

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 27-08-13 21:08

Citat
hvordan finder ud af hvilken IE naboen bruger

ring og spørg...

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 27-08-13 21:12

Fra : EA_HS

Dato : 27-08-13 21:08

--------------------------------------------------------------------------------

Citat
hvordan finder ud af hvilken IE naboen bruger

ring og spørg...

DU er STOR optimist hvis du tror at han ved det
EK

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 27-08-13 21:13

Citat
hvad er Metro skærmen

win 8 brugerflade (skrivebord)

http://www.youtube.com/watch?v=5LBsnqu4Yvw

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 27-08-13 21:28

Citat
DU er STOR optimist hvis du tror at han ved det
EK

... jamen kender ikke manden,..
så googler du bare - hvilken ie version win 8 -

eksempel :
http://windows.microsoft.com/da-dk/internet-explorer/which-version-am-i-using#ie=ie-10

Citat
Her er to måder at finde versionsoplysninger i browseren:

Åbn Internet Explorer, stryg ind fra højre kant af skærmbilledet (hvis du bruger en mus, skal du pege på øverste højre hjørne af skærmbilledet og flytte musemarkøren ned), og tryk eller klik derefter på Indstillinger, og tryk eller klik derefter på Om.

Åbn Internet Explorer på skrivebordet, tryk eller klik på knappen Funktioner (eller tryk eller klik på Hjælp på menulinjen), og tryk eller klik derefter på Om Internet Explorer.
Sørg for, at du altid har den nyeste version af Internet Explorer til operativsystemet ved at slå automatiske opgraderinger til. Du vil få opdateringer til Internet Explorer via Windows Update, herunder opgraderinger til den seneste version.

Sådan slås automatiske opgraderinger til

Åbn Internet Explorer på skrivebordet.

Tryk eller klik på knappen Funktioner (eller tryk eller klik på Hjælp på menulinjen), og tryk eller klik derefter på Om Internet Explorer.
Markér afkrydsningsfeltet Installer nye versioner automatisk, og tryk eller klik derefter på OK.

Sådan slås automatiske opgraderinger fra

Du kan også gå til Download og køb, hvis du vil have den seneste Internet Explorer til din version af Windows.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-08-13 11:40

Alle banker har et program der hjælper med at komme på banken, prøv om vedkommendes bank ikke skulle have det på deres login side.
Citat
Fejl i NetBank
Får du fejl i NetBank, så kør vores rettelsesprogram her... ..

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 28-08-13 11:50

prøv at slette alle gamle javaer og prøv så igen jeg mener der ligger en til at afinstallere gamle javaer når du vil installere en ny

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 28-08-13 12:20

tak for de mange gode forslag
jeg har netop lavet en system gendandelse på computeren
nu kører alt som det skal

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 02-09-13 14:58

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-09-13 17:44

velbekomme