/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Opsigelse
Fra : kj
Vist : 729 gange
200 point
Dato : 26-08-13 11:40

Min lejer, har sagt op. Der er tegnet kontrakt for et år, fra 1/1-2013 og et år frem.
De skal være ude senest d. 31/10, idet opsigelse er sket 31/7. De betaler hverken husleje eller a'contobidrag i aug. sept eller oktober. Det vil sige at de jo ikke opfylder deres kontrakt.
Ifølge kontrakten mangler de jo så at betale husleje og a'conto i 2 mdr. mere, er de så berettiget til at få den del af depositum tilbage som ikke går til refusionsopgørelse og evt. istandættelse. De har misligholdt kontrakten, og samtidig går noget af depositum til el-van-varme, og udover det har jeg et tab på to måneders husleje + a'conbidrag.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-08-13 11:58

Den manglende betalte husleje kommer vel bare med på refusionsopgørelsen, længere er den vel ikke.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 26-08-13 12:58

Ja, det mener jeg jo også, mender er jo lige den hage at, hvor meget er der tilbage til istandsættelse. ??

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-08-13 13:00

Så må lejer jo blot indbetale differencen, når der ikke er betalt husleje.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 26-08-13 13:51

Det med lejer bare skal betale de manglende beløb, går nok ikke. Lejeren er et ApS, og ejg har lige opdaget at anpartshaveren har 3 tvangsopløste selskaber bag sig i forvejen.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-08-13 13:54

Så må du jo tage fat i lejer, og få vedkommende til at indbetale manglende husleje, ellers er det jo dig, der komme til at "sidde med smerten".

Accepteret svar
Fra : Thyregod8

Modtaget 200 point
Dato : 26-08-13 16:35

Når en lejer ikke betaler kan lejeren sættes ud med meget kort varsel. Skynd dig at opsige lejeren. Her er en side du måske kan bruge.

http://www.ret-raad.dk/Offices/Hillerod/Business/Articles/Article%20list/Udsaettelse%20af%20lejer.aspx#.UhtnAxvksVI

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 26-08-13 19:42

giv lejeren 24 timer til at få bragt betalingen iorden. derefter kan du uden videre sætte ham på gaden.
flere udlejere bruger at få et flyttefirma til at rydde lejemålet, og så kan lejeren få sine ejendele igen når den manglende betaling + udgifter til flyttefirmaet er betalt.
du er bare nødt til at være hård i den slags sager.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 27-08-13 08:56

Citat
giv lejeren 24 timer til at få bragt betalingen iorden. derefter kan du uden videre sætte ham på gaden.

Det er et dårligt råd. Det er selvtægt. Der er visse regler der skal følges. Men man kan jo skræmme lejeren med en snarlig udsættelse og foged m.m.

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 27-08-13 09:19

Tak for svaret Thyregod8.