/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Uønsket søgemaskine
Fra : lham
Vist : 724 gange
100 point
Dato : 20-08-13 09:22

Win XP sp3

Har pludselig fået skiftet Google søgemaskine ud med Yahoo ( sikkert noget der utilsigtet fulgte med ved opdatering af et program ) Hvordan får jeg slettet Yahoo og Goggle tilbage ?

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 20-08-13 10:09

Funktioner -> Indstillinger -> ændre søgefeltet til http://www.google.com/ og anvend.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 21-08-13 07:25

anyway

en noget mangelfuld vejledning-den fører til at det er min startside jeg ændrer -det har jeg ikke lyst til, det er søgemaskinen der skal skiftes ud og Yahoo der skal slettes.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 21-08-13 12:13

Prøv dette:

Kontrolpanel > Tilføj/slet programmer > find Yahoo og klik på Fjern.

Denne metode plejer at virke.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 21-08-13 12:32

Når man tager en søgemaskine i brug, bliver man spurgt om den skal være standardsøgemaskine.
Har du ikke Windows installeret? Hvis ja, så gå ind i start -> alle programmer -> Internet Explorer (hvis det er den du vil have) og vælg så ja til standardsøgemaskine.
Kan du ikke det, må du skrive igen.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 21-08-13 17:04

Går ud fra det er Internet Explore 8 du bruger,
der kan du gå i menuen Funktioner, klik på Administrer tilføjelsesprogrammer,
i vinduet der åbner klikker du på Søgemaskiner,
her klikker du på Google og vælger Benyt som standard, klik så på Luk

Slet evt dem du ikke vil have ved at markere den og klik på Fjern

Er google der ikke så klikker du på linket i bunden af vinduet hvor der står Find flere søgemaskiner og finder den der!

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 21-08-13 17:37

Tak for svaret Klaudi.
sådan

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-08-13 18:15

velbekomme