/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Kære ans - kig ind
Fra : bentjuul
Vist : 689 gange
500 point
Dato : 19-08-13 22:05

Dejligt at mødes igen her på kandu og se dine gode og forståelige svar....

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 500 point
Dato : 20-08-13 22:17

Gør du nar

Når jeg "ser" dig her på kandu, så tænker jeg altid på den gang, da "vi" fik et nyt kandu.

Det var sjovt

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-08-13 22:46

En af de bedste jokes vi har lavet, var den med blackliste billedet desværre er der ikke muligheder for sådanne påfund mere.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-08-13 10:17

Det var knap så sjovt med de meget meget store Kandu-ikoner.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-08-13 11:03

En af de bedste jokes vi har lavet, var den med blackliste billedet

Det var så sjovt

Men Eyvind, de store ikoner var meget irriterende. Som jeg husker det, så var det molo, der startede og du "emesen" fulgte trop.

Intet af det kan man se i dag. Heller ikke den/de sjove tråd er sjove i dag, da alle har skiftet deres "profilbillede"

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-08-13 11:05

Hov, der manglede et e i tråd. Skulle have været tråde

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-08-13 13:55

Citat
Men Eyvind, de store ikoner var meget irriterende. Som jeg husker det, så var det molo, der startede og du "emesen" fulgte trop.
ja der var mange sjove timer, lidt kedeligt herinde nu om dage.
Nåh, men vi bliver alligevel hængende

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-08-13 14:12

Der var også en smalltalk, hvor spørgeren stort set havde blacklistet alle, der deltog i tråden, men vi kunne blive ved med at skrive og "han" fattede det ikke.

De gamle dage, det var sjove tider hmm men sådan er det måske altid, når man tænker tilbage

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-08-13 18:40

Lyder hyggeligt

Forklaring omkring blackliste billedet- efterlyses

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-08-13 19:12

smuller54

Det er denne tråd, men den er ikke så sjov for de brugere, der ikke deltog den gang for 7½ år siden. Jeg havde lånt blackliste billedet af bentjuul. Det er det samme billede, som dova nu bruger i sin profil.

http://www.kandu.dk/spg80639.aspx

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-08-13 19:29

nu forstår jeg. Som I dog har hygget

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-08-13 19:53

Ja - nu er nogle af os blevet gamle og kedelige.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-08-13 21:29

edrtf v

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-08-13 21:35

Meget morsomt - men jeg kan ikke regne ud hvad der står.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-08-13 22:28

Citat
Meget morsomt - men jeg kan ikke regne ud hvad der står
Så vil jeg oversætte:
Der var fart på dengang og ja, vi er blevet gamle og kedelige.

Jeg havde fået hældt noget i tastaturet og jeg siger ikke hvad og nu er det skiftet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-08-13 17:17

Og jeg er vendt lidt tilbage til noget digitatleknik og lidt fjernbetjening. Det skal bruges til alarm og oplysning af huset...............så alle bedre kan se og blive set. 11 halogenlamper på 120 w

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-08-13 18:53

Kan det sættes sammen med en GSM alarm?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-08-13 19:54

Ja det er det den skal

Det er på eksperimenterende stadie.

Der sidder 9 stk lampe rundt om huset i to sæt og 6 bevægelsesfølere og nogle 230 volt relæer

Jeg har en af de standardalarmer som sender SMS til fem numre.
Den er også fjernbetjent med håndsender (A) 20-30 mtr væk fra huset og den er sat til.

Jeg har også købt et lille fjernbetjent sæt med et skifterelæ og håndsender (B).
Et relæ til 12 volt og med skiftekontakt som kan belastes med 230 volt
Et relæsæt med to skifterelæer 1-2

En enkelt mos-kreds lidt modstand og et par kondensatorer - 4093

Det bliver så meningen, at håndsender (B) tænder for de 6 bevægelsesfølere via 230 volt relæerne.
Samtidig sættes moskredsen til at tænde det ene af 1-2 relæerne i 2 sekunder og kortslutter en håndsender (A) som starter GSM alarmen - det andet af 1-2 relæerne tænder i 2 sekunder og slukker alarmen når håndsender (B) afbryder det lille sæt.
Jeg har skilt håndsender (A) ad og loddet 3 ledninger ind.

Der skal også laves noget advarselslyd med en moskreds, som kun høres af personer som kommer for tæt på huset, når bevægelsesfølere er aktive.

Om jeg er lidt skør - jo da, men også et legebarn.

Ps. Jeg håber ikke at Ans er ked af at vi snakker om noget andet i tråden her.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-08-13 20:52

Eyvind

Citat
Ps. Jeg håber ikke at Ans er ked af at vi snakker om noget andet i tråden her.

Det er en smalltalk oprettet af bentjuul, så han alene bestemmer

Min søn har lavet sit eget "videoovervågnningssystem" Hvis nogen kommer for tæt på hans hus, så bipper hans telefon. Han kan så fra sin telefon følge med i hvad, der foregår. Meget interessant at se.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-08-13 21:32

Tak Ans.
Desværre har jeg ikke sådan en Iphone/Smartphone som kan køre disse apps.
Jeg har kun en gammelmands mobil (Doro) men den giver mig dog besked via SMS, når jeg tænder og slukker (det gør jeg udenfor huset)

Godkendelse af svar
Fra : bentjuul

Dato : 23-08-13 02:01

Tak for svaret ans.