/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Internet Explorer
Fra : alan57
Vist : 603 gange
100 point
Dato : 19-08-13 13:04

Jeg bliver spurgt tit om jeg vil have Internet Explorer som min browser, hvad sker der hvis jeg siger ja?
Hvad sker der hvis jeg siger nej?
Mvh: alan57

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-08-13 13:09

Hvis du siger Ja så er det Internet Explorer der åbner når du klikker et link
Hvis du siger nej så er det din standard browser som åbner når du klikker på et link
Du bliver ikke spurgt hvis du kun har Internet Explorer, så du må have en anden browser som i øjeblikket er sat som standard browser

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 19-08-13 13:13

Jeg ved ikke hvad jeg har men jeg kommer over på Google er det så den jeg har?
eller hvor og hvordan kan jeg se det?
alan57

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 19-08-13 13:22

Klik på Hjælp, der plejer det at stå.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 19-08-13 14:21

Hvor henne i hjælp hvor klikker jeg å hjælp?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 19-08-13 14:32

Oppe i menulinjen står der Hjælp eller Help.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-08-13 15:17

Jeg har selv Internet Explorer,som standard browser,skønt jeg mest bruger Firefox. (Er noget hurtigere). Men da jeg har Outlook Express,som mail prg., er det nødvendigt med Internet Explorer,som standard browser,der ellers vil konflikter.......har jeg ladet mig fortælle.

M.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-08-13 15:25

Citat
Hvad sker der hvis jeg siger nej
INTET

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-08-13 15:28

I "Internet Explorer" findes valget i "Funktioner" > Internet-indstill. > Fanen ”programmer”.

M.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 19-08-13 17:40

Citat
Hvad sker der hvis jeg siger nej?
Mvh: alan57

det er en fordel at have flere browsere,

jeg har selv 3,... IE, Firefox, og googles egen Chorme,
- nogle er gode til det ene,.. andre til noget andet,

Chrome har den fordel at hvis du sidder ved en anden PC,
kan du (ved at indtaste din login-kode) hurtigt finde alle dine bogmærker, (favoritter)

den mulighed er (fx.) udelukket i IE,

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 19-08-13 19:08

Allan - en browser er det program som bærer dig rundt på internettet.

Start din browser > oppe for oven står der hjælp >
klik på hjælp og rul ned og vælg "om Internet Explorer"
Nu kan du se hvilken udgave du har af Internet Explorer.

Måske spørger den om du vil have en nyere udgave.

Eller den spørger om Internet Explorer skal være standard browser - men det gør den kun hvis du har mere end een browser.
Det kan altid laves om, hvis du vælger en bestemt browser som standard

Der noget som hedder Google Crome og det er måske den du også har

Alle browsere kan køre med www.google.dk som startside

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-08-13 19:46

http://tekniskseniorhjaelp.dk/
Enten vil du have CROME som din favorti BROWSER - eller du vælger at klikke på JA
Så får du IE et eller andet (7-8-9-10-11-12-14-15) eller hvad de nu kommer til at hedde, inden dit system er forældet..

Godkendelse af svar
Fra : alan57

Dato : 20-08-13 03:01

Tak for svaret Eyvind.