/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Redigering af dvd
Fra : Fattig
Vist : 472 gange
100 point
Dato : 14-08-13 18:36

Jeg har overspillet et video bånd til dvd.
Imidlertid er der optaget "for meget", dvs. at jeg har fået optaget noget af en udsendelse der ikke skulle med.
Hvordan slettes dette "for meget" optaget.
Er der et program der nemt kan gøre dette?

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 14-08-13 19:02

Hvis du mener slette det der er for meget på DVD'en , så kan du ikke gøre det.
Hvis DVD'en er en DVD - RW altså sletbar kan du slette det hele og forsøge igen.

Du skal nok hellere stoppe båndet når det er nået til der hvor du synes

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 14-08-13 19:17

Hvis det allerede er brændt ud på dvd kan du ikke direkte ændre på det.

Hvordan har du lavet denne dvd? Med en dvd recorder - som brænder direkte til dvd?
Eller har du det igennem en computer ? - For på computeren vil du kunne redigere din video fil og slette det som er uønsket og herefter brænde en ny dvd.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 14-08-13 19:38

finnostervig.

Klart at stoppe båndet, jeg nåede det bare ikke.

Katekismus.
Den er optaget med dvd recorder.
Tanken var at lægge dvdén ind på computeren og så fjerne det overskydende derfra.

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 100 point
Dato : 14-08-13 21:08

én,.. ud af 1000 andre muligheder, (sådan ca.)

Rip din DVD,
det kan gøres i mange forskellige programmer fx
http://www.alt-til-windows.dk/?Tips/RipEnDVD/1040

gem filen fx på skrivebordet,

Åbn windows egen,... Windows Live Movie Maker,
åbn filen på skrivebordet,
nu kan du redigere,.. og selvfølgelig klippe uønskede dele af det der er optaget (for meget)

http://www.youtube.com/watch?v=lcnI5np3cq8

det betyder desværre at den allerede brændte DVD skive må kasseres,
til gengæld kan du nu lave en anden,.. præcis som ønsket....

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 16-08-13 10:40

Tak for svaret EA_HS.