/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Opustet sikkerhedsvest
Fra : svendgiversen
Vist : 741 gange
142 point
Dato : 05-08-13 16:44

Vi har en lille jolle og da jeg ikke kan svømme har jeg købt en sikkerhedsvest,
der selv puster sig op når den kommer i vandet, men AK,

i dag da jeg var til golf, lånte min kone den og to rigtige redningsveste ud til hendes børnebørn,
som selvfølgelig skulle hoppe ud fra jollen med redningsveste på.

Sikkerhedsvesten virkede, den er nu hårdt oppumpet via den indlagte tryk beholder,
men hvordan får jeg den tømt igen og klar til den egentlige prøve, når jeg falder over bord?

Det er en Secumar 14425 275N, hvis det siger nogen noget, købt i Flensborg for 169 €.

Er der gas nok til flere fyldninger i den lille beholder?
Hvor lukker jeg for tilslutningen til sikkerheds vesten??
Og hvordan sikrer jeg mig at den igen er klar til brug???

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-08-13 16:53

På embalagen står der også Arkona 275, hvis det siger mere...

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 05-08-13 17:49

Der er en manual på denne side.
http://www.secumar.com/secumar/php/main.php?mnid=116&l=e&g=php&s=produkte&id=833

Når du skruer patronen af, vil den så ikke tabe luften? Ellers må du pifte den ved ventil på slangen til manuel oppustning, -hvis en sådan er.

Accepteret svar
Fra : JanusN

Modtaget 142 point
Dato : 06-08-13 06:55

Der skal en ny CO2 patron med tilhørende tablet til når vesten pakkes sammen og klargøres.
De fleste marinecentre kan service Sekumarveste, det er nu ikke sæligt vanskeligt men hvis du er det mindste i tvivl så lad være med at gøre det selv, det er trods alt dit eget liv det handler om.
/Janus

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-08-13 09:30

Tak for svaret JanusN.

Faderen til sønnen der sprang i vandet kører nu ind til Sønderborg Marine...

Kommentar
Fra : alka

Dato : 06-08-13 15:28

Ja, det koster fra 150 til 250 for en genopladning. Du skal også huske på, at tabletten kan ved fugtighed udløses. Jeg tager altid vesten på når jeg er kommet på vandet og jeg tager den af inden jeg går i vandet fra min jolle.
En gang mens den hang i forteltet, gik den af med et brag. Den anden vest (konens) ligger normalt i margasinet under hendes seng i campingvognen. Der har jeg nu skruet gaSbeholderen af, for tænk om den sprang midt om natten!!!!