/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Et læserbrev
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 616 gange
100 point
Dato : 27-07-13 13:59

Jeg har sakset et læserbrev.

Sandheden skjules stadigvæk
AF ERIK WILMS, NØRREVANG 9, 1., BIRKERØD C

På jyllands-posten.dk kunne man 23/7 læse, at »Radikale støtter undersøgelse af Afghanistan-indsats«. Der er behov for en evaluering, som kigger den danske indsats i Afghanistan efter i sømmene. De Radikales forsvarsordfører, Zenia Stampe, mener, at efter 11 års krigsindsats, der har haft store omkostninger, både menneskeligt og økonomisk, er det passende at gøre en evaluering.

Det er et følelsesmæssigt stærkt spørgsmål, specielt for de direkte involverede, men man kan vel strengt taget ikke gøre indvendinger mod det. Jeg kunne ønske mig, at samme iver var til stede for en evaluering af Danmarks omkostninger for den uhæmmede indvandring, der finder sted, hver gang Socialdemokraterne og De Radikale har dannet regering. S og R begyndte deres regeringsarbejde med at fjerne alle de fornuftige tiltag, som den forrige regering havde indført. Så nu laller det derudad igen. Allerede i 2005 spurgte en kronikør i JP, hvordan den politiske og intellektuelle magtelite kunne slippe af sted med i over 20 år at foranstalte en muslimsk storindvandring, der koster det offentlige 65-75 milliarder kr. om året.« (4/6 2005 s. 11).

Da Birte Weiss, indenrigsminister i Poul Nyrups regering i 1993, blev spurgt om, hvad den førte udlændingepolitik kostede de danske skatteydere, svarede hun, at det ikke var sådan lige at svare på. Det er pudsigt, for man kan godt finde ud af udgifterne til f.eks. sundhedssektoren, forsvaret, Miljøministeriet og Kirkeministeriet, men man kan ikke svare på, hvad udgifterne er for den førte udlændingepolitik.

Den nuværende socialminister, Karen Hækkerup (S), har sammen med regeringen aflyst den af den forrige regerings påbegyndte undersøgelse af indvandringens følgevirkninger, både de økonomiske og de kulturelle. Det skete med bemærkningen: »Nu er den tid heldigvis forbi.« (tekst-tv 4/12 2011).

De danske skatteydere får nok aldrig sandheden fra den nuværende regering, men udgifterne i dag er formentlig et godt stykke på den forkerte side af de 100 milliarder kr. pr. år.

Accepteret svar
Fra : lgs

Modtaget 100 point
Dato : 27-07-13 15:30

"Man merkt die Absicht, und man ist verstimmt" fristes man til at sige, når fr. Stampe udtaler sig.
Er det fordi der i disse sammenhænge læsses en dynge tal - verificerbare som frit ud af den blå luft - på bordet, at det allervæsentligste undviges, nemlig vil vi overhovedet bestræbe os på sameksistens med en ideologi som islam? En ideologi som uanset hvor den deler landområde med mennesker af anden overbevisning konstant viser sit hæslige ansigt - kast et hurtigt blik på dagens overskrifter og du får syn for sagn.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-07-13 19:09

http://jyllands-posten.dk/indland/krimi/ECE5759912/politiet-blev-overdaenget-med-sten/
Her blev samfundet da lige kulturberiget nok engang.

Som Laurits Betjent replicerede mens han tørrede krummerne fra citronmånen væk fra overskægget:- "Det er måske et udslag af kedsomhed, og så opildner man måske hinanden.

- Og lad os så antage, at det er en af deres venner, der har kørt varebilen, så kunne der måske være en interesse i, at han ikke blev anholdt, og så pisker man måske en stemning op på den front, siger han".

Nååååå, jamen så er vi da mere rolige. Åhja åhja, de drenge de drenge. De skal da ha' lov at more sig -og det er jo kun et enkeltstående tilfælde, så går det nok.......

Der er ingen anholdte i sagen............Halalløjsa hvor det går...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-07-13 20:18

http://www.bt.dk/danmark/opildnede-til-had-mod-danmark-nu-forstaar-jeg-pia-kjaersgaard

En af de seneste års mest markante og radikale danske islamister advarer nu mod det miljø og den tankegang, han selv har været en del af og fortaler for.

Samtidig udtrykker han forståelse for Dansk Folkeparti og Pia Kjærsgaard og en del af de islamkritiske holdninger, han tidligere har kæmpet indædt imod.

Under Muhammedkrisen var Ahmed Akkari som prædikant og talsmand for Islamisk Trossamfund med til at opildne til had og kamp mod Danmark og ytringsfriheden, men i dag har han grundlæggende skiftet holdning og brudt med de gamle trosfæller. Det fortæller han nu i et interview med BT

Tjaeeee.......bedre sent end aldrig.
Spørgsmålet er så, kan vi stole på hvad Akkari siger..?
Indtil videre lader jeg Akkari's udtalelser stå til troende.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-07-13 08:45

Det forlyder, at Ole Sohn er på vej til at blive folketingskandidat for Venstre.
- Og Akkari på vej til kandidatur for Frihedskæmperne.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 31-07-13 23:17

At noget er historisk bruges efterhånden i flæng, men står denne aftens sene deadline og dens interview med Ahmed Akkari ikke på kandidatlisten som historisk begivenhed - aldrig før og - vil jeg vædde på - aldrig senere vil vi se en muslim udtale sig således, ca. halvvejs inde i udsendelsen:
og i skrivende stund er der endnu ikke et link til udsendelsen, men mon ikke den seriøst interesserede selv finder frem dertil?
Fortsættelse følger forhåbentlig - gerne uden den ret uinteressante Akkari - for det burde der være sprængstof i.
Konklusion: der er jo større glæde i himlen over én omvendt synder end over ti hellige.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-08-13 11:43

Jo jo, her går det godt.

http://borsen.dk/nyheder/oekonomi/artikel/1/262727/5000_oesteuropaeere_er_paa_dagpenge_i_danmark.html
Et klokkeklart eksempel på statistikfifleri. Ledigheden er svagt faldende... Jow da - og goddaw min bare røv. De eneste der falder er dem, der falder ud af dagpengesystemet.

Klokkeklart eksempel på statistikfifleri af værste skuffe - Vi har da ellers set megen fiflerier med statistik op gennem tiderne.

LA - nu et arbejderparti...? Okay, dagens vits. Menæh, hvis der skal sammenlignes med Socialakrobaterne, Tjaaaae..... så er LA squ et arbejderparti.

Det var dagens galde.

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-08-13 14:37

Tak for svaret lgs.