/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Omnipage 17 pro
Fra : mig-selv
Vist : 500 gange
100 point
Dato : 26-07-13 19:49

Har skiftet mit system ud til Win7 x64 og derfor kan jeg ikke benytte alle funktioner i mit gamle program?

Så har fået Omnipage 17 - men:

I det gamle program kunne jeg forudstille hvad jeg ville scanne = højde + bredde, og så virkede det ved samtlige scanninger - jeg lavede mens programmet var åbent.

I Omnipage kan jeg 'kun' få den til at scanne en hel side, og det er altså for langsomt, hvis man skal scanne flere tusinde frimærke/ eller enkelte billeder og de så bagefter skal beskæres også.

GODE RÅD
Tak

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 100 point
Dato : 28-07-13 11:33

Mener ikke dette er en Omnipage funktion, men er selv Scanner Driver som hører til Scanneren, Hvorfor men netop ikke skal købe de Billige Scanner da deres driver tit er noget L***
Men selv de gode/dyre mærker er holdet op med at lave drivers til deres GamleScanner, da de jo netop ønsker man køber nyt udstyr.
Så dit problem er sikkert en "dårlig" driver på 64 bit, hvorfor du skal på jagt efter den nyeste driver du kan få.

PS. UserGuide til Omnipage 17, søg efter ordet "Area" eller "Zone", og du vil se det mest omhandler "efterbehandling"
http://www.nuance.com/imaging/pdf/ug_omnipage17userguide.pdf
eks. Processing methods : Manual

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-07-13 12:54

Har læst det meste af manualen, og kan også oprette en scannings profil, MEN når jeg scanner virker det bare ikke.
Angående driver, så er problemet at den ikke findes, ellers kunne jeg bruge mit gamle scanner program - jeg kan dog få Omnipage til at virke sammen med min scanner, men den vil åbenbart ikke gemme indstillingerne jeg laver.

Så jeg må nok se mig om efter en ny scanner, den er trods alt også over 5 år gammel, men når man nu er glad for den.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 28-07-13 13:43

Tak for svaret JegErHer.
Tror jeg må ud og handle ny scanner.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 29-07-13 08:02

Ja det samme er også skete her, den var bare 12år gammel, men der fandtes ikke en XP driver kun Windows 2000 og bagud (helt ned til Windows 3.1 ).

PS. Prøv Scanneren i en forretning det er den eneste måde du kan finde ud af der er ordenlige driver med.