/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Rejse forsikring
Fra : creamcheese
Vist : 583 gange
100 point
Dato : 25-07-13 10:46

Hvad kan du anbefale af rejseforsikring når man skal til USA? Vi skal bare være væk en måned og har egentlig ikke brug for en hele
års forsikring.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 25-07-13 10:57
Kommentar
Fra : marken84

Dato : 25-07-13 10:59
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-07-13 10:59

hvis du har et mastercard, og betaler din rejse med det, har du automatisk en rejseforsikring. jeg er dog ikke sikker på, om den kun dækker europa eller om den også dækker andre steder.

Kommentar
Fra : creamcheese

Dato : 25-07-13 11:43

Ups....jeg glemt min egen forsikringsselskab! Lærernes..........de er nok alligevel den bedste. Det kan være at jeg allerede er forsikret, via de policer jeg har i forvejen. Man tænker ikke meget over forsikringer, bortset fra når man skal bruge dem. Men tak til jer som kom med forslag.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-07-13 11:46

Men spørg lige dit eget forsikringsselskab, om de dækker i US

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-07-13 17:07

Et års rejseforsikring (som supplement til sygesikringen) kan du få i et almindelig godt forsikringsselskab for ca. 500 kr årligt. Forudsætter vistnok at du har almindelig familieforsikring samme sted i forvejen.
Det er billigere og bedre end de dyre korttidsforsikringe, som rejsearrangører så gerne vil sælge.

Man skal absolut ikke rejse til USA, schweitz, eller japan uden en solid sygeforsikring, som gælder for hospital mv. I disse lande er lægeomkostninger ekstremt høje.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 25-07-13 17:30

Kan da fås meget billigere:

Årsrejseforsikringen koster fra 195 kr. om året. Det er under 17 kr. om måneden for at rejse med 100% tryghed i bagagen.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 25-07-13 22:19

Ja, lærerstandens er et godt og reelt forsikringsselskab, og der er aldrig bøvl
Du kan checke dine forsikringer her https://www.lb.dk/Forsikringer/Udland/Rejseforsikring

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 26-07-13 09:52

Poeten: Ved du, at en årsrejseforsikring ikke dækker en rejse på et år?

Godkendelse af svar
Fra : creamcheese

Dato : 26-07-13 10:20

Tak for svaret katekismus.